וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'שינע', ניצל ואנס": כתב אישום הוגש נגד סוחר הנשים דימיטרי איסקוב

17.11.2017 / 11:05

איסקוב, שנמלט בשנתיים האחרונות מהארץ בגין החשדות המיוחסים לו, נאשם בשורת עבירות של אונס, סרסרות, סחר בנשים, שידול לזנות ועוד. הפרקליטות: "יחד עם שותפיו ייבא אותן. אחת יצאה, אחת באה בנעליה. את הכסף - גרף לכיסו"

צילום: אבי כהן
דמיטרי איסקוב, נחשב במשך שנים כאחד מגדולי סוחרי הנשים שפעלו בישראל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"עמד בראש רשת משומנת של הבאת נשים למטרת זנות". איסקוב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

פרליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד דימיטרי איסקוב, בן 36 מחולון, בגין שורת מעשי אונס, עבירות של סרסרות לזנות, גרימה לעזיבת מדינה לשם זנות, שידול לזנות ועבירות נוספות. בבקשת הארכת המעצר עד לתום ההליכים, כתבה עו"ד רותי שביט-אושרי: "המשיב פעל יחד עם שותפיו, בצורה מאורגנת ושיטתית, כרשת משומנת של הבאת נשים רבות אל תוך גבולות הארץ, בניגוד לחוק, במטרה לעסוק בזנות. חומר הראיות מעיד על מיקומו של המשיב בראש הקשר וכמי שניהל וגרף לכיסו את כספי האתנן".

עוד הוסיפה: "מדובר במי שעברו תחת ידיו נשים רבות, אשר נקלעו למצוקה כלכלית בארץ מוצאן, והמשיב, ביחד עם שותפיו, 'שינעו' את הנשים, לתקופות קצרות, כאשר בכל פעם שאחת יוצאת, אחרת באה בנעליה. המשיב אף הגדיל לעשות וביצע בשתי נשים עבירות מין תוך שימוש בכוח וניצול מצבן [...] כנגד המשיב קמה אף עילת מעצר לחשש של שיבוש מהלכי משפט. מיד עם היוודע לו דבר תלונתה של אחת מהנשים ביחס למעשה האונס שביצע בה, עזב את ישראל ורק לאחר שנתיים אותר, נעצר והוסגר לישראל".

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
בית המשפט המחוזי בתל אביב/יותם רונן

בתחילת החודש נחת איסקוב בנמל התעופה בן-גוריון, לאחר שהוסגר לארץ מידי אוקראינה. אם יורשע, הוא צפוי לעונש של כמה עשרות שנות מאסר. מבצע לכידתו של איסקוב וחשיפת רשת הסחר שבראשה עמד לכאורה, ושכמה מחבריה נתפסו והורשעו בינתיים לעונשי מאסר ממושכים, נמשך יותר משנתיים. באפריל 2015 הגיעה למוקד 100 של המשטרה קריאה מצעירה שהגיעה יומיים קודם לכן לישראל מאחת ממדינות חבר העמים. היא סיפרה כי היא נמצאת בדירה בבת ים וכי היא נאנסה.

השוטרים מצאו אותה בדירה כשהיא חבולה ומוכה, ותשאול קצר העלה כי היא הובאה לישראל למטרות זנות על ידי חברי רשת של סחר בבני אדם. הצעירה סיפרה כי ראש הרשת, דמיטרי איסקוב, אנס אותה במשך זמן רב בדירה זו. בעוד השוטרים נמצאים בזירה ומתשאלים אותה, הגיע איסקוב לרחוב, הבחין בנוכחות המשטרתית – ומיהר להימלט. בתוך שעות עזב את ישראל אל מדינה במזרח אירופה.

התלונה שהביאה למעצר ולהסגרה

באוקראינה התנייד איסקוב כשהוא מוקף בשומרי ראש, ובחלק מהזמן חמוש. לבקשת המשטרה הוצא נגדו צו מאסר בינלאומי לפני שלבסוף, לפני כ-120 ימים, הוא נעצר על ידי כוח מיוחד של משטרת אוקראינה. הוא נחת במטוס "אל על" בתום תהליך הסגרתו כשניידות המשטרה ובלשיה מחכים לו בשדה התעופה.

במשטרה מספרים כי איסקוב הגיע תחילה לחדר החקירות כשהוא בטוח בעצמו, בין היתר בשל העובדה שחברי הרשת האחרים הועמדו לדין, ובשל כך היה חשוף לחומרי חקירה קודמים. במהלך חקירתו עומת איסקוב עם שלוש נשים שהוחזקו במקלט בישראל, שאחת מהן נאנסה על ידו גם היא על פי האישום, וכן עם הצעירה מחבר העמים שפנייתה למשטרה באפריל 2015 הביאה לשרשרת התהליכים שבסופה נלכד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully