וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בפתח תקווה זועמים: "ילדים בני 5 ברחו מהגן, הגננות טייחו"

13.11.2017 / 7:50

ההורים טוענים כי שמעו רק בדיעבד על כך שבנם עזב את שטח הגן יחד עם ילדה נוספת. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמעת המפקחת מטעם העירייה מטיחה בהורים: "יש פה משהו לא נורמטיבי". עיריית פתח תקווה: "שער הגן תוקן, הופעלה אלימות מילולית כלפי המפקחת". האזינו

צילום: אילוסטרציה, אור רביד עריכה: ניב מעוז

ליאור וקנין, אביו של דניאל בן החמש מפתח תקווה, גילה במפתיע בשבוע שעבר כי בנו עזב את שטח גן הילדים באמצע יום הלימודים, ויצא לשחק יחד עם ילדה נוספת בגן שעשועים סמוך וללא השגחה. האב, ששמע על המקרה המטריד מאמה של הילדה השנייה, טוען כי השניים הוחזרו לגן לאחר זמן מה, רק אחרי שאחד מהילדים סיפר כי הבחין בשניים בורחים משטח הגן.

וקנין מספר כי הוזעק אל הגן הילדים באמצע יום הלימודים, לאחר שאחת הגננות התקשרה אליו וסיפרה לו כי בנו "משתולל וזורק קוביות". רק מאוחר יותר, לדבריו, גילה את גודל המחדל שהתרחש מוקדם יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחילת השנה: 12 שוטרים נחקרו בחשד לתקיפת מפגינים חרדים
השרים אישרו: גם מפלגות ללא בחירות מקדימות יקבלו מימון פריימריז
מעון ללא ריבון: תיק שרה-שירה מעיד על לקחי העבר שלא נלמדו

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
בני חמש הצליחו לברוח מהגן בפתח תקווה/ראובן קסטרו

וקנין ציין כי אט אט הבין רצף ההתרחשויות המדאיג. לדבריו, בנו וחברתו לגן הילדים הצליחו להגיע לגן השעשועים במרחק של כמה מאות מטרים מהגן באין מפריע. לאחר שילד אחר מהגן עדכן את הגננת בהתרחשות, היא יצאה והבחינה בשניים על המגלשות. היא נאלצה לפנות לנער נוסף שהיה באזור שיסייע להוריד את הילדים מן המגלשות ולהשיבם לגן הילדים.

אמו של דניאל, ענת וקנין, סיפרה כי שמעה על האירוע רק בשעות הערב, לאחר ששוחחה עם אמה של הילדה הנוספת שהצליחה לצאת משטח הגן. "הייתי בשוק", אמרה לוואלה! NEWS. "שאלתי את הילד איך הוא עשה זאת והוא סיפר כי הוא וחברתו הזדחלו מתחת לשער ויצאו מבלי שאף אחד ייראה אותם. לדבריה, אף גורם מהנהלת הגן או העירייה, לא דיווח להם על אירוע הבריחה. לעומת זאת, לדבריה, הגננת ביקשה מבעלה לקחת את הילד מהגן, בטענה שהוא משתולל וצועק. "מדובר בילד שבדרך כלל לא עושה בעיות ואפילו מצטיין בצהרון. בדיעבד, הסתבר לי שכנראה הגננת צעקה וכעסה עליו והוא השתולל", אמרה. "גם כשבעלי בא לקחת את הילד, הגננת לא אמרה לו כלום על המקרה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הילד אינו נורמטיבי"

יום לאחר המקרה פנתה ענת להנהלת הגן כדי להבין בדיוק מה קרה באמת בגן הילדים, ואם צוות הגן אכן הסתיר מידע כה רגיש. לאחר שלדבריה לא קיבלה תשובה מספקת, היא החליטה להגיש תלונה נגד צוות בעירייה. "אנחנו לא נשתוק עד שלא נקבל תשובות והנושא יטופל".

לידי וואלה! NEWS הגיעו הקלטות משיחה סגורה שקיימו ההורים צוות הגן ועם המפקחת מטעם מחלקת החינוך בעיריית פתח-תקווה, על המקרה החריג.

ההורים של דניאל בן ה- 5 מפתח תקווה אשר גילו כי בנם עזב את גן הילדים באמצע יום הלימודים. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
דניאל והוריו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

"ילדים שבורחים מהגן זה עניין שמאוד מטריד אותנו", נשמעת בשיחה המפקחת על הגן מטעם מחלקת החינוך בעירייה. "יש כאן משהו בטיחותי לא תקין, אנחנו פועלים כדי שמקרה מסוג זה לא יחזור על עצמו. יחד עם זאת, חשוב לי לציין שהשער לא היה פתוח, יש כאן מקרה של ילדים שזחלו מתחת לשער הגן, זה משהו שצריך להטריד אותך. יש פה משהו לא נורמטיבי, יש לך ילד שזחל מתחת לשער, ללא ספק באירוע המטריד הזה, גם עצם המחשבה של שני ילדים לזחול מתחת לשער, זה לא נורמטיבי וצריך לתת עליו את הדעת".

בשלב זה, האם ענת איבדה את שלוותה: "אם אני שמה את הילד שלי בגן בבוקר, אני רוצה לדעת ששמתי אותו והוא לא יוצא משם, לא משנה איך". "המקרה חמור, אנחנו לא מנסות לטייח", השיבה המפקחת. "אתן כן מנסות!", טענה האם. "עדיין לא קיבלתי תשובה, איך שני ילדים יוצאים מהגן ואף אחד לא רואה".

גן ששני ילדים ברחו ממני בלי שישימו לב, פתח תקווה 12 בנובמבר 2017. אור רביד
גן השעשועים אליו הגיעו הילדים/אור רביד

הוויכוח בין ההורים למפקחת נמשך. הם תהו כיצד הגננת ממשיכה בתפקידה לאחר מקרה חמור מסוג זה, וציינו כי שמעו על כך רק מאמה של הילדה הנוספת. "זה ממש הזוי מה שאתם מספרים", אמרה המפקחת. "נשלח לכם את התחקיר שערך הקב"ט בנושא".

מאז המקרה החריג החליטו ההורים שלא לשלוח את דניאל אל הגן וזאת עד שלא תתקבל תשובה מהעירייה למחדל הבטיחותי החמור, "איבדנו אמון בצוות הגן הזה", אמרו. "מה היה קורה אם הילדים היו נפגעים? גם אז היו אומרים לנו שהילד שלנו לא נורמטיבי? איפה האחריות של צוות הגן והעירייה, חמור מכך שפשוט הסתירו מאיתנו את המקרה הקשה".

עיריית פתח תקווה: "הופעלה אלימות כלפי המפקחת"

חבר מועצת העיר פתח תקווה רמי גרינברג, התייחס בזעם למקרה. "הכתובת הייתה על הקיר", אמר. "מצב שבו ילדים קטנים יוצאים מגן עירוני במהלך היום ואף אחד לא שם לב לכך זה מקרה חמור שמצריך הפקת לקחים של המערכת העירונית. במצב הביטחוני הלא פשוט כיום בחרה עיריית פתח תקווה להוריד את המאבטחים במרבית גני ילדים. התוצאה היא בריחת הילדים במקרה הזה, וזה יכל היה להיגמר באופן חמור מכך, אם מפגע היה נכנס לגן. אדרוש לפעול ולהחזיר את המאבטחים וכן להשקיע בשדרוג התשתיות בכדי למנוע מקרים מסוכנים כאלה".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), אמרה בתגובה כי "לתרבות הטיוח אין מקום במערכת החינוך, ולכן אני מצפה מאגף החינוך בפתח תקווה וכן ממשרד החינוך לברר את נסיבות המקרה לעומקן ולנקוט בצעדים משמעותיים נגד הגננת". לדבריה, "אסור לנו לעבור על כך לסדר היום. ההורים אמורים להיות בטוחים כי הם מפקידים את ילדיהם בידיים נאמנות ומישהו צריך לקבל אחריות על המחדל החמור הזה".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "בטיחותם של הילדים היא מעל לכל, והעירייה רואה בכך חשיבות עליונה. המקרה המדובר תוחקר לעומק על ידי הגורמים הרלוונטיים בעירייה, והשער בגן תוקן. מטעמי צנעת הפרט, אין באפשרותנו להתייחס לכלל הטענות, אולם אנו מפצירים במערכת וואלה להשמיע את הקלטת השיחה במלואה, ממנה ניתן להבין בבירור כי כלפי המפקחת הופעלה אלימות מילולית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully