וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים לחיילים שעלו מארה"ב זועמים על חוטובלי: "רצו להגן על המדינה"

23.11.2017 / 16:53

דבריה השנויים במחלוקת של סגנית שר החוץ גרמו לתרעומת בקרב הורים לצעירים שעזבו את הכל, עלו לישראל ונפלו בקרבות. "הוא היה פטריוט", אמר אביו של שון כרמלי, שנהרג ב"צוק איתן". "הם לא זוכים להטבות מיוחדות", אמר אביו המאמץ של מייקל לוין, שנהרג בדרום לבנון

עריכת וידאו:ניר חן

בני משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן במערכות ישראל, התאכזבו מאוד מדבריה של סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי אמש בריאיון ברשת i24news. לדברי אלון כרמלי, שאיבד את בנו שון במבצע "צוק איתן", הדבר היחיד שעניין את בנו, שעלה מארצות הברית, זה להתגייס לצה"ל. לאחר מותו, עברה המשפחה לישראל.

"את הבן שלי לא עניין שום דבר, הוא רק רצה לעלות לישראל, להתגייס ולהגן על המדינה שלו", אמר כרמלי לוואלה! NEWS. "הוא היה פטריוט. הדבר שראה לנגד עיניו זה ההגנה והשמירה על ארץ ישראל, לא עניינו אותו הקשיים שבעלייה כחייל בודד, הוא רק רצה להתגייס ולתרום ובמלחמה על הבית שלו הוא נפל".

ניסים שון כרמלי. באדיבות המשפחה
"הוא רק רצה לעלות ולהתגייס". שון כרמלי/באדיבות המשפחה

לדבריו, בארצות הברית הגיוס לצבא המקומי מגיע הרבה פעמים ממחשבה על מניע כלכלי וחשיבה על קריירה בתחום. "יש לי מספר חברים ישראלים שחיים בארצות הברית וילדיהם לוחמים בצבא האמריקאי בעיראק ואפגניסטן, אותם בנים החליטו להתגייס לצבא האמריקני במטרה ברורה – לבנות קריירה. בשונה מישראל שמתגייסים לצה"ל מתוך פטריוטיות והרצון העז להגן על הבית - שם זאת עבודה". לאחר נפילתו של הבן שבה המשפחה לישראל ומתגוררת היום בקיסריה.

גם ציקי אוד, אביו המאמץ של סמל ראשון מייקל לוין, חייל בודד שנפל בשנת 2006 בקרב בדרום לבנון, במהלך מלחמת לבנון השנייה, הופתע מדבריה הקשים של סגנית השר. לוין עלה לבדו לישראל.

"מדי שנה עושים מאות חיילים עלייה כדי להתגייס לצה"ל – והכל ממקום של פטריוטיות ואהבת ארץ ישראל. אני אישית מכיר יהודים שעשו עלייה כדי להתגייס לצה"ל בעוד אביו וסבו היו בעלי דרגות גבוהות בצבא האמריקני", אמר אוד. "הרבה מאוד מאותם יהודים אמריקאים שמגיעים לישראל כדי להתגייס לא משנים את סטטוס ל'ישראלים' ולא נהנים מתקציבי משרד הקליטה ואחרים, פשוט עושים הצבא כמו חיילים רגילים, חלקים נכבדים מהם מחליטים לאחר השירות להשתקע ולבנות את חייהם בישראל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מייקל לוין שנהרג במלחמת לבנון השנייה. באדיבות המשפחה
נהרג בדרום לבנון. מייקל לוין/באדיבות המשפחה

ההתבטאות השנויה במחלוקת של חוטובלי, כי יהודי ארצות הברית הם "אנשים שלעולם לא שולחים את ילדיהם להילחם עבור ארצם" וכי "אין ילדים המשרתים כחיילים, באפגניסטן ובעיראק", נאמרה במהלך ריאיון על רקע המשבר עם יהדות ארה"ב, שהחריף ביוני האחרון. זאת, לאחר החלטת הממשלה על הקפאת מתווה התפילה השוויוני בכותל המערבי וקידום חוק הגיור שקובע מונופול חרדי על גיורים.

הבוקר גינה ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו את דבריה של סגניתו, ומטעמו נמסר כי "אין מקום להשתלחות כזאת, והדברים הפוגעניים אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל".

מישל וחיים רוזין, חיים באורנג' קאונטי במדינת קליפורניה, הם דור שני ליהודים שירדו מישראל ובנו את חייהם בארצות הברית, הדברים של סגנית השר ממש אכזבו אותם. "בתור כאלה שמבקרים את המשפחות שלנו בישראל מספר פעמים בשנה, מתעדכנים בחדשות בישראל, תורמים לארגונים אוהבי ישראל ותורמי צה"ל, התאכזבנו מהדברים הקשים של השרה", אמרו. "יש תחושה לאנשים שאם אנחנו לא חיים בישראל אנחנו פחות יהודים או שפחות אכפת לנו, אנחנו גם אמריקאים וגם אוהבי ישראל".

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ספגה גינוי מראש הממשלה. חוטובלי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully