וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממליצים להדליף

27.11.2017 / 18:23

משונה שנתניהו פוחד מחקירות העוסקות בלא-היה-כלום, אבל מרגע שיעבור - יוזמי חוק ההמלצות צפויים להתאכזב, שהרי אין בו להרתיע חוקרים מהדלפות, וכתבי הפלילים יוכלו לדרג בהנאה את עוצמת הראיות נגד החשודים כמו מבקרי מסעדות, ולעקוף בנקל את החוק

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

סוף סוף עומד להיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל חוק אחד, אולי החוק הראשון והיחיד, שהמחוקקים ח"כ בנימין נתניהו, ח"כ דוד ביטן וח"כ דודי אמסלם לא רק מוכנים לכבד, אלא אף להוטים לאכוף.

אמנם קצת משונה, שחקירות העוסקות בלא-היה-כלום-ולכן-לא-יהיה-כלום מפחידות את נתניהו, הרי התבקש שעמדתו תהיה הפוכה - דרישה לפרסום כשלונם של החוקרים למצוא תשתית ראייתית לחשדות נגדו. אבל מרגע שהכנסת תצביע בעד החוק, ועד שהכנסת הבאה תמחק אותו (וסדרה מבישה של חוקים נוספים) - הוא יחייב את הכול. ואשר לשר האוצר, שחולל פיחות עצמי, התחיל בשאגה גדולה, ככחלון וטו, וסיים ביבבה דקה, כמחיר למשתפן.

עוד בוואלה! NEWS
"חוק ההמלצות" החדש: לא יפורסמו המלצות המשטרה על נתניהו
המרפאות ייסגרו – רק מקרי חירום יטופלו: מדריך לשביתת הרופאים
ביקור נדיר של האפיפיור במיאנמר עלול רק להחריף את המשבר

מפוצלת של דוד אמסלם ודוד ביטן. -, מערכת וואלה! NEWS
צפויים לנחול אכזבה כשיגלו שאין בכך כל הרתעת הדלפה. ביטן ואמסלם/מערכת וואלה! NEWS, -

בניגוד למטרת יוזמיו, הוא לא ירתיע את החוקרים, כי אם תדלוף לה המלצתם ותיפתח חקירת הדלפה, במח"ש או בצוות מיוחד שיוסמך בידי היועץ המשפטי לממשלה, ייאסר על חוקרי-החוקרים לפרסם את המלצתם. התיק יישלח ליועץ בלי שהציבור יידע אם אכן נאספה לכאורה תשתית ראייתית נגד החשודים בהדלפה.

לכן, גם מן הנמנע לנקוט נגדם - כמו נגד כל חשוד אחר בשירות הציבורי - בצעדים משמעתיים נוספים, מעבר לאלה שננקטו נגדם בפתיחת החקירה. הם ימשיכו או יחזרו לתפקד, בלי שהציבור יידע אם לדעת חוקריהם החשדות נגדם מבוססים, בדיוק כפי שמעל לראשיהם של אנשי הציבור שנחקרו בידיהם תמשיך לרחף עננה.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 26 בנובמבר 2017. רויטרס
גם הוא ודאי יודע שכל מה שאסור, בהכרח מותר. נתניהו/רויטרס

כל מה שאינו אסור - מותר. לכן, ניתן בנקל לעקוף את חוק ההמלצות. נדרשות רק הכרת החומר והקפדה שלא לצטט כלשונן את חוות הדעת המועברות לבקשת היועץ, מהיחידות החוקרות לפרקליטי המחוז.

דרג את המדליף

כתבי הפלילים, שיוכלו להשיג את המידע גם מהחשודים או מפרקליטיהם - העשויים להדליף את ההמלצות כדי להסיט את ההתעניינות לעבר המשטרה - יוכלו לחקות את עמיתיהם, מבקרי הקולנוע או המסעדות. כעת, במקום כוכבים או מזלגות, ייקבע דירוג סיכומי חקירה, לפי סעיפי האישום ועוצמת הריאיות.

מכפלה של עבירות חמורות בתשתית חזקה - חמישה בריחים, סורגים או מאזני צדק. עבירות קלות, ראיות גבוליות - בריח וחצי. המלצה לסגירת תיק (משמחת לחשוד, אך אסורה גם היא בפרסום) - מנעול או מגרסה.

המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
והרי כל אחד, מדי פעם, אוהב להסיט את ההתעניינות לעבר המשטרה. ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

ניתן להוסיף גם תמצית מילולית, בנוסח מדריך סרטי הערב או "Trip Advisor": "עלילה סבוכה, שחיתות בצמרת, עבריינים המנסים לשווא להתנער מהחשדות, תפנית מפתיעה כשעדי מדינה מתייצבים נגד הדמות המרכזית, הסניגורים מנסים כל תחבולה להימנעות מהעמדת לקוחותיהם לדין. מומלץ".

seperator

ועוד המלצה: לאתגר, בפנייה ליועץ המשפטי - או במישרין לבג"ץ, את השתתפותו של נתניהו (ואיתו גם השרים אריה דרעי וחיים כץ, הנתונים בחקירות משטרה) בהליכי החקיקה של חוק ההמלצות.

בהחלט יתכן שמתקיים כאן ניגוד עניינים, המגיע לכאורה עד כדי הפרת אמונים, שהרי אסור לנבחר ציבור לפעול שלטונית לקידום עניינו הפרטי. השתתפות נתניהו בהצבעות על חוק שתכליתו העיקרית היא להיטיב איתו אישית אינה יכולה להתקבל כמובנת מאליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully