וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם באכיפת החוק: בשב"כ סברו שהאירוע באום אל-חיראן היה פיגוע

הגורם הבכיר אמר כי מסמך שכלל אינדיקציות לכך שהשוטר ארז לוי נהרג בפיגוע ולא בתאונה במהלך הפינוי האלים לא נדרש על ידי מח"ש במהלך חקירתה. למשטרה נודע על כך לאחרונה, ובעקבות זאת החקירה נפתחה מחדש

צילום: מוראד סעיד, אל ג?זירה, עריכה: תום זואילי

בשב"כ גיבשו מסמך שכלל אינדיקציות לכך שאירוע הדריסה באום אל-חיראן בתחילת השנה היה פיגוע ולא תאונת דרכים, אך במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא ביקשו אותו במסגרת החקירה – כך אמר אמש (חמישי) גורם בכיר במערכת אכיפת החוק. לפי הגורם, דבר קיומו של המסמך נודע לאחרונה למשטרה והיא דרשה להעבירו למח"ש – מה שהוביל לפתיחה מחודשת של החקירה סביב דריסתו למוות של שוטר ארז לוי על ידי יעקוב אבו אל-קיעאן, שנורה למוות בעקבות זאת.

הגורם מתח ביקורת חריפה על מח"ש וטען כי למחלקה הועבר מידע על קיומו של המסמך לפני כמה חודשים, וכי למרות זאת, היא לא ביקשה מהשב"כ לראות את תוכנו. "לא יכול להיות שמח"ש לא התייחסה למסמך השב"כ בזמן החקירה", אמר הגורם בכיר. "המשטרה למדה על דבר קיומו של המסמך והיא הייתה זו שהפנתה את מח"ש לשב"כ בנושא. למרבה התדהמה גילינו כי במהלך החקירה לא ביקשה המחלקה לחקירות שוטרים לעיין בתוכנו של המסמך".

עוד בנושא:
גז פלפל ורימון הלם: תיעוד חדש מהפינוי האלים באום אל-חיראן
בעקבות מידע חדש בתיק: חקירת אום אל-חיראן תחזור למח"ש
כשנה אחרי אום אל-חיראן, התיק תקוע: "המדינה לא מתייחסת אלינו"

"המחבל מת!": תיעוד רגע אירוע הדריסה וחילופי האש במהלך העימותים בכפר אום אלחירן. אתר רשמי
תיעוד אירוע הדריסה באום אל-חיראן/אתר רשמי

אמש פורסם בחדשות 2 כי חקירת אירוע אום אל-חיראן על ידי מח"ש חודשה בעקבות מסמך של השב"כ שהועבר לאחרונה למחלקה. כעת מתברר כי תוכנו של המסמך נגע לאירוע העיקרי בתקרית אום אל-חיראן, שבו נהרגו לוי אל-קיעאן. "קיים נתק בין מח"ש לבין המשטרה מאז אירוע אום אל-חיראן", אמר הגורם. "החקירה של מח"ש אמורה להיות אובייקטיבית ונטולת פניות, ולא חקירה חד צדדית ומוטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאות נכחו בהלוויתו של ארז לוי, שוטר יס"מ שנהרג בפיגוע דריסה בנגב. יותם רונן
הלווייתו של ארז לוי, שנדרס למוות באירוע/יותם רונן
הלוויתו של יעקוב אבו אלקיען שדרס את השוטר ארז לוי בפינוי של הכפר אום אל חיראן , חורה, 24 בינואר 2017. AP
הלוויית אל-קיעאן, שנורה למוות באירוע/AP

המסמך עצמו, כך מסר הגורם, גובש בידי השב"כ לאחר האירוע. "זו לא הפעם הראשונה שהשב"כ קיבל אינדיקציות לאחר אירוע ולא לפניו". המסמך עצמו מכיל מידע מודיעיני בנוגע לאופי התקרית החמורה, שבעקבותיה נמתחה ביקורת חריפה על המשטרה. לדברי הגורם, המסמך הקריטי לחקירה הועבר למשטרה "בצינורות המקובלים". הגורם הוסיף כי הנתק השורר בין המשטרה למח"ש קשור לכך בין היתר.

מח"ש: קיומו של המסמך לא היה ידוע עד לאחרונה

במח"ש דחו את הטענות. "הפרשה מצויה בהשלמת חקירה נקודתית לבקשת פרקליט המדינה", נמסר. "מיד כשנודע למח"ש על קיומו של מסמך פנימי של השב"כ דרשה מח"ש לקבלו. לאחר שתושלם החקירה תגובש חוות דעת עדכנית ותועבר לפרקליט המדינה. עוד יובהר כי קיומו של המסמך לא היה ידוע עד לאחרונה. כל טענה אחרת בדבר העלמת המסמך או בידוי ראיות בידי מח"ש הינה כוזבת ומופרכת בעליל. פרקליט המדינה דוחה מכל וכל האשמות חסרות שחר כלפי מח"ש, שהושמעו בהקשר זה".

בנוסף לחקירת המסמך המתייחס לאירוע הראשי באום אל-חיראן, לאחרונה החלו במח"ש לבצע פעולות חקירה נוספות הקשורות להיבטים נוספים של התקרית. אתמול פורסם סרטון ובו נראה שוטר המרסס גז מדמיע בפניו של ח"כ איימן עודה שנפגע מהתקרית. במחלקה ביקשו מגורמים נוספים מידע על התקרית, ובין היתר מידע על פרסומים שיצאו בזמן התקרית, המציגים את עמדת המשטרה שלפיה היה מדובר בפיגוע.

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully