וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה! NEWS: מפקד כלא קציעות שהתעלל בסוהר פורש

22.11.2017 / 15:30

תת-גונדר איציק ימין הודיע על התפטרותו לאחר שנחשף כי אזק חייל בשירות חובה שהוצב בבית הכלא לעיני אסירים חברי חמאס. התפטרותו של ימין התקבלה בידי נציבת שב"ס וממתינה לאישור השר ארדן

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

.

מפקד כלא קציעות תת גונדר איציק ימין ביקש היום (רביעי) מנציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס) עופרה קלינגר לפרוש לאלתר מהשירות. זאת, לאחר חשיפת וואלה! NEWS כי אזק חייל בשירות חובה ששירת כסוהר בכלא, לעיני אסירים חברי חמאס. קצין בודק שמונה לחקור את הפרשה הגיש לפני כחודש דוח חמור על התנהלותו של מפקד הכלא וחשף עוד שני מקרים בהם אזק הקצין פקודים שלו.

הדוח העלה עוד מקרים שבהם התעמר הקצין מילולית בצורה קשה בקצינים בכלא. ביום ראשון זומן הקצין לשיחה עם נציבת שב"ס בעקבות מסקנות הדוח. הבוקר הודיע מפקד הכלא כי הוא מבקש לפרוש לאלתר מהשירות. נציבת שב"ס הודיעה כי היא מקבלת את התפטרותו והעבירה את הבקשה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן כדי שיאשר את התפטרותו של הקצין.

במסגרת הפרשה שנחשפה בוואלה! NEWS בחודש שעבר, עלה חשד כי החייל עבר התעללות והשפלה מצד מפקד הכלא ששפט אותו על עבירת משמעת. בדיקה העלתה כי תת-גונדר ימין כבל את החייל בידיו וברגליו באזיקים בעודו לובש מדים, לעיני אסירים, וזה מירר בבכי במשך שעות. נסיונותיו מצד קצינים בכלא לסייע לו נתקלו בסירוב מצד מפקד הכלא.

עוד בוואלה! NEWS:
מחדל ידוע מראש: הרג משפחה והצליח להימלט ללבנון כפי שאיים
הודיה הובאה למנוחות, אחרי 6 שנות ייסורים: "קיבלנו אותך במתנה"
הפסקת לימוד ותפילה המונית: חשש לחיי מנהיג הזרם החרדי-ליטאי

תלת גונדר צביקה ימין, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
נציבת שב"ס קיבלה את הודעת התפטרותו. תת-גונדר ימין/ראובן קסטרו

למרות הדוח החמור, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לא פעל עד היום להדחתו המיידית של מפקד הכלא, ולא ננקטו נגדו צעדים משמעתיים. בשב"ס הביעו תמיהה על הימנעות הנציבה קלינגר והשר ארדן מהפעלת סמכותם לנוכח הדוח החמור, שהוגדר על ידי קצינים בכירים בארגון "תקלה ערכית חמורה", ומהשעיית מפקד הכלא מתפקיד פיקודי עד לסיום ההליך.

"מדובר בהתנהגות חמורה של מפקד הכלא. רק בשל מעמדו בתוך הארגון אין לשר ולנציבה את האומץ לטפל במקרה ולקבל החלטה פיקודית כלפי המפקד", אמר קצין בכיר בשב"ס.

גורם בכיר בשב"ס הוסיף: "מה שהוא עשה זה מעשה חמור שמנוגד לכל הנורמות של שירות בתי הסוהר. הבעיה החמורה ביותר היא השתיקה בתוך הארגון במשך זמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהגות חמורה". כלא קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully