וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה השתתפות יו"ר להב"ה בדיון על הטרדות בפריפריה: "סתימת פיות"

19.11.2017 / 18:10

יו"ר הארגון ששם לו למטרה למנוע התבוללות, נקרא לוועדה לצדק חלוקתי כדי לדבר על הטרדות מיניות מצד ערבים כלפי יהודיות. לאחר לחץ שהופעל בכנסת ובצל האישומים נגדו בהסתה, ח"כ זוהר ביטל השתתפותו. גופשטיין: "טרור שמאלני"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, מרכז הסיוע לנפגעי גזענות וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(מעצרו של גופשטיין, אוקטובר)

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) דרש היום (ראשון) מיו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין שלא יגיע לדיון שיתקיים מחר בוועדה לצדק חלוקתי בראשותו בכנסת, בנושא הטרדות מיניות בפריפריה - כך נודע לוואלה! NEWS. גופשטיין הוזמן כמומחה לדיון שהיה אמור להתמקד בהטרדות מיניות מצד ערבים כלפי יהודיות.

בימים האחרונים פעלו חברי כנסת ממרצ והרשימה המשותפת נגד ההשתפותו בדיון. חברי הכנסת טענו כי גופשטיין "גזען" וכי אין לו מקום בדיונים בכנסת במיוחד בתקופה שבה הודיעה הפרקליטות כי יוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של הסתה לאלימות, הסתה לגזענות, הסתה לטרור ועוד. חלקם שיגרו מכתבים ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה להתערב בטענה כי לוועדה אין סמכות לדון בסוגיה זו והדיון עליה צריך להתקיים בוועדה למעמד האישה.

אירוע לכבוד מאיר אטינגר, בית שמש. יוני 2016. נועם מושקוביץ
גופשטיין/נועם מושקוביץ

זוהר שיגר הערב את המסר לגופשטיין באמצעות מנהלת הוועדה שבראשותו והציע לו לשלוח נציג אחר מטעם הארגון. הוא הסביר כי "חברי כנסת מהשמאל איימו לפוצץ את הדיון בגלל השתתפותו של גופשטיין והבנתי שלא נצליח לקיים דיון אמיתי על בעיה שמצריכה מנציגי ציבור פתרון אמיתי. ביקשתי שהוא ישלח מישהו אחר מטעמו".

גופשטיין עצמו אמר בתגובה כי הארגון בראשותו יחרים את הדיון מחר בכנסת. לדבריו, "עצוב שגם ח"כ זוהר נכנע לטרור השמאלני ולסתימת הפיות של אנשי מרצ והרשימה המשותפת. ארגון להב"ה לא ישתף פעולה עם ההחרמה ולא ישלח נציג אחר". עוד הוסיפו בארגון כי "מהכניעה של הוועדה עולה שלא יהיה דיון אמיתי בבעיה ולא ינסו לפתור את התופעה של הטרדות בנות יהודיות על ידי ערבים".

עשרות מפגינים בסמוך למקום הפיגוע בארמון הנציב, 16 בספטמבר 2015. ירון ששון, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של פעילי להב"ה בירושלים, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, ירון ששון

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר: "חבל שהיה צורך בלחץ שלי ושל חברי כנסת נוספים כדי שמיקי זוהר יפנים שלא מזמינים מטריד אלים לדיון על הטרדות מיניות. במקום לכנסת, הגיע הזמן שמדינת ישראל תזמין את גופשטיין לשהייה ארוכה בכלא, המקום הכי מתאים למי שעיקר עיסוקו באיומים ולעיתים גם במימושם".

זו אינה הפעם הראשונה שנוכחותו של גופשטיין בוועדה בכנסת מעוררת סערה. לפני כשנתיים התקיים דיון בוועדת הפנים על ארגון להב"ה, אך יוזמיו, ח"כים במרצ ומהרשימה המשותפת, התנגדו שהיו"ר יזומן אליו. חרף התנגדותם, גופשטיין הגיע וכשניתנה לו רשות הדיבור, וזה שטח את משנתו המתנגדת לנישואים בין יהודים לערבים, כינו אותו "נאצי" ו"אתה דאעש עם כיפה".

גופשטיין הוא ראש ארגון להב"ה שמטרתו הרשמית היא "למנוע התבוללות בארץ הקודש". אלא שפעילות זו עמדה לא פעם תחת ביקורת קשה וטענות למעשים פליליים מצד רשויות אכיפת החוק. ב-22 באוקטובר נעצר גופשטיין יחד עם 14 פעילים נוספים בארגון, בחשד לאיומים על ערבים. לפי המשטרה, הם נהגו לאיים על ערבים שקיימו קשרים עם נערות וצעירות יהודיות באמצעות אפליקציית טלגרם, וכאמור לאחרונה הוחלט להעמיד אותו לדין בגין עבירות של הסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully