וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הנפת דגל גאווה: גל מעצרים של עשרות הומואים במצרים

4.10.2017 / 12:59

כמה אנשים הניפו את הדגל בהופעה של הלהקה הלבנונית "משרוע לילה", שסולנה הוא הומו. בשל זעם ציבורי ותקשורתי, נפתחה חקירה ורבים נעצרו, גם אלו שלא היו קשורים לאירוע. החשודים עברו בדיקות אנאליות כדי לקבוע אם קיימו יחסי מין עם גברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגל שגרם לגל המעצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצרים עצרה יותר מ-30 איש מהקהילה הגאה כחלק ממבצע נרחב נגד פעילות להט"בית במדינה בעקבות הנפת דגל הגאווה בהופעה - כך אמרו פעילים וארגוני זכויות אדם. הנפת הדגל אירעה ב-22 בספטמבר, במהלך הופעת להקת הרוק הלבנונית "משרוע לילה", שסולנה הוא הומו.

לפי ארגוני זכויות אדם, החשודים עברו בדיקות אנאליות כדי לקבוע אם הם קיימו יחסי מין עם גברים אחרים. בקהיר טוענים כי לא מדובר בעינוי אלא בהליך חוקי. הלהקה "משרוע לילה" פרסמה הודעת גינוי למעצרים וקראה להביע סולידריות עם העצורים.

התביעה הציבורית פתחה בחקירה אחרי שהתקשורת המקומית גינתה בחריפות את הנפת הדגל. ביום שני, נעצרו אחד עלא ושרה חיגאזי, שהייתה לאישה הראשונה שנעצרת בנסיבות אלו זה שנים רבות. עורך דינם סיפר כי הם הואשמו ב"הצטרפות לארגון שהוקם בניגוד לחוק" ובקידום "תעמולת אותו ארגון". חיגאזי הואשמה גם ב"סטיה מינית" וב"התהוללות".

עוד שני אנשים נעצרו בעקבות השתתפותם בתקרית הדגל אך אחד מהם שוחרר. יתר העצורים אינם קשורים להופעה, אלא נעצרו בשל נטייתם המינית. אחד מהם נשלח לשש שנות מאסר בגין "קידום סטייה מינית" ו"הוללות".

על אף שיחסים חד-מיניים אינם אסורים במדינה, הם אינם מקובלים על החברה השמרנית של מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully