וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מאסרי עולם לשלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בשרונה

29.11.2017 / 12:34

המחוזי גזר עוד 60 שנות מאסר על השלושה שהיו מעורבים בפיגוע שאירע לפני שנה וחצי, ובו נהרגו ארבעה בני אדם. בעלה של אחת הנרצחות זרק לעברם חפץ וצעק: "מגיע לכם עונש מוות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) ארבעה מאסרי עולם מצטברים ו-60 שנות מאסר על שלושת המחבלים מהפיגוע במתחם שרונה בתל אביב. ארבעה בני אדם נהרגו בפיגוע, שאירע ביוני אשתקד.

עוד נקבע כי המחבלים יפצו כל אחת ממשפחות ההרוגים ב-258 אלף שקל, כל אחת ממשפחות ארבעה הפצועים קשה ב-200 אלף שקל, ו-20 אלף שקל לכל אחד מהפצועים קל.

השופטת קבעה כי "מסע ההרג הנפשע שאליו יצאו הנאשמים כדי לרצוח יהודים", מהווה רצח בנסיבות חריגות בחומרתן. המשמעות היא כי לא ניתן יהיה לקצוב כל אחד ממאסרי העולם לפחות מ-40 שנות מאסר, וכי המחבלים לא יוכלו להשתחרר בעתיד בעסקאות שבויים.

לקריאה נוספת על הפיגוע
שנה וחצי לאחר הפיגוע בשרונה: המחבלים הורשעו ב-4 עבירות רצח

הגשת כתב אישום נגד מוחמד מחאמרה, חאלד מחאמרה ויונס זין שביצעו את הפיגוע במתחם שרונה, בית משפט השלום בתל אביב. 4 ביולי 2016. מגד גוזני
שלושת המחבלים/מגד גוזני

עוד לפני הקראת גזר הדין אירעה מהומה באולם בית המשפט. אלון נבעה, אלמנה של אילנה נבעה שנרצחה בפיגוע, צעק לעבר שלושת המחבלים "עונש מוות, זה מה שמגיע לכם". הוא ירק עליהם והצליח לזרוק לעברם מחורר לפני שהורחק והוצא על ידי מאבטחים.

הדס מזרחי, אלמנתו של השוטר ברוך מזרחי שנרצח בפיגוע אחר וישבה בקהל באולם, ניסתה להתערב בדיון והוצאה מהאולם על ידי ראש ההרכב, השופטת שרה דותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתקפת טרור בלב תל אביב: הסועדים במתחם שרונה נמלטים מירי המחבלים. מערכת וואלה! NEWS
הירי במתחם שרונה/מערכת וואלה! NEWS

שניים מהמחבלים, חאלד ומוחמד מחאמרה, בני דודים בני 20 ו-21 מהכפר יטא שמדרום לחברון, רצחו ארבעה בני אדם במהלך הפיגוע בטרם נתפסו בידי כוחות הביטחון. כמו כן, הם תכננו לבצע פיגוע ברכבת, כנקמה על רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא והוציאו לפועל את המתקפה בשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

מחבל נוסף, יונס זין בן 21, אף הוא תושב כפר יטא, לא נכח בשרונה אך לקח חלק בתכנון ובהוצאת הפיגוע לפועל. הוא הוגדר תחילה כסייען, אולם בהתאם לדעת הרוב בקרב הרכב השופטים נקבע כי אף הוא יוגדר כמבצע. ההחלטה נומקה בכך שזין לא נכח בזירה משום שהתחרט, אלא כי שוכנע שלא יוכל להיות שהיד.

בפיגוע נרצחו עידו בן ארי, תושב רמת גן בן 42; אילנה נווה, תושבת תל אביב בת 40; מיכאל פייגה, תושב מדרשת בן גוריון בן 58 ומילה מישייב, תושבת ראשון לציון בת 33.

  • עוד באותו נושא:
  • שרונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully