וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עדות תקיפה מינית מצד המועמד הרפובליקני: "עליו לזוז הצדה"

14.11.2017 / 12:10

אישה חמישית סיפרה שרוי מור, המועמד לסנאט מטעם אלבמה, תקף אותה לפני 40 שנה ובממסד לוחצים עליו לפרוש מחשש לאיבוד המושב הקריטי לטובת הדמוקרטים. הוא מכחיש את הטענות: "למה נזכרו רק עכשיו?"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

הלחץ על המועמד הרפובליקני לסנאט מטעם מדינת אלבמה, רוי מור, לפרוש מן ההתמודדות הולך וגובר, לאחר שאמש (שני) נחשפה אישה נוספת שטוענת כי הוא תקף אותה מינית. לכך הצטרפו דבריו של מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיטש מקונל, שאמר כי הוא "מאמין למתלוננות" - חמש במספר. הוא הוסיף כי על מור "לזוז הצדה". בחודש הבא ייערכו במדינה הדרומית בחירות מיוחדות כדי לקבוע מי ייצג את אלבמה בסנאט, אחרי שג'ף סשנז, הסנאטור הקודם, מונה לתובע הכללי של ארצות הברית.

בברלי יאנג נלסון סיפרה אמש למצלמות במסיבת עיתונאים בניו יורק כי ב-1977, בעת שהייתה מלצרית בת 16, הציע לה מור, אז תובע מחוזי באלבמה, טרמפ ברכבו בתום משמרת בקפה שבו עבדה. לדבריה, בשלב מסוים, הוא סטה מן הנתיב אל עבר דרך צדדית וחשוכה, ואז אחז בשדיה וניסה להסיר את חולצתה בניגוד לרצונה. כשהיא ניסתה להימלט, לטענתה, הוא נעל את דלת המכונית ואחז בחוזקה בצווארה.

בעקבות דבריה של נלסון, אמר קורי גרנדר, סנאטור רפובליקני מקולורדו ויו"ר ועדת הסנאטורים הרפובליקנים כי "אם הוא יסרב לפרוש מן המרוץ וינצח, הסנאט צריך להצביע על סילוקו מן הסנאט". בהמשך הוסיף גרדנר כי "אין לו מקום בסנאט".

לקריאה נוספת בנושא
"מועמד רפובליקני לסנאט ביצע מעשים מגונים בנערה בת 14 ב-1979"
הגיע עם סוס לקלפי: המועמד הקיצוני גבר על האיש של טראמפ באלבמה

רוי מור, המועמד הרפובליקני לסנאט מטעם אלבמה, 11 בנובמבר 2017. רויטרס
טוען לקנוניה נגדו. רוי מור/רויטרס

מור, מנגד, מכחיש עד כה בתוקף את הטענות נגדו. "אינני זוכר את הטענות הללו ואינני זוכר שיצאתי עם אף אחת ללא אישור מאביה", אמר מוקדם יותר השבוע. "הטענות הללו אינן נכונות ומונעות ממוטיבציה פוליטית". הוא הצביע על מועד פרסום הטענות ואמר: "ההאשמות הללו מגיעות ארבעה שבועות לפני הבחירות, למה עכשיו? במשך ארבעה עשורים הייתי תחת זכוכית מגדלת בחיים הציבוריים. זה שאישה מחכה ארבעה עשורים כדי לדבר בדיוק לפני הבחירות היא בלתי נתפסת בעיני".

מור נתמך בפריימריז הרפובליקניים על ידי סטיב באנון, האסטרטג הראשי בבית הלבן לשעבר, בעוד הממסד הרפובליקני בראשותו של מקונל תמך ביריבו, לות'ר סטריינג'. מור רמז כי זה לא מקרי שחבריו למפלגה ממהרים להתייצב נגדו, ואמר עם התפוצצות הפרשה לפני כמה ימים כי "הדמוקרטים והרפובליקנים מהממסד יודעים מה החשיבות של הבחירות הללו, הם רואים אותם כקדימון לבחירות אמצע הקדנציה ב-2018. היריב שלי 11% מאחוריי. הם נואשים. המאמר הזה הוא פייק ניוז".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בברלי נלסון, שטוענת כי המועמד הרפובליקני באלבמה רוי מור תקף אותה מינית, במסיבת עיתונאים 13 בנובמבר 2017. רויטרס
הייתה בת 16 בזמן האירוע. בברלי יאנג נלסון מספרת על היכרותה עם מור/רויטרס

עבור שתי המפלגות מדובר בבחירות קריטיות, שכן הרפובליקנים נהנים כרגע מרוב שברירי של 52 מול 48 בסנאט. הרפובליקנים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים במרוץ זה כדי להגן על הרוב שלהם באופן שיאפשר להמשיך ולקדם את הרפורמות של הנשיא דונלד טראמפ בנושאי המסים ומערכת הבריאות. מולם, משקיעים הדמוקרטים סכומי כסף גדולים גם הם בניסיון לצמצם את הפער בין המפלגות לכדי שני מושבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully