וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים מאיים להשבית את הלימודים שוב מיום שלישי הבא

הארגון מאיים לפתוח בעיצומים בבתי הספר העל-יסודיים במקרה שבו ישיבות המשא ומתן הקרובות עם משרד האוצר לא יביאו להתקדמות במאבק להעלאת שכר המורים. בתחילת השבוע ערך הארגון שביתת אזהרה בת יום אחד

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע היום (חמישי) על פתיחה בעיצומים במערכת החינוך העל-יסודית החל מיום שלישי בשבוע הבא. זאת, לדבריו, "בשל ניסיון האוצר למשוך את זמן המשא ומתן ולדחות הצעות של ארגון המורים". על פי הודעתו של ארז, אם בישיבת המשא ומתן הקרובה שתתקיים ביום שני לא יושגו הסכמות יחדש הארגון את המאבק בדרישה להעלאת שכר המורים ויחל בהשבתות ובעיצומים. "הצעת האוצר מסתירה 'עזים' הפוגעות בעובדי ההוראה, ולא נאפשר לזה לקרות", מסר ארז.

עוד הוסיף כי "הניסיון לגרום לכך שהמורים יממנו את שיפור מערכת החינוך ותפקוד בתי הספר, על ידי חלק משכרם, לא ייתכן. יש להקצות תקציב נפרד לשכר המורים, ותקציב נפרד למערכת החינוך ובתי הספר, ובכך לתקן עיוותים שיאפשרו תפקוד של מערכת החינוך על מוריה ותלמידיה. גם חישובי עלויות תוספת השכר אינם נכונים, זה לא מפליא והערנו לאוצר על כך".

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל בריאיון לעיתון סעודי: יש הסכמה בינינו בנושא האיראני
"אריאל ביקש שלא אדאג מהמתיחות, והיום אני קוברת אותו"
רודן זימבבואה עצור במתחמו: "רוצה לסיים את הקדנציה"

שביתה בתיכון אהל שם, רמת גן 12 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
תיכון אהל שם ברמת גן במהלך השביתה השבוע/מערכת וואלה! NEWS, -

משרד האוצר מסר בתגובה להודעתו של ארז כי "תמוה שארגון המורים מודיע על שביתה ביום שלישי, זאת בשעה שנקבעו ישיבות להיום וליום שני. נדמה כי הישיבות שנקבעו לא ינוצלו על ידי הארגון לצורך קידום המשא ומתן באופן יעיל. צר לנו שארגון המורים פועל בצעדים כוחניים לאחר שכבר הודיע על הסכמות בעניין". עוד נמסר כי "משרד האוצר פועל להעלאת שכר המורים הצעירים, והפער ממשיך לגדול בכל שנה. פער שארגון המורים מסרב לצמצם ובמקום זאת פונה להחרפת הצעדים על גב התלמידים".

ביום ראשון השבוע ערך ארגון המורים שביתת אזהרה בבתי הספר העל-יסודיים למשך יום אחד, במחאה על כך שלא נרשמה התקדמות במשא ומתן על שכר המורים. השביתה כללה את כיתות י' עד י"ד, למעט החינוך המיוחד. טיולים וסיורים שתוכננו מראש גם הם התקיימו כסדרם.

סכסוך העבודה הוכרז בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים שכינס ארז. לטענתו, זו תקופה ארוכה שארגון המורים דן עם משרד האוצר בהעלאת שכר המורים, אך האוצר מתבצר בעמדתו. לטענת ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש, אולם, העלאת שכרם של הוותיקים תהיה רק בתוספת של 60 שקלים בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully