וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מבקש המקלט שהוכה בידי שוטר: "המדינה לא רוצה לדאוג לו"

27.11.2017 / 16:22

מוחמד יוסף נפצע קשה בראשו לפני שלושה חודשים בעימות עם שוטרים ברמת גן. הוא ספג נזק מוחי בלתי הפיך, שמצריך טיפולים ושיקום יקר. אולם, הוא אינו זכאי למימונם, משום שאינו אזרח המדינה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

מוחמד יוסף מאושפז זה קרוב לשלושה חודשים בבית החולים איכילוב בתל אביב עם נזק מוחי בלתי הפיך, בעקבות עימות עם שוטרים ברמת גן. משפחתו פנתה שבוע שעבר למשרד הבריאות כדי שיסייע בהמשך הטיפול בו. יוסף, מבקש מקלט מחבל דארפור בן 40, זקוק לשיקום ממושך ועזרה סיעודית לצמיתות. אולם, בית החולים הודיע בתחילת שבוע שעבר לקרוביו שהוא מעוניין לשחררו למסגרת שמספקת תנאים אלו. אך מסגרות כאלה יקרות מאוד ואין באפשרותו של יוסף, או של משפחתו, לממן אותן משום שהוא אינו אזרח המדינה.

העימות עם השוטרים התרחש בחודש ספטמבר במהלך חג הקורבן, כאשר יוסף חזר שיכור יחד עם שותפו לדירה, חסן חליפה, מבילוי בתל אביב אל ביתם ברמת גן. שוטרים עיכבו אותם ובין הצדדים התפתחה תגרה. אחד מהשוטרים דחף את יוסף בחוזקה, הוא איבד את שיווי המשקל ונפל, תוך שראשו נחבט במדרכה, חבטה שממנה לא התאושש עד היום.

יוסף אושפז בעקבות פציעת ראש קשה, שבמהלכה הוצא חלק מגולגולתו. עקב מצבו וחוסר יכולתו לתקשר עם הסביבה, נדרשו בבית החולים להגיע לאפוטרופוס שיוכל לסייע לו בפעולות בסיסיות. בהדרגה חל שיפור קל במצבו, וכעת הוא נע ואוכל באופן עצמאי, אך בשאר הפעולות היומיומיות הוא נזקק לסיוע.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת מבקש המקלט שהוכה בידי שוטר רוצה תשובות: "חשבנו שהוא מת"
הורים שכולים לחיילים שעלו מארה"ב זועמים על חוטובלי: "רצו להגן על המדינה"
מילצ'ן קנה לשרה נתניהו תכשיטים ב-34 אלף שקל - וקיבל מחזיק מפתחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן דודו הביע ספק שיוכל להסתדר כאדם רגיל. יוסף בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המצב של מוחמד אמנם השתפר מאז האירוע, אבל הוא לא מרגיש טוב, אי אפשר להגיד שהוא בסדר", אמר לוואלה! NEWS בן הדוד והאפוטרופוס של יוסף, איסמעיל עבד אל-שאפיק. "הוא מתנהג כמו ילד, הוא לא יודע איפה הוא נמצא, ולמה הוא מאושפז בבית חולים והוא אפילו לא מזהה אותי. במצבו הנוכחי הוא לא יצליח להסתדר לבד כמו בן אדם רגיל", הוסיף עבד אל-שאפיק.

בנוסף לטיפולים היקרים, יוסף איבד רבות מיכולותיו הבסיסיות ואיתן את כושר העבודה שלו באופן מוחלט. "אנחנו עומדים בין הפטיש לסדן, מצד אחד מוחמד משוחרר מבית החולים, אבל בפועל הוא מתנועע כמו 'זומבי' ואינו יכול להתמודד עם חיי היומיום", הסביר יהודה צדוק, ממשרד "צדוק את צדוק ושות'", שמסייע ליוסף ומשפחתו מאז האשפוז. "אנחנו מבקשים מבית החולים שיסייע במציאת בית חולים סיעודי לפחות בחודשים הראשונים, כאשר אנחנו מחפשים במקביל מקום קבוע. לפחות שיוכל לעבור את החורף בחיים", הוסיף.

עוד באותו נושא

משפחת מבקש המקלט שהוכה בידי שוטר רוצה תשובות: "חשבנו שהוא מת"

לכתבה המלאה
איסמעיל אל שאפק, אפוטרופוס של מוחמד. ניב אהרונסון
"הוא אפילו לא מזהה אותי". עבד אל-שאפיק, בן דודו של יוסף/ניב אהרונסון

בכוונת משרדו של צדוק לתבוע את המשטרה בעקבות הפציעה הבלתי הפיכה שנגרמה ליוסף. "מוחמד הגיע לבית החולים במצב אנוש לאחר שהוכה על ידי שוטר, ועכשיו המדינה לא רוצה לדאוג לו", קבע אדם בשאר, נציג "בני דארפור" בישראל, ארגון שהוקם בשנת 2005 על ידי פליטים מסודאן כדי לסייע להם. "אנחנו פונים לממשלה ולמשרד הבריאות, משום שהוא נפגע משוטר, שוטר הוא עובד מדינה. אנחנו מבקשים שמוחמד לא ייזרק לרחוב בתוך עגלה כמו כלב, אלא שייסעו בשיקומו".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully