וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: שביתה בתיכונים במחאה על שכר המורים

12.11.2017 / 5:30

ארגון המורים העל-יסודי עורך עיצומים במטרה להעלות את משכורתם של מורים חדשים לצד הוותיקים ולזרז את המשא ומתן עם משרד האוצר על הסכם השכר. "המאבק נמשך כמעט שנה אבל דבר לא קורה בפועל". איפה לא יתקיימו לימודים? וכמה זמן תימשך השביתה? כל הפרטים

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים לא מתקיימים היום (ראשון) בעקבות שביתת אזהרה בת יום אחד של ארגון המורים, במחאה על כך שלא נרשמה התקדמות במשא ומתן על שכרם. השביתה כוללת את כיתות י' עד י"ד, למעט החינוך המיוחד. טיולים וסיורים שתוכננו מראש גם הם יתקיימו כסדרם. במהלך היום, אמורה להתקיים פגישה בין נציגי ארגון המורים לבין אנשי משרד האוצר והחינוך.

ביום רביעי הכריז יו"ר הארגון רן ארז על סכסוך עבודה במסיבת עיתונאים שכינס. לטענתו, זה תקופה ארוכה שארגון המורים דן עם משרד האוצר בהעלאת שכר המורים, אך האוצר מתבצר בעמדתו. לטענת ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש – אולם, העלאת שכרם של הוותיקים תהיה רק בתוספת של 60 שקלים בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל מאיים: הג'יהאד האסלאמי משחק באש; נגיב בעוצמה גם נגד חמאס
העובדת שתובעת את שרה נתניהו: "היא כינתה אותי גוש של כלום"
עבריין מוכר נעצר בחולון בחשד שניסה לגנוב כלי רכב

איפה לא יתקיימו לימודים?

מורים המלמדים בחטיבה עליונה בכיתות י' עד י"ד שובתים ולא מגיעים לבית הספר ביום ראשון.

חברי הארגון המלמדים בחטיבת הביניים וגם בחטיבה העליונה כמו בבתי הספר השש שנתיים שובתים ולא מגיעים לבית הספר. כך למשל, בתיכונים שבהם ישנן כיתות ט' עד י"ד, יצטרכו מנהלי בתי הספר למצוא סידור חלופי, או גיבוי ממורי הסתדרות המורים, לתלמידי כיתות ט'. בנוסף לכך, גם מורים שהם חברי הארגון המלמדים בכיתות ללקויי למידה בחטיבה העליונה שובתים.

מה כוללת השביתה?

השביתה כוללת את כלל הפעילויות בבית הספר ובהן ישיבות פדגוגיות, ישיבות הורים וכו'. אין להגיע לכל פעילות בבית הספר, למעט טיולים וגיחות שנקבעו מראש ליום ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

באלו מוסדות יתקיימו הלימודים כסדרם?

בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים (אלו שהמורים המלמדים בהן נמנים על הסתדרות המורים, ד"י) כמו כן, גם בתי הספר של החינוך המיוחד יפעלו כסדרם.

כמה זמן תימשך השביתה?

השביתה היא שביתת אזהרה בת יום אחד ולא שביתה ללא הגבלת זמן. עם זאת, בארגון המורים הזהירו כי אם משרד האוצר לא יגיע עמם להסכמות לגבי העלאות שכר של מורים ותיקים לצד העלאת השכר שהוצעה למורים המתחילים, העיצומים יתרחבו עד לכדי השבתת מערכת החינוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשא ומתן על הסכם חדש החל בחודש ינואר השנה. במסיבת העיתונאים אמר ארז כי "ניסינו בקמפיין חיובי להעביר את המסר לאנשי הממשלה עד כמה החינוך הוא חשוב, אבל כעת לאחר שהבנו שמתעלמים מאתנו, אנחנו נתחיל בעיצומים ושביתות. נאמר לנו על ידי הממונה על השכר שאם הם יתנו לנו הם צריכים לתת העלאה גם להסתדרות המורים ולכן הם מסרבים. אנחנו לא יכולים להשלים עם זה ולקבל את זה".

לדבריו, באוצר קיבלו את הדרישה להעלות את שכר המורים המתחילים ל-8,000 שקל, אבל למורים ותיקים הם הציעו 60 שקל. "זוהי מלכודת דבש, כי את השיפוע של קידום בוותק הם רוצים להפחית", הוסיף ארז. "הם רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים". יש לציין כי ההסכמה על שכר של 8,000 שקל בין האוצר לארגון המורים היא על העלאה בשלוש פעימות במשך שנתיים.

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים. כיצה ריקה מתלמידים/שרון בוקוב

"לא מצליחה להגיע למשכורת שאפשר להתקיים ממנה"

שירה גינוסר, מחנכת י"ב ומורה להיסטוריה ומחשבת ישראל בתיכון איילון בחולון אמרה, "אני מורה בתחילת השנה השלישית שלי, הגעתי להוראה מתוך שליחות, אהבת ילדים ומתוך אמונה שאפשר לעורר בתלמידים סקרנות לכל דבר. אני עובדת במשרה מעל מלאה, עם כל הגמולים האפשריים כולל חינוך כיתה, גמול הגשה לבגרות וגמול ריכוז מקצוע ועדיין לא מצליחה להגיע למשכורת שאפשר להתקיים ממנה".

"כמעט מיותר לציין שהעבודה שלי לא מסתכמת בשעות שאני נמצאת בבית הספר מלבד השעות הארוכות שנדרש ממורה חדש במערכת לצורך הכנת שיעורים ובדיקת מבחנים, אני גם מאמינה בקשר רציף עם התלמידים והוריהם, אני יוצאת מבית הספר בשעה 16:00 אחרי הצהריים וממשיכה לעבוד בביתי עד 22:00 בכל יום, כולל בסופי שבוע", הוסיפה גינוסר.

"המאבק של ארגון המורים למען המורים הצעירים הוא חשוב מאוד כי רוב חברותיי מהלימודים כבר עזבו את המקצוע, או מתכוונות לעזוב אותו ברגע שימצאו עבודה עם משכורת ראויה יותר. סביבי בחדר המורים, יש מורים ותיקים שאוהבים את המקצוע ואוהבים ילדים, ולא הגיוני שמשרד האוצר מתנה את העלאת המשכורת לי ולחבריי בשחיקת השכר שלהם", מחתה.

גם שגיא פרידמן, מחנך י"ב ומורה למתמטיקה סיפר על תנאי ההעסקה של המורים ועל השחיקה בשכר, "אני מרגיש ששחקו אותנו, הרגו אותנו, אני מרגיש שאנחנו לא מתוגמלים על העבודה הקשה שאנחנו עושים, אני מרגיש שאני לקראת נקודת שבירה כי המדינה לא מעריכה מספיק את העבודה שלנו המורים, אנחנו מגדלים את דור העתיד, המאבק הזה מתנהל זה כמעט שנה, והמשכורות שלנו נשארות נמוכות אבל שום דבר לא קורה בפועל", סיפר פרידמן.

תלמידה יושבת בכיתה. ShutterStock
"הרבה מהחברים שלי שהפסיקו להיות מורים או שהם שוקלים את זה", כיתת בית ספר/ShutterStock

"הרבה מהחברים שלי שהפסיקו להיות מורים או שהם שוקלים את זה, איך שר האוצר כחלון, חושב שאפשר להתקיים ממשכורת כזאת נמוכה? איך שר החינוך חושב שמורים יכולים לבוא ולטפח את חמש יחידות המתמטיקה שלו עם המורים שחוקים וצריכים לעבוד אחרי שעות הלימודים במיליון עבודות שונות ולהגיע רעננים ביום למחרת ופנויים רגשית לפגוש 40 נערים ונערות", הוסיף.

שביתה בתיכון אהל שם ברמת גן, 2 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
בית ספר אוהל שם ברמת גן שומם מתלמידים, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully