וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משמרות המהפכה: חמינאי הגביל את טווח הטילים הבליסטיים

31.10.2017 / 14:51

הבכיר אמר כי המנהיג העליון של איראן הציב רף של 2,000 ק"מ, הכולל את ישראל ובסיסים אמריקניים באזור. זאת הפעם הראשונה שבה יש הודאה במגבלות על התכנית, אחת ממוקדי המתיחות עם וושינגטון

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

המנהיג העליון באיראן עלי חמינאי הציב מגבלה על יכולות הטילים הבליסטיים שמפתחת ארצו, לטווח של עד 2,000 קילומטרים בלבד - כך אמר היום (שלישי) מפקד משמרות המהפכה גנרל עלי ג'עפרי בשיחה עם כתבים. המגבלה מאפשרת לטילים שתשגר טהראן להגיע למרבית המזרח התיכון, כולל ישראל ובסיסים אמריקניים באזור.

"האמריקנים מנסים להטיל סנקציות חדשות נגד משמרות המהפכה בשל תכנית הטילים, אך זהו תירוץ לפגוע בכלכלת איראן", אמר ג'עפרי, בהודאה ראשונה בכך שמנהיגה של איראן הציב מגבלות לתכנית הטילים, אחת ממוקדי המתיחות בין טהראן לוושינגטון.

בארצות הברית חושדים כי איראן מפתחת טילים היכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים, אך בטהראן דוחים זאת וטוענים כי מטרת התכנית היא לצורכי הגנה בלבד נגד אויבותיה באזור, בהן ערב הסעודית וישראל.

בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים סנקציות חדשות נגד איראן, הקשורות לתכנית הטילים שלה, ללא קשר להחלטת הנשיא דונלד טראמפ לא לאשרר את הסכם הגרעין ולשלוח אותו לקונגרס. מאז ההחלטה בתחילת החודש, ניתנו למחוקקים 60 יום לקבוע אם להטיל מחדש סנקציות שהוסרו על איראן במסגרת הסכם הגרעין.

האייתוללה חמינאי בנאום לראשי הצבא האיראני, 7 בפברואר 2017. רויטרס
הציב מגבלות. המנהיג העליון חמינאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully