וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדי יס"מ וצו חיפוש מזויף: השוטר המצטיין חשוד ששדד עשרות אלפי דולרים

23.11.2017 / 9:02

אלכסנדר גיטין, מסתערב לשעבר שזכה בתעודות הוקרה על שירותו בשטחים, נעצר לאחר שנקלט במצלמות אבטחה של בית בצפון תל אביב, שם גנב לכאורה את הסכום ממקום מסתור באחד מארונות הבית. חבריו הופתעו שהלוחם שהיה מעורב בסיכול עשרות פיגועים, הוא השודד שתועד במצלמה

שוטר שחשוד בשוד דירה תוך הצגת צו חיפוש מזויף, נובמבר 2017. ללא, מערכת וואלה! NEWS
החשוד בשוד כפי שנתפס במצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS, ללא

הוא היה אחד הלוחמים המובילים והאמיצים ביחידת המסתערבים של משמר הגבול ביהודה ושומרון. מספר פעמים הוא הוביל לוחמים להיתקלויות מול מחבלים ברחבי השטחים, וזכה לתעודות הוקרה לאחר שהסתער תחת אש ופגע במחבלים בקרבות פנים מול פנים. אבל עכשיו אלכסנדר גיטין יוצא לקרב חייו: הוא השוטר החשוד כי שדד בני משפחה בצפון תל אביב לאחר כשהוא לבוש במדי יס"מ, הציג צו חיפוש מזויף והצליח להוציא עשרות אלפי דולרים שבעלי הדירה הסתירו באחד מהארונות בבית.

במשך יותר מחודש ניסו במשטרה לאתר את החשוד במעשה. תמונת מצלמת אבטחה הביאה למעצרו לאחר שחבריו במרחב לכיש גילו דמיון בין הדמות בתמונה לבינו. במהלך חקירתו במרחב ירקון ובמחלקה לחקירות שוטרים עלה חשד כי שדד עוד ארבעה נתינים זרים בארבעה מקרים אחרים, אולם בידי החוקרים אין דרך לקשור אותו למעשים. אתמול התייצבו חוקרי מח"ש ועו"ד יוסף קליין בפני השופטת רונית פוזננסקי כץ והציגו הצהרת תובע על כוונת הפרקליטות להגיש עד סוף השבוע כתב אישום נגד השוטר במקרה השוד בצפון תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרגילי חקירה בתא המעצר. המחלקה לחקירות שוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באמצעות סנגורו עו"ד אבי עמירם מכחיש גיטין את המיוחס לו. במהלך מעצרו הוא הוחזק בתא מבודד במטה מחוז תל אביב, שבו ניסו החוקרים מספר תרגילי חקירה ובין היתר הכניסו לתאו מדובב שהתחזה ללוחם מג"ב שנעצר על עבירה וניסה לחלץ מפיו הודאה במעשה.

סיפור מעצרו של גיטין הפתיע את חבריו ואת בכירי המשטרה. במשך יותר מעשר שנים הוא שירת כלוחם וכמפקד צוות ביחידת המסתערבים. הוא נחשב ללוחם נועז שהשתתף בעשרות מבצעים, היה מעורב בסיכול עשרות פיגועים וקיבל תעודות הוקרה יחודיות על מבצעים עלומים שבהם סיכן את חייו. לאחר שירות ביחידה הוא הועבר לשרת כלוחם ביס"מ לכיש, שם שימש בין היתר מדריך קרב מגע ולוחם.

חבריו הקרובים מתקשים להאמין שהוא השוטר השודד, ולא מבין מה הוביל את חברם לבצע את מעשה השוד - חובות או ניסיון להחזיר כספים שירדו לטמיון בשל השקעה כושלת. הם מתקשים להאמין שחברם הוא האיש בתמונה של מצלמות האבטחה, שבמשך שבועות כל המשטרה ומח"ש חיפשו. בינתיים מעצרו הוארך בפעם השלישית, ועד סוף השבוע צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגדו.

תעודות ההוקרה שהוענקו לשוטר החשוד

תעודת הוקרה לשוטר שחשוד כי היה מעורב בשוד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תעודת הוקרה לשוטר שחשוד כי היה מעורב בשוד/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
תעודת הוקרה לשוטר שחשוד כי היה מעורב בשוד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תעודת הוקרה לשוטר שחשוד כי היה מעורב בשוד/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully