וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: יותר מ-50 אזרחים נהרגו בהפצצה רוסית נגד דאעש בסוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפת חיל האוויר הרוסי בכפר במחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה שוטחו מבני מגורים, ובין ההרוגים גם 21 ילדים. זהו אחד מכיסי ההתנגדות האחרונים של דאעש בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 53 אזרחים, בהם 21 ילדים, נהרגו בתקיפה אווירית של רוסיה במזרח סוריה - כך נמסר הלילה (שני) מהארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, בתקיפה שאירעה אתמול בבוקר נפגעו מבני מגורים בכפר א-שפע שבמחוז דיר א-זור, הנתון לשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בתחילה העריך הארגון כי מניין ההרוגים היה 34, אולם המספרים עלו ככל שהתגלו עוד גופות. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית סיפר ראש הארגון ראמי עבד אל-רחמן כי "המספרים עלו אחרי שפינינו את ההריסות בממצע חילוץ שארך יום שלם". הוא הוסיף כי בתי מגורים נפגעו בתקיפה וכי 18 בני אדם נפצעו בכפר, הנמצא בגדה המזרחית של נהר הפרת.

עוד בוואלה! NEWS:
הטבח במסגד בסיני חשף את חולשת המודיעין המצרי מול דאעש
דיפלומטים ישראלים ברוסיה חוששים מדליפת קרינה: "לא ברורה הסכנה"
נתניהו סיכם עם החרדים: מרכולים בת"א לא יסגרו בשבת; ענף הכדורגל לא ייפגע

מטוס רוסי מפציץ יעדי דאעש בדיר אזור, 25 בנובמבר. רויטרס
עזרו לאסד להציל את משטרו. מפציץ רוסי תוקף יעדי דאעש השבוע/רויטרס

רוסיה מסייעת למשטרו של נשיא רוסיה, בשאר אסד, מזה כשנתיים. כוחות צבא סוריה, החלו להשיב את השליטה בבירה דמשק, אך מחוז דיר א-זור הוא המעוז האחרון במדינה הנמצא בשליטת דאעש. זאת, אחרי שהוברחו ממאחזיהם בערים ברחבי המדינה, ביניהם עיר הבירה הסורית הזמנית, א-רקה. המחוז, העשיר בשמן שגובל בשכנה עיראק, היה פעם בשליטה מוחלטת של ארגון הטרור, אבל כעת הם מחזיקים רק תשעה אחוזים מהשטח.

דאעש ספג שתי פגיעות מרכזיות באזור - אחת מידי משטר אסד בגיבוי רוסיה ואחרת מידי "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים" בגיבוי ארצות הברית בשיתוף פעולה של לוחמים כורדים וערבים. יותר מ-340 אלף בני אדם נהרגו בסוריה מאז החלה הלחימה במרץ 2011 בעקבות מחאות נגד ממשל אסד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
המלחמה בסוריה- חיזבאללה הודיע כי צבא סוריה חדר למובלעת הנצורה בידי דאעש בעיר דיר א-זור. רויטרס
טנק סורי תוקף עמדות דאעש בדיר א-זור/רויטרס

התקיפה האחרונה התרחשה בזמן שהאו"ם מנסה להחיות את הניסיונות בני שש השנים לסיים את המלחמה, שהשאירה את סוריה שסועה והפכה את מרבית אוכלוסייתה לפליטים. ביום רביעי צפוי להתקיים הסבב השמיני של השיחות בתיווך האו"ם. בגיבוי צבא סוריה, ממשלתו של אסד השיגה שליטה על 55% מהמדינה, כולל ערים מרכזיות כמו דמשק, חאלב וחומס. כמו כן, שני שלישים מהאוכלוסייה הסורית חיה תחת שליטת אסד. היתר מחולק בין המורדים, פעילי טרור וכוחות כורדים.

רוסיה, לצד איראן וטורקיה שמגבה את המורדים אירחו משא ומתן באסטנה, בירת קזחסטן. השיחות הובילו לכינונם של ארבעה "אזורים בטוחים", מהלך אשר הפחית את הלחימה במדינה. אולם תקיפות האוויר הקטלניות והקרבות ממשיכים להתקיים בכמה אזורים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אף קרא בשבוע שעבר ל"קונגרס" של משטר סוריה וכוחות ההתנגדות, מהלך שמגובה גם על ידי אנקרה וטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully