וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים רודפת אחרי הקהילה הגאה: 14 הומואים נשלחו למאסר

שלוש שנות מאסר הוטלו על קבוצת הגברים, ששוחררה בערבות עד להחלטה בעניין ערעורם. מאז הנפת דגל הקהילה באירוע בקהיר, נעצרו עשרות בני אדם, שמואשמים בקיום "יחסי מין לא-נורמליים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנפת דגל הקהילה שהובילה לגל המעצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט במצרים גזר אתמול (ראשון) שלוש שנות מאסר על 14 גברים הומואים שהורשעו בקיום "יחסי מין לא-נורמליים" – כך אמר עורך דינם, שהוסיף כי הם שוחררו בעברות של 5,000 לירות מצריות עד להחלטה בערעור שהגישו על עונשם. לדבריו, המשך משפטם של שלושה נאשמים נוספים נדחה בשל בעיות בירוקרטיות.

עונשם ניתן שבתקופה שבה הרשויות הכבידו את הדיכוי של הקהילה הגאה במדינה, ונעצרו רבים המואשמים בקיום יחסי מין "לא-נורמליים" – מונח המתאר יחסי מין חד-מיניים – או ב"עידוד להוללות". החוק במדינה לא אוסר מפורשות על יחסי מין חד-מיניים, אולם זה עדיין נחשב לטאבו בחברה השמרנית של מצרים.

ההחמרה ברדיפה החלה לאחר הופעה של הלהקה הלבנונית "משרוע לילה" בקהיר ב-22 בספטמבר, שבמהלכה הונף דגל הקהילה הגאה. גורמים משפטיים וביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מאז נעצרו 31 איש, עשרה מהם קשורים ישירות לאירוע.

ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי טוען כי יותר מ-70 נעצרו, בהם כאלו שעברו בדיקות אנאליות. מוקדם יותר החודש גינה הארגון חוק המקודם בפרלמנט המצרי, שיוציא מחוץ לחוק יחסים חד-מיניים ויקבע עונש מאסר של בין שנה או שלוש שנים למי ש"נתפס" בפעם הראשונה. חזרה על העבירה תגרור עונש של חמש שנות מאסר.

לקריאה נוספת בנושא
בגלל הנפת דגל גאווה: גל מעצרים של עשרות הומואים במצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully