וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד הגיע לביקור פתע אצל פוטין: "קרובים לנצח את הטרור"

נשיא סוריה יצא מארצו בפעם השנייה מאז החלה המלחמה, ודן עם נשיא רוסיה בהתפתחויות באזור. אסד הודה בפני פוטין על עזרת צבאו ואמר כי הוא מעוניין לקדם הליך שלום לאחר ניצחון על "הטרוריסטים"

צילום: משרד הבטחון, עריכה: תום זואילי

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש אתמול עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, ודן עמו בהתפתחויות במלחמה בארצו - כך הודיע היום (שלישי) הקרמלין. זה היה ביקורו השני ברוסיה - או מחוץ לסוריה - מאז החלה מלחמת האזרחים בארצו ב-2011. ברוסיה דווח כי הפגישה, שהתקיימה בעיר סוצ'י שלחופי הים השחור, נמשכה ארבע שעות.

פוטין "שיבח את מוכנותו של אסד לשתף פעולה עם כל מי שרוצה להביא להסדר פוליטי בסוריה", ואסד הודה לצבא רוסיה על "הקורבנות שספג כדי להציל את ארצנו". עשרות חיילים רוסים נהרגו מאז החלה מוסקבה בהתערבותה הישירה במלחמה לצדו של המשטר בספטמבר 2015.

בחודשים האחרונים השיב אסד, בסיוע חיל האוויר הרוסי, יועצים איראנים, לוחמי חיזבאללה וכוחות מיליציות שיעיות אחרות, את השליטה על מרבית שטחה של סוריה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וארגוני מורדים אחרים.

לקריאה נוספת בנושא
ליברמן: אסד הכריע את המערכה ושולט ב-90% מהשטח המאוכלס בסוריה
אחרי ההכרעה במלחמה בסוריה: איראן תגביר את קצב הקמת הבסיסים

נשיא סוריה אסד מחבק את נשיא רוסיה פוטין במהלך פגישתם במוסקבה, 20 בנובמבר 2017. רויטרס
פוטין ואסד מתחבקים, אתמול/רויטרס

הפגישה ביניהם התקיימה לפני פסגה משולשת של פוטין עם נשיאי איראן וטורקיה ביום שישי, שבה הם ידונו בהסדר בסוריה. נשיא רוסיה אמר כי הוא מתכנן לשוחח עם אמיר קטאר, עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם מנהיגים נוספים במזרח התיכון אחרי פגישתו עם אסד, השנייה בתוך קצת יותר משנתיים.

לפי הקרמלין, פוטין אמר לאסד כי הוא רצה לפגוש אותו בטרם הכינוס שלו עם חסן רוחאני ועם רג'פ טייפ ארדואן. "יש לנו עוד דרך ארוכה לפני שנשיג ניצחון מוחלט על הטרור, אבל ביחס לשיתוף הפעולה שלנו במלחמה בטרור בסוריה, המבצע הצבאי הזה אכן בשלבי סיום", אמר פוטין. "אני חושב שעתה, החלק החשוב ביותר, הוא לעבור לסוגיות הפוליטיות ואני מציין בשביעות רצון את מוכנותך לעובד עם כל מי שרוצה בשלום ובפתרון".

אסד, שלבש חליפה כהה וישב בשולחן קפה קטן עם פוטין, אמר לנשיא רוסיה: "בשלב זה, במיוחד אחרי שהשגנו ניצחון על הטרוריסטים, האינטרס שלנו הוא להתקדם עם התהליך הפוליטי. אנחנו סומכים על תמיכת רוסיה שתבטיח כי שחקנים חיצוניים לא יתערבו בהליך הפוליטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא סוריה אסד ונשיא רוסיה פוטין במהלך פגישתם במוסקבה, 20 בנובמבר 2017. רויטרס
פגישה שנייה בתוך שנתיים. פוטין ואסד בסוצ'י/רויטרס

אתמול הזהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן מפני התחזקותו של צבא אסד, ואמר כי הוא שולט ב-90% מהשטח המאוכלס בסוריה. "הוא מתחיל לבנות דיביזיות ואוגדות כולל מערכי הגנה אוויריים. אני לוקח את זה בחשבון", אמר ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully