וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגישור נכשל: תביעת הדיבה של יאיר נתניהו תגיע לבית המשפט

26.11.2017 / 21:32

בנו של ראש הממשלה תובע 140 אלף שקלים מהפעיל החברתי אייבי בנימין, ממארגני ההפגנות בפתח תקווה, בגין פוסט שבו טען בנימין כי ראש הממשלה ביקש להוציא לבנו דרכון בדוי לניהול חשבונות פיקטיביים. בתום ישיבת גישור, נקבע שהצדדים יגיעו לבית המשפט. בנימין: תביעת השתקה

צילום: לעמ

(נתניהו הבן ביום הולדתו, באוקטובר: "לא אכנס לעולם לפוליטיקה")

נכשל הליך הגישור בין יאיר נתניהו ואייבי בנימין, פעיל מפלגת העבודה ואחד ממארגני ההפגנות בפתח תקווה. משמעות הדבר היא שתביעת הדיבה שהגיש נתניהו נגד בנימין תגיע לבית המשפט - כך נקבע בסיום ישיבת גישור שהתקיימה אמש (ראשון) בין הצדדים.

הסיבה לפיצוץ היתה מחלוקת על נוסח ההתנצלות שבנימין ייאלץ לפרסם. נתניהו תבע את בנימין לפני כחודשיים, בעקבות פוסט שפרסם בשנה שעברה, ובו טען כי ראש הממשלה נתניהו ביקש להוציא דרכון בדוי לבנו כדי לנהל חשבונות בנק פיקטיביים. בכתב התביעה, שהגיש נתניהו לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד יוסי כהן, הוא הכחיש בתוקף את הדברים וטען כי מדובר ב"המצאה חולנית, פרי דמיונו הקודח של הנתבע".

יום הולדת מיכל הקטנה. רפי דלויה
התביעה תגיע לבית המשפט. יאיר נתניהו/רפי דלויה

באשר לבנימין עצמו, נכתב כי הוא "מתמיד זמן רב בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובע בפרט ובמשפחת נתניהו בכלל ולרמוס את שמה הטוב בפומבי".

בתביעה נטען כי הפרסום של בנימין מהווה הוצאת דיבה, פגיעה בפרטיות וכן עוולה חוקתית לפי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. נתניהו תובע 140 אלף שקלים - הסכום המקסימלי שניתן לתבוע בגין לשון הרע מבלי להוכיח שנגרם לתובע נזק בעקבות הפרסום. הוא אף מבקש מבית המשפט שיחייב את בנימין לפרסם התנצלות פומבית ומפורטת, שנוסחה יתואם עמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוען כי מדובר בתביעת השתקה. אייבי בנימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתב ההגנה שהגיש בנימין, באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, נטען כי מדובר בתביעת השתקה. לדבריו הסיבה האמיתית להגשת התביעה של נתניהו הבן היא עתירה שהגיש בנימין לבג"ץ בדרישה לחקור את ראש הממשלה בפרשת הצוללות. בין היתר הוא מתבסס על כך שהפוסט שלו פורסם ב-18 באוגוסט 2016, ואילו נתניהו הגיש את תביעתו רק בספטמבר 2017: שנה לאחר פרסום הפוסט, אך כחודש לאחר הגשת בג"ץ הצוללות. לדבריו מדובר בתביעה פוליטית וקנטרנית ובשימוש לרעה בהליך המשפטי.

(עדכון ראשון: 21:32)

האזינו לאייבי בנימין ב-103: "זה בגלל שהגשתי בג"ץ בפרשת הצוללות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully