וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בקשת הוריה: צעירה שתקפה את אביה לא תורשה לחזור לביתה

19.11.2017 / 21:21

בית המשפט לא הסכים לבטל את צו ההרחקה של הצעירה מהוריה, זאת לאחר שתקפה את אביה תחת השפעת אלכוהול. אחרי שניסתה לשים קץ לחייה, הוריה ביקשו לטפל בה: "היא לא פושעת, מנסים להגן עלינו אבל איננו צריכים הגנה"

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
הצעירה גרמה לאביה חתך עמוק בראשו. בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

צעירה ממרכז הארץ שתקפה את אביה לא תורשה לחזור לבית משפחתה על אף בקשת הוריה לביטול צו ההרחקה – כך קבע בית משפט השלום בתל אביב השבוע. על פי כתב האישום שהוגש בחודש יולי, הצעירה בשנות ה-20 לחייה תקפה את אביה וגרמה לו לחתך עמוק ומדמם בראשו בעת שהייתה תחת השפעת אלכוהול. הצעירה הורחקה מעירה והוצא לה צו הרחקה מהוריה, וכעת, כשהיא סובלת מדיכאון וניסתה לשים קיץ לחייה, הוריה מעוניינים לבטלו.

על פי כתב האישום, הצעירה שתתה שבעה בקבוקי בירה בעת ששהתה בביתה ופנתה אל המקרר כדי לקחת בקבוק נוסף. בשלב זה פנה אליה אביה וביקש שתימנע משתייה נוספת של אלכוהול, תוך שהוא מושך ממנה את הבקבוק הבירה. בתגובה, תקפה הצעירה את אביה באמצעות מתקן לנייר סופג עשוי מברזל תוך שהיא צועקת לעברו: "היום זה היום האחרון שלי, אני מתאבדת. אני רוצה למות, נמאס לי מהחיים האלה. מה אדם צריך לעשות בשביל למות?".

עוד בוואלה! NEWS:
בעוטף עזה התרגלו לשקט מאז "צוק איתן" - וחוששים מהתלקחות מחודשת
המאבק במבקשי המקלט: הממשלה צפויה לאשר מחר את סגירת "חולות"
נתניהו צפוי להיחקר מחר בפעם השישית: "יוטחו בו חומרים חדשים"

אישה אזוקה. ShutterStock
הצעירה הורחקה מעירה ונקבע שתשהה במעצר בית אצל אחותה לשלושה חודשים/ShutterStock

הצעירה הואשמה בתקיפה, גרימת חבלה לאביה וגרימת נזק לרכוש. בהחלטת בית המשפט נקבע כי היא תורחק מעירה ותשהה במעצר בית בבית אחותה למשך שלושה חודשים. כמו כן, הוצא לצעירה צו הרחקה מהוריה. במהלך חודש אוקטובר התקיים דיון נוסף בעניינה, שבסיומו הוחלט כי מעצר הבית יצומצם למעצר בית חלקי בשעות הלילה בלבד, אולם עונש ההרחקה מהעיר ומהוריה נותר על כנו.

השבוע התקיים דיון נוסף שבו נחשף כי במהלך ימי המעצר ניסתה הצעירה לשים קץ לחייה. לדברי הרופא שבדק אותה, המצב הדיכאוני שממנו היא סובלת נובע מהרגשתה שהיא אינה רצויה. הוריה של הצעירה פנו אל עורך דינה לירן זילברמן והודיעו כי הם סולחים לבתם ורוצים שתחזור לחיות במחיצתם. עם זאת, בא כוחה של התביעה, עורך הדין צוריאל שגב, שלל את האפשרות שהבת תחזור למשפחתה בטענה שהיא מרבה בשתיית אלכוהול עוד מגיל הנעורים, ושניסיונות הוריה למנוע ממנה להזיק לעצמה הם שגרמו לפרוץ האלימות מצדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"התחננו בפני בית המשפט שירשו לנו לטפל בה"

בשלב זה ביקשה אמה של הצעירה את זכות הדיבור ופנתה בדמעות לשופט: "בתי אינה אלכוהוליסטית. זה לא שהיא קמה בבוקר ושותה אלכוהול. אם היא לוקחת, היא שותה פעם בשבוע". האם הוסיפה כי ביום התקיפה הייתה בתה נסערת. "אנחנו לא פוחדים ממנה", אמרה. "אני מבקשת שהיא תחזור הביתה. אז הייתה מעידה. אני לא מבינה, אין סלחנות? זו בחורה שחיה על קצבת נכות והיא רוצה לצאת מהבית. מ-2,500 שקלים הבחורה הזאת לא יכולה לצאת לעצמאות".

לאחר שנשמעו טיעוני הצדדים, קבע בית המשפט כי צו ההרחקה יישאר על כנו ולא יופחת מ-500 מטרים. בתגובה אמרה הצעירה לוואלה! NEWS כי "ברגע אחד הפכתי לעבריינית מסוכנת, בלי שום מקום לדיון או להקשבה. הפכו אותי לפושעת מסוכנת והרחיקו אותי מהבית ומהמשפחה". אמה אמרה כי "התחננו בפני בית המשפט והתובע שירשו לנו לטפל בה. אני לא מצדיקה את המעשה החמור, אך המרחק בינו ובין הפיכת בתי לפושעת מסוכנת שיש להרחיק מהבית הוא מופרך. הם בוחרים להגן עליי כשאני לא צריכה את ההגנה".

עו"ד לירן זילברמן המייצג את הנערה מסר כי "האינטרס הציבורי וההגנה על המתלוננים לא יכולים להיות חזות הכול והמדינה לא יכולה להיות פטרון ולתת הגנה למי שלא מבקש ולא רוצה בה". לדבריו, "המדינה הייתה צריכה להסכים לביטול ההרחקה. משהוחלט לא לבטלה, לא נוותר ונלך עם הסיפור הזה הלאה. אם צריך – גם עד לבית המשפט העליון".

  • עוד באותו נושא:
  • תקיפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully