וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מועמד רפובליקני לסנאט ביצע מעשים מגונים בנערה בת 14 ב-1979"

ב"וושינגטון פוסט" נחשפו טענות של ארבע נשים כלפי רוי מור, כיום בן 70, כי ניהל איתן קשרים כשהיו נערות. אחת מהן, לי קורפמן, טענה כי מור אף הפשיט אותה ונגע בה בפגישה בביתו. מור: "האשמות שווא"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

העיתון "וושינגטון פוסט" חשף היום (חמישי) טענות של ארבע נשים נגד רוי מור, המועמד הרפובליקני לסנאט במדינת אלבמה, בגין ניסיונות לבצע בהן מעשים מגונים בתקופה שבה היה עוזר לתובע המחוזי, בשנת 1979 ולאחריה. ארבע הנשים, כיום בשנות החמישים לחייהן, היו באותה תקופה בגילאי 14 עד 18. מור, כיום בן 70, מסר בתגובה לפרסום כי מדובר ב"ניסיון נואש למתקפה פוליטית מצד המפלגה הדמוקרטית".

לי קורפמן, בת 52, סיפרה בריאיון לעיתון כי כשהייתה בת 14 התלוותה לאמה לדיון בבית המשפט של מחוז איטווה באלבמה, שם פגשה את מור. האם סיפרה לעיתון כי מור הציע להשגיח על בתה בזמן שהיא נכנסה לדיון והיא חשבה שמדובר במחווה נחמדה מצדו. מור שוחח עם קורפמן וביקש ממנה את מספר הטלפון שלה. לדבריה, כמה ימים לאחר מכן הגיע אל ביתה ואסף אותה אל רכבו.

עוד סיפרה קורפמן כי נסעה במשך כחצי שעה עם מור לביתו, שם אמר לה שהיא יפה ונישק אותה. במפגש נוסף בין השניים, סיפרה קורפמן, מור הפשיט ממנה את חולצתה ומכנסיה והתפשט בעצמו. לאחר מכן שלח את ידיו אל בגדיה התחתונים ולדבריה הוביל את ידה לגעת בתחתוניו. "רציתי שזה ייפסק. רציתי לצאת משם", סיפרה. "חשבתי: 'בבקשה שזה ייגמר. מה שזה לא יהיה. רק שייגמר'". לאחר מכן ביקשה ממור שייקח אותה לביתה וכך קרה.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות העדויות על הטרדות מיניות: גבי גזית יוצא לחופשה מרדיו 103
החוקרים הגיעו למעון רה"מ: נתניהו נחקר בפעם החמישית
הפרקליטות חזרה בה מהאישום נגד רב החתונות שנאשם באונס תלמידה

המועמד הרפובליקני רוי מור לאחר שהביס את לותר סטריינג' במונטגומרי, אלבמה 27 בספטמבר 2017. רויטרס
הכחיש את הטענות. מור לאחר ניצחונו בבחירות המקדימות, בחודש שעבר/רויטרס
מכה לטארמפ- אלבמה: רוי מור, רפובליקאי שנוי במחלוקת, נבחר כנציג המפלגה הרפובליקאית לסנאט. רויטרס
זכה לתמיכתו של סטיב באנון ושל הימין הקיצוני. רוי מור ביום הבחירות המקדימות לסנאט/רויטרס

העיתון אימת את סיפורה של קורפמן עם שתיים מחברותיה מאותה עת שלדבריהן היא אמרה אז כי היא נפגשת עם גבר מבוגר. אחת מהחברות ציינה כי אותו גבר היה מור. אמה של קורפמן סיפרה כי עשר שנים לאחר מכן היא חשפה בפניה את המפגשים עם מור, שבאותה עת התמנה לשופט במחוז ונעשה לדמות מוכרת.

מור, הנחשב לדמות קיצונית, כיהן בעבר כנשיא בית המשפט העליון באלבמה - תפקיד שאותו נאלץ לעזוב פעמיים. בשנת 2003, כשסירב להסיר פסל של עשרת הדיברות מאולם בית המשפט ובשנת 2016 כשקרא לשופטים להמשיך ולאכוף חרם על נישואים בין בני זוג מאותו מין, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון בארצות הברית. בשנת 2005 אף קרא מור להוציא מחוץ לחוק את היחסים החד-מיניים. הוא זוכה לתמיכתו של סטיב באנון, היועץ האסטרטגי לשעבר לנשיא דונלד טראמפ, שהודח בחודש אוגוסט ושב להנהלת אתר "ברייטבארט" המזוהה עם הימין הקיצוני במדינה.

מור: "ניסיון נואש למתקפה פוליטית מצד הדמוקרטים"

לצד דבריה של קורפמן הביא העיתון טענות מצד שלוש נשים נוספות על התנהגות דומה מצדו של מור. כל השלוש סיפרו כי כנערות הוחמאו מחיזוריו של מור וכי בגיל מאוחר יותר חשו מוטרדות מזיכרון החוויה. אף אחת מהן לא טענה כי מור כפה עליהן מערכת יחסים או קשר מיני מכל סוג שהוא.

וונדי מילר הייתה בת 14 ועבדה בקניון בעיר גדסדן כשפגשה לראשונה במור. שנתיים לאחר מכן הוא הזמין אותה לצאת עמו, אך אמה סירבה שהשניים ייפגשו. דבי ווסן גיבסון סיפרה כי בגיל 17 הרצה מור בפני כיתתה בשיעור אזרחות וכי החלה לצאת עמו לאחר מכן. לדבריה, נפגשה עם מור כמה פעמים והשניים התנשקו אך לא מעבר לכך. גלוריה ת'אקר דיסון סיפרה כי בגיל 18 כשהייתה מעודדת בבית הספר התיכון שלה יצאה עם מור לכמה פגישות, שבהן אף קנה לה בקבוקי יין - על אף שבאלבמה גיל המינימום החוקי לשתיית אלכוהול עמד אז על 19.

מור הכחיש את הטענות בתגובה לפרסום בעיתון וכינה אותן "האשמות שווא". לדבריו, הכתבה היא "ניסיון נואש למתקפה פוליטית מצד המפלגה הדמוקרטית והוושינגטון פוסט" נגד מועמדותו לסנאט, בבחירות שיתקיימו בחודש הבא. בהודעה מטעם מטה הבחירות נמסר כי אם היה מדובר בהאשמות מבוססות הן היו צפות בעבר, כשמור התמודד על תפקידים אחרים. "הזבל הזה הוא עצם ההגדרה של חדשות מזויפות", נמסר עוד.

מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל אמר כי אם ההאשמות יתבררו כנכונות, "יהיה על רוי מור לפרוש ממועמדותו".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully