וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וארדן: לא נכניס לארץ משלחת אירופית התומכת בחרם על ישראל

13.11.2017 / 18:09

שר הפנים הודיע כי אימץ את המלצת השר לעניינים אסטרטגים למנוע את כניסת משלחת של 20 בכירים "הפועלים לקידום החרם נגד ישראל" שתכננה להגיע בשבוע הבא, ולהיפגש עם מרואן ברגותי בכלא

השר לביטחון פנים הודיע על מעבר למדיניות אי הפללת צרכני סמים קלים. יותם רונן
"תומכים באופן עקבי בחרם על ישראל". השר ארדן/יותם רונן

חברי פרלמנט אירופי ובכירים מצרפת שתכננו להגיע לישראל ולשטחי הרשות הפלסטינית בשבוע הבא לא יוכלו להיכנס לארץ – כך מסרו היום (שני) השרים אריה דרעי וגלעד ארדן, שנימקו את ההחלטה ב"פעילות לקידום החרם נגד ישראל" של המשתתפים במשלחת.

דרעי הודיע כי יאמץ את המלצת ארדן לאחר שבחן את חומר הרקע בעניינם של חברי המשלחת, וכי כניסתם תסורב עם נחיתתם בארץ – אם יבחרו לעלות על הטיסה, למרות ההודעה המקדימה שניתנה להם.

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרו במשרדי יחידת להב 433 בחשד לעבירות שחיתות. רוני כנפו
השר אריה דרעי/רוני כנפו
מרואן ברגותי, 2012. AP
ברגותי/AP

בהודעת השרים נמסר כי המשלחת כוללת 20 משתתפים ובהם חברי פרלמנט צרפתים, חברי הפרלמנט האירופי וראשי ערים בצרפת. "המשלחת הודיעה כי מטרת הביקור הרשמית היא ביקור המחבל מרוואן ברגותי בכלא הדרים, במסגרת תמיכתם בו ובאסירים פלסטינים", נכתב בהודעה.

שר הפנים אריה דרעי מסר: "אין זאת הפעם הראשונה שאני מונע את כניסתם של פעילי חרמות נגד ישראל אולם הפעם, מדובר במשלחת בכירים אירופאיים המגיעים לפעול נגד ישראל והנושא מקבל נופך אחר. לאחר שבחנתי את הרקע ונסיבות, החלטתי שאין למשלחת זאת מקום בישראל".

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן: "במסגרת המדיניות התקיפה שאני מוביל להיאבק במובילי החרם נגד ישראל, לא נאפשר את כניסתם של אלה הקוראים לפגוע במדינת ישראל באופן אקטיבי ובמיוחד לאור בקשתם לפגוש ולחזק את רב המרצחים ברגותי ובכך לתמוך בטרור. מדובר בפוליטיקאים בכירים התומכים באופן עקבי בחרם על ישראל ואף מקדמים אותו".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) מסר בתגובה: "במקום להקשיב לביקורת ולהתמודד איתה, ממשלת ישראל מנהלת מדיניות של אטימת אוזניים. אבל אטימת האוזניים והגבולות לא רק שלא מחלישה את הביקורת והמבקרים, אלא מחזקת אותם. מי שמונע כניסה של אלו שמעבירים עליו ביקורת, ברור לכל כי יש לו מה להסתיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully