וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז פלפל ורימון הלם: תיעוד חדש מהפינוי האלים באום אל-חיראן

22.11.2017 / 19:56

סרטון של רשת אל-ג'זירה שפורסם על רקע החלטת הפרקליטות להחזיר את תיק החקירה למח"ש מציג את העימות בין השוטרים לח"כ איימן עודה, שהגיע למקום והשתמש בחסינותו כדי לבדוק אם יש נפגעים בתקרית: "מסכת השקרים וההסתה של המשטרה והממשלה ממשיכה להיחשף"

צילום: מוראד סעיד, אל ג?זירה, עריכה: תום זואילי

סרטון חדש שפורסם הערב (רביעי) מתעד את התקיפה לכאורה של יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בידי שוטרים, במהלך העימותים בפינוי היישוב הבדואי אום אל-חיראן, שבמהלכם נהרג מירי שוטרים יעקוב אבו אל-קיעאן ונדרס למוות השוטר ארז לוי. הסרטון, שתועד על ידי צלם רשת אל-ג'זירה מוראד סעיד, עומד ככל הנראה בהחלטת הפרקליטות להשיב את התיק למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

בסרטון, שתחילתו אחרי הירי ברכבו של אל-קיעאן, נראה יו"ר הרשימה המשותפת שהגיע למקום עם עוד קבוצת פעילים. לטענת ח"כ עודה, הוא הציג את עצמו לשוטרים מתוך כוונה להשתמש בחסינות כדי לבדוק בעצמו אם ישנם נפגעים. השוטרים חסמו את דרכם, הדפו אותם לאחור וריססו אותם בגז פלפל. אחד השוטרים מרסס את עיניו של ח"כ עודה בגז פלפל והוא נהדף לאחור. לאחר כמה רגעים, נשמע פיצוץ של רימון הלם שהושלך לעברם.

שוטרים ריססו גז פלפל לכיוון ח"כ איימן עודה; "במח"ש מנסים לטייח את הפרשה". צילום: מוראד סעיד, אל ג?זירה, עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
השוטרים מרססים בגז פלפל את ח"כ עודה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: מוראד סעיד, אל ג?זירה, עריכה: תום זואילי

משפחת אבו אל-קיעאן, ח"כ עודה ופעילים נוספים שנפצעו באירוע הגישו תלונות למח"ש באמצעות הארגונים הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל ועדאלה. ח"כ עודה נפצע גם מירי כדור ספוג, אך רגע זה לא תועד בסרטון.

ח"כ עודה אמר כי "מסכת השקרים וההסתה של המשטרה והממשלה ממשיכה להיחשף". לדבריו, "כל מה שאנחנו טענו מהרגע הראשון מתברר כאמת לאמיתה. האחריות על האובדן הנורא של משפחות אבו אל-קיעאן ולוי היא של ארדן ואלשיך והם היו צריכים להתפטר עוד באותו יום. כמעט שנה עברה, ונראה שמח"ש, במקום לעסוק בחשיפת האמת והבאת האחראים לדין, עסוקה בטיוח של הפרשה.

"אנחנו ממשיכים לדרוש שוועדת חקירה עצמאית תבדוק את אירועי הדמים באום אל-חיראן מרגע קבלת ההחלטה ועד לתוצאות הטרגיות. הצדק היחיד שאנחנו עוד יכולים להציע למשפחת אבו אלקיען היא בחשיפת האמת ובהכרה בכפר אום אל-חיראן ובהישארות התושבים על אדמתם ועל כך נמשיך להיאבק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עודה לאחר העימות עם השוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דב גלעד כהן, עורך דינם של השוטרים שהשתתפו באירועים, מסר בתגובה: "ח"כ עודה הגיע לאום אל-חיראן על מנת ליטול חלק פעיל בהתנגדות בלתי חוקית לביצוע צווי הריסה. הטענה שביקש 'להשתמש בחסינות שלו' על מנת לבחון את זירת הירי מגוחכת. ח"כ עודה לא נפצע מירי כדורי ספוג, וכלל לא נורו כדורי ספוג בקרבתו – והראיות האובייקטיביות להפרכת טענתו הבלתי מדויקת הועברו לעיונם של מח"ש, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "לצערנו, פעם אחר פעם משלמת משטרת ישראל מחיר ציבורי, מפני שהיא הגורם היחיד שמקפיד לשמור על החוק ולהימנע מהדלפות ושיבוש חקירה. משטרת ישראל ממתינה מזה חודשים רבים לסיכום רשמי של חקירה שכבר נגנזה ונפתחה כעת שנית לבדיקה נקודתית. עד לסיומה של החקירה אנו מנועים מלהתייחס לנושא".

עו"ד נועה לוי, המייצגת את נפגעי התקרית מטעם הוועד הציבורי נגד עינויים ‏בישראל, מסרה: "אנו שמחים ומברכים על כך שמח"ש סוף סוף פותחת בחקירה ממשית של ‏ארועי אום אל-חיראן, ומקווים מאוד שהפעם כוונת הפרקליטות היא לחקור על מנת למצות את הדין ‏עם השוטרים האחראיים, ולא על מנת לסגור את התיקים ולכסות על המעשים שמאחוריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully