וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרושתו של היורה מטקסס: "הוא איים לרצוח אותי ואת כל משפחתי"

אשתו לשעבר של דווין פטריק קלי, שירה למוות ב-26 בני אדם במסע ההרג בכנסייה בדרום ארה"ב, סיפרה על ההתעללות שעברה מצדו ועל איומיו להרוג אותה בגלל דוח על מהירות מופרזת. "הוא הצמיד אקדח לרקה שלי ושאל 'את רוצה למות?'"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

אשתו לשעבר של דווין פטריק קלי, שביצע את הטבח בכנסייה בטקסס, סיפרה בריאיון לרשת CBS כי הכה והתעלל בה, ואף איים לרצוח אותה ואת כל משפחה. לדברי גרושתו, טסה ברנמן, לקלי היו "שדים רבים של שנאה בנפשו". הוא הודה ב-2013 בכך שהכה, חנק ובעט בברנמן, בנוסף לשבירת גולגולתו של בנו הצעיר. הוא נשפט לשנת מאסר בכלא צבאי והודח מחיל האוויר של הצבא האמריקני.

בריאיון הראשון שהעניקה ברנמן מאז ירה למוות קלי ב-26 בני אדם בכנסייה בפטיסטית בעיירה סאת'רלנד ספרינגס, סיפרה האישה לשעבר כי אחד מאיומי הרצח כלפיה התרחש בעקבות דוח שקיבלה על נהיגה במהירות מופרזת. "היה לו אקדח בנרתיק שבמכנסיו, הוא הוציא אותו והצמיד אותו לרקה שלי, ואז הוא אמר לי 'את רוצה למות?'", סיפרה.

עוד בנושא
בתו של הכומר נהרגה בטבח בכנסייה: "היורה טען כמה פעמים"
הטבח בטקסס: היורה שוחרר מחיל האוויר לאחר שהכה את אשתו ואת בנו
הבת של הכומר ואישה הרה: 1 מכל 15 תושבים נהרג בטבח בכנסיה בטקסס

דווין פטריק קלי, הרוצח מטקסס, ארה"ב. רויטרס
החזיק כלי נשק בלתי חוקיים שרכש מאחר ששמו לא הוכנס למאגרי ה-FBI. קלי/רויטרס

בטבח שביצע קלי, תושב העיירה הסמוכה ניו בראונפלס, נפצעו 20 בני אדם נוספים. הוא ירה מחוץ לכנסייה, נכנס אליה והמשיך לירות לכל עבר. תושב מקומי הגיע אליו והתעמת איתו, אז נפל הרובה שבו השתמש על הרצפה והוא ברח. זמן קצר לאחר מכן, התרסק עם רכבו ונמצא מת. לפי המחלקה לביטחון הציבור בטקסס, כמה כלי נשק בלתי חוקיים נמצאו במכוניתו של קלי.

לפי הרשויות בארצות הברית, קלי היה בסכסוך עם חתנו וחמותו, שלה שלח מסרים מאיימים. חמותו נהגה להתפלל בכנסייה שבה ביצע את מסע הירי, אך לא נכחה במקום בעת האירוע. על קלי חל איסור לרכוש כלי נשק מאז הורשע באלימות כלפי אשתו ובנו ומאז הודח מחיל האוויר. עם זאת, הוא היה יכול לקנות באופן חוקי כלי נשק משום שהרשעתו באלימות לא הוכנסה מעולם לנתוני הבולשת הפדרלית (FBI), המשמשים לבדיקות רקע. חיל האוויר הודה כי הוא כשל בהעברת המידע על קלי למערכת של מרכז המידע הלאומי על פשיעה, מאגר נתונים ממשלתי המשמש מוכרי כלי נשק כדי לבחון את הרקע של הרוכשים.

בניו יורק טיימס פורסם דוח משטרתי מ-2012, שממנו עלה כי קלי הצליח לברוח ממוסד פסיכיאטרי שאליו נשלח אחרי שאיים על מפקדיו בחיל האוויר וניסה להבריח כלי נשק לבסיס שבו היה מוצב.

עוד באותו נושא

"ברח ממוסד סגור": המחדל של חיל האוויר שאפשר את הטבח בטקסס

לכתבה המלאה
ירי בכנסיה בעיירה סאות'רלנד ספרינג, טקסס. AP
זירת הירי ההמוני בסאת'רלנד ספרינגס, טקסס, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully