וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: החוק שמקדמת הממשלה לצמצום היתרי העבודה בשבת

16.11.2017 / 12:13

בתזכיר חוק שהפיץ שר הרווחה חיים כץ מצוין כי יובאו שיקולים חדשים שאינם קיימים בחוק כיום, בהם - התחשבות במסורת ישראל ומידת הפגיעה במרחב הציבורי. כץ: "החוק שומר על איזון בין צרכים חיוניים לרגשות הציבור". גורמים חרדים: החוק החדש יצמצם משמעותית את העבודות בשבת

צילום: מתוך ה-youtube של "הלוויין של מרן", עריכה: יאיר דניאל

פרסום ראשון: שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הפיץ היום (חמישי) תזכיר חוק ממשלתי, שלפיו בבואו לתת היתרי עבודה בשבת, יובאו גם שיקולים חדשים שאינם בחוק כיום. בין השיקולים המצוינים בתזכיר: התחשבות במסורת ישראל, מידת הפגיעה במרחב הציבורי במקום בו מתבקש ההיתר, רווחת העובד וקיום חלופה שאינה מחייבת עבודה בימי השבת.

החוק הופץ בכפוף לסיכום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר כץ וראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, זאת על רקע סערת עבודות התשתית של רכבת ישראל בשבת בשנה האחרונה. גורמים חרדים העריכו כי החוק החדש "יצמצם משמעותית את עבודות הרכבת וגופים נוספים בשבת".

עוד בוואלה! NEWS:
48 שעות לפני חיסול הסוכן: האחים לביא הוזהרו - "הוא בוגד בכם"
"צד בת 13": מחנך מראשון לציון נעצר בחשד לעבירות פדופיליה
העדויות נגד המועמד הרפובליקני נערמות - ובמפלגה מחפשים לו נתיב יציאה

ח"כ חיים כץ, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
שיקולים חדשים. השר חיים כץ/נועם מושקוביץ

כיום, לפי חוק שעות עבודה ומנוחה רשאי השר להתיר העסקת עובדים בשבת אם הוא משוכנע שהפסקת העבודה ביום זה לכולו או לחלק ממנו, עלולה לפגוע בהגנת המדינה או בביטחון הגוף או הרכוש או לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק צרכים שהם, לשיטתו, חיוניים לציבור או לחלק ממנו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "לאיסור העסקת עובדים במנוחה השבועית שתי תכליות: האחת, תכלית סוציאלית והיא לשמור על רווחת העובדים, והשנייה, תכלית דתית- לאומית – קביעת יום השבת כיום המנוחה בהתאם לצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית", ולכן יש לערוך תיקונים אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליצמן בישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
ממשיך להשמיע איומים. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

השר כץ אמר לוואלה NEWS כי "מאז קיבלתי לידי את הסמכויות על מתן היתרי עבודה ביום המנוחה השבועי תמיד שמרתי על איזון מתבקש בין הצרכים החיוניים לבין רגשות הציבור והכול תוך התחשבות ברווחת העובד. תיקון מאפשר בחקיקה להוסיף שיקולים של רווחה לעובד, מסורת ישראל ומידת הפגיעה במרחב הציבורי".

עבודות הרכבת הובילו למשברים רבים בקואליציה

עבודות רכבת ישראל הובילו פעמים רבות בשנה החולפת למשברים בתוך הקואליציה. כך לדוגמה, בחודש אוגוסט האחרון נענה נתניהו לדרישות החרדים לבטל חלק מעבודות תשתית שתוכננו ברחבי הארץ. בלשכתו הגדירו אז בהודעה את המצב ש"הקואליציה הגיעה לסף משבר", כך שנתניהו נאלץ להתערב כדי לפתור את המחלוקת והחליט כי כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו שתוכננו בנתיבי איילון. לצד זאת, העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית היו ניתנות לדחייה ולא התקיימו בשבת זו.

המתיחות גברה כשהחרדים דרשו לפטר אז את שר התחבורה ישראל כץ, אך דרישתם לא התקבלה. נתניהו האשים את כץ וכעבור מספר ימים יושרו ההדורים בין השניים.

האיומים של ראשי המפלגות החרדיות נשמעו גם בימים האחרונים. שר הבריאות, יעקב ליצמן, מיהדות התורה העביר אתמול מסר ליואב הורביץ, ראש לשכת ראש הממשלה, שלפיו אם לא יבוטלו עבודות הרכבת בשבת הקרובה הוא יחרים את ההצבעות בשבוע הבא בוועדת השרים לחקיקה. ליצמן התכוון לעבודות רכבת שהחלו היום וצפויות להימשך עד יום ראשון בקו שבין דימונה לבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully