וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אם אירופה תאיים עלינו - נכניס אותה לטווח הטילים

26.11.2017 / 7:50

סגן מפקד משמרות המהפכה אמר כי עד כה טהראן לא רואה ביבשת סכנה לביטחונה, אולם אם תחוש כך, היא תפעל להרחבת טווח 2,000 ק"מ של טיליה. "הטווח הנוכחי הוא לא בשל פיגור טכנולוגי, אלא חלק מאסטרטגיה"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: ניסוי בטיל בליסטי שערכה איראן מוקדם יותר השנה)

סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן הזהיר את אירופה כי אם היא תאיים על טהראן, ירחיב הארגון את טווח הטילים שלו ליותר מ-2,000 ק"מ – כך דיווחה הלילה (ראשון) סוכנות הידיעות פארס.

"אם אנחנו שומרים על הטווח שלנו על 2,000 ק"מ, זה לא בשל פיגור טכנולוגי, אלא חלק מאסטרטגיה מסוימת", אמר גנרל חוסיין סלאמי. "עד עכשיו לא ראינו באירופה איום, לכן לא הגדלנו את טווח הטילים שלנו. ואולם, אם אירופה רוצה להפוך לאיום, נגדיל את הטווח".

האיום של הבכיר האיראני מגיע ברקע ניסיונות צרפת לפתוח בדיונים על תכנית הטילים של איראן, המכסה חלקים נרחבים מהמזרח התיכון – כולל את ישראל – בנפרד מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, ולא נגע בסוגיה. איראן דוחה זאת וטוענת כי התכנית היא למטרות הגנה בלבד.

לקריאה נוספת:
איראן דחתה הצעה למו"מ על תכנית הטילים: "משמשים להגנה בלבד"
סעודיה: שיגור הטיל מתימן - צעד מלחמתי של איראן
מפקד משמרות המהפכה: חמינאי הגביל את טווח הטילים הבליסטיים

שיגור טיל זולפיקר ממערב איראן נגד מטרות דאעש במזרח סוריה, 18 ביוני 2017. סוכנות הידיעות תסנים, צילום מסך
טיל ששיגרה איראן לעבר מטרות דאעש בסוריה/צילום מסך, סוכנות הידיעות תסנים

הגבלת הטווח הוזכרה על ידי מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי בחודש שעבר, אז אמר כי 2,000 ק"מ מכסים את "רוב האינטרסים והכוחות האמריקניים באזור", ולכן אין צורך להרחיבו. הוא הוסיף כי ההגבלות נקבעו על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי.

ארסנל הטילים של איראן מדאיג את מדינות האזור הסוניות וכן את ישראל. ארצות הברית האשימה החודש את איראן בכך שהיא סיפק למורדים החות'ים בתימן את הטיל שהם שיגרו לעבר ערב הסעודית וקראה לאו"ם לפעול נגד טהראן בשל הפרת החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם. בטהראן מכחישים זאת.

"תימן נמצאת במצור מוחלט, איך אנחנו יכולים להעביר להם טילים?", אמר סגן מפקד משמרות המהפכה. "אם איראן יכולה להעביר טילים לתימן זה מצביע על חוסר היכולת שלהם (של הקואליציה הסעודית). אבל לא נתנו להם טילים". לדבריו, המורדים השיעים הצליחו להגדיל את הטווח ואת הדיוק של הטילים שלהם בזכות "פריצת דרך טכנולוגית". לדבריו, הסיוע של טהראן לחות'ים הוא "פוליטי ורוחני" – תיאור מעט שונה מזה שנתן ביום חמישי מפקד משמרות המהפכה, שאמר כי מדובר בסיוע "מייעץ ורוחני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully