וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי סירב להתחייב לריבונות ישראלית בבקעה: "לא תמשכו אותי בלשוני"

22.11.2017 / 17:26

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר העבודה סייר בבקעת הירדן עם חברי מפלגתו, וסירב לבקשות התושבים להכריז על תמיכה בחקיקה הנוגעת לעתיד האזור - מחשש להשלכות של הכרזה כזו: "ההתיישבות היא הפנים היפות של הציונות, לא באנו להצהיר הצהרות"

עריכה: תום זואילי

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי סירב אתמול (שלישי) להצהיר הצהרה בדבר הריבונות הישראלית בבקעת הירדן - כך נודע לוואלה! NEWS. גבאי, שסייר אתמול בבקעה בליווי חברי כנסת ובכירים ביטחוניים במחנה הציוני, לא נענה לבקשות התושבים להציג הצהרת תמיכה לחקיקה שתחיל הריבונות הישראלית באזור.

בתחנה בסיור בקיבוץ גלגל, אף התנהל דיון בין גבאי ובכירי המפלגה בנושא. לדברי גורמים שנכחו בסיור, גבאי השיב שהוא "לא מעונין" לשחרר אמירה על הריבונות הישראלית, והעלה חשש מההשלכות להכרזה כזו.

יצוין כי כרגע אין כל מהלך חקיקה להחלת הריבונות בבקעה, ובסביבתו של גבאי הדגישו כי ההתייחסות שלו הייתה נקודתית לגבי חקיקה - ולא עמדה עקרונית לגבי עתיד הבקעה. במועצה האזורית בקעת הירדן מנסים לגייס תמיכה לחקיקה כזו, אך גם בליכוד לא מקדמים אותה.

אבי גבאי בסיור בבקעת הירדן, 22 בנובמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
גבאי ובכירי מפלגת העבודה בסיור בבקעה/צילום מסך, פייסבוק

האלוף (במיל') יום טוב סמיה, שהשתתף בסיור, הפציר בגבאי להצהיר על תמיכה במהלך להחלת הריבונות הישראלית בבקעה, ואמר כי "נהר הירדן הוא גבולה הביטחוני של ישראל".

ח"כ עמר בר לב אמר כי "הבקעה חשובה אבל אם יהיה שלום אין לה חשיבות ביטחונית", והוסיף: "יש פה מנעד רחב של עמדות וכדאי להתמקד בהיבטים שמסכימים עליהם, בנושאים האזרחיים". האלוף (במיל') עמירם לוין אמר כי "הכח של המקום הוא התיישבות חקלאית ואיפה שתעבור המחרשה יעבור הגבול". גבאי השיב לכולם "לא תמשכו אותי בלשוני כדי להצהיר על ריבונות, כי זה לא יקרה כאן".

אבי גבאי בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא באנו להצהיר הצהרות". גבאי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפנים היפות של הציונות". הבקעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הביקור בבקעת הירדן, שהוביל ראש המועצה דוד אלחיאני, נפגשו גבאי והח"כים שהתלוו אליו – ובהם גם אייל בן ראובן ואיתן ברושי - עם תושבים וביקרו במוצבים. בסיום הסיור, שחרר גבאי הצהרה קצרה שלא כללה כל התייחסות לנושא הריבונות בבקעה: "אנחנו שומעים את האזרחים ואת אנשי הביטחון בשטח כחלק מהתווית התוכנית הביטחונית שלנו, המגובשת יחד עם אנשי המקצוע הטובים ביותר. אצלנו שיקולי הביטחון לעולם לא יתערבבו עם שיקולים של מקורבים".

בפגישה אמר גבאי: "ההתיישבות בבקעת הירדן הייתה ותהיה פניה היפות של הציונות ושל בקעת הירדן, וחגורת הביטחון המזרחית של מדינת ישראל. לא באנו לבקעה כדי להצהיר הצהרות, באנו לבקעה כדי לפגוש מקרוב את האנשים ולשמוע על הסוגיות העיקריות שמטרידות אותם".

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
השתתפו בסיור. ח"כ בר לב והאלוף/ראובן קסטרו

נראה כי גבאי נזהר במיוחד על רקע אירועי החודש שעבר, אז חטף ביקורת קשה לאחר שאמר בריאיון לחדשות 2 כי לא צריך לפנות התנחלויות כחלק מהסכם שלום עם הפלסטינים. הריאיון עורר תגובות נזעמות מצד חברי מפלגתו וח"כים ממפלגות נוספות, שמיהרו להגיב על הדברים. גבאי פרסם אז הבהרה לפיה הוא עומד מאחורי הדברים, אך מתנגד לאופן שבו מוסגר הריאיון עמו.

בריאיון נשאל גבאי אם ההתנחלויות עלי ועופרה יצטרכו להתפנות במסגרת הסדר עם הפלסטינים. על כך ענה: "אם אתה עושה הסכם שלום, למה צריך לפנות? אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי. הדינמיקה או הטרמינולוגיה שהתרגלו לדבר כאן, במונחים של 'אתה עושה הסכם שלום – מפנים', היא לאו דווקא נכונה". כשנשאל על ההבדל בין עמדותיו לאלה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ענה: "יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה לנסות להגיע לשם לבין מי שלא רוצה להגיע לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully