וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל את מעמדו לטובת העסק: מאסר על תנאי לרב העיר חולון

13.11.2017 / 23:54

אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, הורשע בהפרת אמונים לאחר שקידם את בד"ץ בית יוסף ומנע מגופים אחרים לפעול בעיר: "מעשיו פגעו בציבור צרכני הכשרות, שלו חב חובת נאמנות מתוקף תפקידו". במסגרת הסדר הטיעון, הוא נקנס גם ב-75 אלף שקל

הרב אברהם יוסף, רבה הספרדי של חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף, דצמבר 2010. ויקטור מזוז- סוכנות הידיעות 24,
נקנס ב-75 אלף דולר. הרב אברהם יוסף/ויקטור מזוז- סוכנות הידיעות 24

חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל נגזרו היום (שני) על הרב אברהם יוסף, רב עיריית חולון, שהורשע בהפרת אמונים במסגרת תפקידו. הרב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, הורשע בבית משפט השלום בתל אביב שניצל את מעמדו כדי לקדם את בד"ץ בית יוסף, שנמצא בבעלות משפחתו, ולגביו היה לו אינטרס "אישי, משפחתי וכלכלי, הגם שלא ישיר".

הרב יוסף, ששימש גם ממלא מקום רב העיר אור יהודה, הורשע כי התנה הענקת תעודת כשרות מהדרין מטעם הרבנות בשתי הערים בשכירת שירותיו של אחד משלושה גופים שאישר – כשרק בד"ץ בית יוסף פנה לציבור צרכני הכשרות הספרדי, שהוא הרוב המכריע בערים אלה. "בדרך זו, לא הותיר הנאשם בידי ציבור צרכני הכשרות הספרדי בחירה ממשית, אלא להתקשר עם בד"ץ בית יוסף בלבד", נכתב בהכרעת הדין.

בית משפט השלום תל אביב, מאי 2016. ראובן קסטרו
"פגיעה בציבור צרכני הכשרות". בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

בהכרעת הדין נכתב כי "מעשיו של הנאשם הביאו לקידום גוף אחד שיש לו אינטרס לגביו ולמניעת תחרות חופשית בערים המדוברות, ומשכך פגעו הן בגופי הכשרות הפרטיים האחרים, הן בבעלי העסקים והן בציבור צרכני הכשרות, שלו בעיקר חב הנאשם חובת נאמנות מתוקף תפקידו".

לאחר הכרעת הדין הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הגיעו להסדר טיעון בנוגע לעונש, שבמסגרתו התחייב הרב יוסף להתפטר ממשרתו כרב העיר חולון, להשעות עצמו באופן בלתי חוזר מתפקידו כחבר מועצת הרבנות הראשית עד לסיום הקדנציה הנוכחית ולא להתמודד שוב לתפקיד זה, וכן לא להתמודד על תפקיד ציבורי כלשהו למשך שבע שנים. ההסדר אושר על ידי השופט צחי עוזיאל, סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully