וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בש"ס לא מתייאשים מסקר וואלה! NEWS: "המפלגה תתחזק בבחירות"

20.11.2017 / 7:46

גורמים במפלגה אמרו כי אלו "סקרי מצב רוח", אחרי שנתוני הסקר ניבאו כי היא לא תעבור את אחוז החסימה. מתחת לפני השטח, אנשי דרעי עסוקים בשאלה אם הוא ינהיג את המפלגה או ייאלץ לפרוש בשל כתב אישום נגדו - מה שעשוי להחזיר את אלי ישי

באדיבות איתי גדסי, רדיו קול חי, עריכה: שניר דבוש

במפלגת ש"ס לא מתרגשים מהסקר שפורסם אתמול (ראשון) בוואלה! NEWS, לפיו אם הבחירות היו מתקיימות היום, המפלגה לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. על אף שזו אינה הפעם הראשונה שסקרים מנבאים את עתידה הבעייתי של ש"ס, מצהירים גורמים במפלגה כי "כל הסקרים כעת הם סקרי מצב רוח" וכי "ש"ס תתחזק בבחירות הקרובות".

"ש"ס תקצור את הפירות בבחירות הקרובות כי היא היחידה שדואגת לאלה שאין להם", אמרו הגורמים בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריהם, "אריה דרעי אחראי להנחות גדולות בתחבורה הציבורית ובתעריפי המים, להעלאת שכר המינימום, להעברת תקציבים גדולים לפריפריה ושכונות המצוקה, לסיוע ליישובים מוחלשים ולהישגים נוספים". אותם גורמים מתארים פער בין מה שקורה בשטח לתוצאות בסקרים: "אנחנו מסתובבים בשטח, יודעים מה באמת קורה ומשוכנעים שש"ס תתחזק עוד יותר בבחירות הקרובות".

עוד בוואלה! NEWS:
בוטלה השתתפות יו"ר להב"ה בדיון על הטרדות בפריפריה: "סתימת פיות"
בשל מחלוקת בקואליציה: נדחה בחודש החוק על הגבלת סמכויות המבקר
המאבק במבקשי המקלט: הממשלה אישרה את סגירת "חולות" בעוד 3 חודשים

סיעת ש"ס, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"לא חושש". דרעי עם דיוקנו של הרב עובדיה יוסף/נועם מושקוביץ

מול התחזית האופטימית הזו, ש"ס מתמודדת עם מציאות קשה בהרבה. עננת החקירה המתנהלת נגד יו"ר המפלגה ושר הפנים אריה דרעי ובני משפחתו, מרחפת מעליו כבר למעלה משנה. דרעי מקפיד על נקיטת קו ממלכתי. הוא לא מתח ביקורת על רשויות אכיפת החוק, ואף טען בשיחות סגורות עם אנשיו כי הוא "לא חושש".

אבל אנשיו של דרעי עסוקים בשאלה אחת: האם המנהיג הפוליטי יגיע בתפקידו כשר הפנים לבחירות הבאות או שמא ייאלץ לפרוש מתפקידו בגלל כתב אישום שיוגש נגדו. להגשת כתב אישום נגד דרעי יש משמעות פוליטית, בתוך המפלגה ומחוצה לה. דרעי התפטר לפני יותר משנה מהכנסת והתפטרותו מתפקיד שר בממשלה, משאירה אותו אולי עם התואר יו"ר ש"ס, אך נטול כוח פוליטי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות סקר וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות סקר וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות סקר וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה האחרונה התערער מעמדו של דרעי בתוך ש"ס. קודם לכן, שנה לאחר שחזר לחיים הפוליטיים הוא היה עסוק בביצור מעמדו. הוא זכה לגיבוי ותמיכה מרבני המפלגה, הדיח את יריביו הפוליטיים והפך לשליט כמעט יחיד.

היום המציאות שונה. הרב יעקב כהן, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן, חתר תחתיו בחודשים האחרונים בניסיון להחזיר את השר לשעבר אלי ישי לתנועה. זה החל במפגשים בין רבנים המזוהים עם ש"ס לרבנים המזוהים עם ישי ונמשך בהצעות פוליטיות שהועברו ביניהם. לאף אחת מההצעות האלה לא היה סיכוי, אך מהלכים אלה נתפסו כקריאת תיגר על מעמדו של דרעי.

ראיון עם אלי ישי, יו"ר יחד  באולפן וואלה!NEWS,  יוני 2015. ראובן קסטרו
יחזור לתנועה? ישי/ראובן קסטרו

לפני שבועיים הגיעו המאבקים הפנימיים בתוך ש"ס לשיאים חדשים אחרי שפורסמה קלטת שבה הטיח דרעי דברים קשים ברב שלמה משה עמאר, רבה הראשי של ירושלים ומי שכיהן כרב הראשי לישראל. האחרון נחשב במשך תקופה ארוכה אופוזיציה לדרעי, אך הסגנון הבוטה שדרעי אימץ באותה שיחה, תוך שהוא מתייחס אליו ללא תואר הרבנות הפך הזדמנות להתנגחות חריפה מצד מתנגדיו בציבור הספרדי.

רמז למה שמחכה לדרעי, או יותר מכך - ליריבו הפוליטי אלי ישי בבחירות הבאות, ניתן ללמוד מתגובתו של הראשון על כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להוריד את אחוז החסימה. דרעי, שמכיר את הסקרים האחרונים, הגיב בחריפות נגד ראש הממשלה, ואמר כי "הוא תקע לנו סכין בגב". בקואליציה הבינו כי דרעי לא עסוק בהצלת מפלגתו אלא יותר בחסימת יריבו הפוליטי.

וכך, בתקופה האחרונה, מצא עצמו אריה דרעי לא רק בלי המצביעים המסורתיים-חילונים שנטשו אחרי פטירת הרב עובדיה יוסף, אלא גם עם מאבק על הגרעין הקשה של מצביעיו החרדיים. בסיטואציה כזו צריך הרבה מצב רוח, ולא רק בסקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully