וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בכירים בקמפיין הרצוג ב-2013 יועמדו לדין על מימון בחירות

25.11.2017 / 22:20

שמעון בטאט, מנהל הקמפיין, וגלעד רמות, אחד ממממניו, יועמדו לדין בתום שימועים שערכה להם הפרקליטות, שבמקביל מנהלת עמם מגעים על הסדר טיעון שבו יופחת סעיף האישום לאי-דיווח למבקר המדינה. בינואר החליט היועמ"ש לגנוז את החקירה נגד הרצוג עצמו

יצחק בוז'י הרצוג בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
גרסתו לא עלתה בקנה אחד עם חומרי החקירה. הרצוג/ראובן קסטרו

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את שמעון בטאט וגלעד רמות, שנחשדו בעבירות על חוק מימון מפלגות בקשר לקמפיין הפריימריז של יצחק הרצוג ב-2013. בטאט היה מנהל הקמפיין של הרצוג ואילו רמות היה אחד ממממניו.

ההחלטה להעמיד את השניים לדין התקבלה לאחר שימועים שנערכו להם, והודעה על כך נמסרה להם בימים האחרונים. עוד נודע כי ישנם מגעים להסדר טיעון עם בטאט ורמות, שבמסגרתו יופחת סעיף האישום לאי-דיווח למבקר המדינה.

באשר להרצוג עצמו, כבר בינואר החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לגנוז את התיק נגדו. מנדלבליט ציין בהחלטתו כי גרסתו של הרצוג אינה עולה בקנה אחד עם שאר חומרי החקירה, אך כי "לא ניתן לייחס לו מודעות, ברף הדרוש במשפט הפלילי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה מנהל הקמפיין של הרצוג. בטאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרשה נולדה במרץ 2015, מעט לפני הבחירות לכנסת ה-20, אז פורסם בעיתון "ישראל היום" כי הרצוג סייע לחברות כוח אדם סיעודי בהתנגדותן לרפורמה בענף. בתמורה, לפי הפרסום, מימן רמות - מבעלי חברות "מתן שירותי בריאות" - חלק מהקמפיין של הרצוג לראשות מפלגת העבודה. לפי הכתבה, בטאט הפעיל באותה העת קמפיין שלילי נגד ח"כ שלי יחימוביץ', שהתמודדה נגד הרצוג.

במאי אותה שנה הורה היועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין, לבדוק אם יש בסיס לדברים. בבדיקה התברר כי מאחורי הקמפיין נגד יחימוביץ עמד עו"ד דניאל כהן. הוא נחקר במשטרה ומסר כי ערך את הקמפיין השלילי בהתאם לסיכום מול הרצוג ובטאט. כמו כן, הוא אישר כי השכר שעליו הוסכם היה 40 אלף שקל. ההמחאות שניתנו לכהן היו של חברה בבעלותו של רמות. בדיווחיו של הרצוג למבקר המדינה לא נמצא תיעוד לתשלום שהעביר רמות לכהן או להעסקתו במטה הבחירות.

בחקירתם של בטאט ורמות אישר האחרון כי העביר לכהן את ההמחאות, אך טען כי שילם לו עבור שירות משפטי שקיבל ממנו. זו גם גרסתו של רמות כעת, אף שכהן הכחיש שהעניק לו שירות כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סנגורו של רמות: "הוא מתכוון לכפור באשמה"

עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את רמות, מסר בתגובה כי "מר רמות הנו איש עסקים מוערך ששילם בשנת 2013 שכר טרחה לעורך דין תמורת ייצוג משפטי בתחום חברות הסיעוד. הוא לא ידע שעורך הדין יטען מאוחר יותר שהסכום ששולם הנו תרומה אסורה לקמפיין הבחירות של מר יצחק הרצוג".

הוא הוסיף כי "נכון שמר רמות תמך במועמדות מר הרצוג לראשות המפלגה בשנת 2013. עם זאת, הוא מכחיש שתרם תרומה אסורה, הוא מכחיש שביצע עבירה פלילית כלשהי והוא מתכוון לכפור באשמה במסגרת משפטו הפלילי".

עו"ד ירון לונדון, שמייצג את שמעון בטאט, מסר: "אני מכבד את החלטת הפרקליטות, ובהמשך נגיב בערכאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully