וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 26 הרוגים ופצועים רבים בטבח בכנסייה בטקסס

עדי ראייה סיפרו כי אדם לבן פתח באש בכנסייה בעיירה הקטנה סאתרלנד ספרינגס, ממזרח לסן אנטוניו. היורה נהרג. בין ההרוגים גם ילדים. המניע לטבח עוד לא ידוע, אך על פי דיווחים היורה הוא תושב עיירה סמוכה בן 26. טראמפ: "שאלוהים יהיה עמם"

צילום מתוך טוויטר, CNN, עריכה: יוסי אלטר

ירי בכנסיה בטקסס – כל העדכונים

-אדם חמוש נכנס לכנסיה בעיירה סאתרלנד ספרינג שבטקסס ופתח באש
- 26 בני אדם נהרגו, בהם ילדים
-היורה נמצא מת במכוניתו, אך לא ברור אם נורה או התאבד
- על פי דיווחים, היורה הוא דווין פטריק קלי בן ה-26 תושב העיירה הסמוכה ניו בראונפלס
-צוות חקירה של הבולשת הפדרלית (FBI) הגיע לזירה כדי לסייע למשטרה המקומית
- מושל טקסס: הטבח הקטלני ביותר בהיסטוריה של המדינה
-טראמפ הגיב בטוויטר: "עוקב אחר האירועים מיפן, שאלוהים יברך אתכם"

26 בני אדם נהרגו אמש (ראשון) ועוד רבים אחרים נפצעו בירי בכנסייה בטקסס, ארצות הברית - כך מסרו גורמים רשמיים. המשטרה בעיירה הקטנה סאתרלנד ספרינגס, המונה פחות מאלף תושבים, הודיעה כי היורה, אדם לבן, נמלט במכונית מהזירה ובתוך זמן קצר נבלם על ידי שוטרים במחוז הסמוך. על פי דיווחים, היורה הוא דווין פטריק קלי בן ה-26, תושב העיירה הסמוכה ניו בראונפלס. עוד דווח כי הוא שירת בחיל האוויר האמריקני ושוחרר בשנת 2014 לאחר שוהרשע בהכאת אשתו ובנו. לארי ווילי, מפקד משטרת מחוז ווילסון, אמר כי לא ברור אם הוא נורה למוות או שם קץ לחייו.

נציג המחלקה לביטחון הציבור פרימן מרטין אמר כי החשוד ירה מחוץ לכנסייה, ואז נכנס אליה והמשיך לירות. כשיצא ממנה, תושב מקומי הגיע אליו והתעמת איתו. הרובה נפל על הרצפה והיורה ברח. זמן קצר לאחר מכן הוא התרסק עם רכבו ונמצא מת ברכב. לדבריו, כמה כלי נשק נמצאו ברכבו של היורה. "גילאי ההרוגים נעים בין 5 ל-72", הוסיף מרטין.

לפי הדיווחים, החמוש נכנס לכנסייה הבפטיסטית הראשונה, והחל לירות כ-20 כדורים בשעה 11:30, לפי שעון מקומי. ברשת KSAT המקומית דיווחו כי כמה מסוקים הגיעו לאזור, שנמצא 48 ק"מ מסן אנטוניו, כדי לפנות פצועים אל בתי החולים. צוות חקירה של הבולשת הפדרלית (FBI) הגיע לזירה כדי לסייע למשטרה המקומית.

לפי התקשורת המקומית, כ-50 איש פוקדים הכנסייה בדרך כלל ובין ההרוגים גם ילדים, אולם לא ברור כמה היו במבנה הקטן בזמן הטבח.

עוד ידיעות בנושא
מסע הירי הקטלני בתולדות ארה"ב: 50 נרצחו בלאס וגאס, 400 נפצעו
טרור במנהטן: 8 נרצחו ו-11 פצועים באירוע דריסה; הנהג נעצר

זירת אירוע הירי בטקסס 5 בנובמבר 2017. רויטרס
כ-50 מתפללים מגיעים לכנסייה מדי יום. זירת הירי/רויטרס

דווין פטריק קלי, שעל פי דיווחים הוא היורה

מושל טקסס גרג אבוט אמר כי מדובר בטבח הקטלני ביותר שאירע במדינה בהיסטוריה המודרנית. "זה מזעזע במיוחד שהירי אירע בכנסייה, בית של תפילה. אני מבקש מכל האמהות והאבות להניח הלילה את ידם על ילדיהם ולומר שהם אוהבים אותם", אמר. אבוט הוסיף כי שוחח עם הנשיא דונלד טראמפ, שהתקשר אליו מביקורו במזרח אסיה.

תקרית הירי בכנסייה מגיעה כחודש לאחר הטבח בלאס וגאס, שבו נהרגו 59 איש ונפצעו עוד כ-500. היה זה מסע הירי הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית. בשבוע שעבר נהרגו שמונה בני אדם בפיגוע דריסה במנהטן, ניו יורק, שעליו קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, השוהה ביפן, אמר כי הוא עוקב אחרי המצב מקרוב. "שאלוהים יהיה עם תושבי סאות'רלנד ספרינגס. ה-FBI ורשויות אכיפת החוק בזירה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. לאחר מכן פרסם הנשיא הצהרה רשמית ובה נכתב כי "המעשה הזוועתי הזה התרחש במקום קדוש. אין מילים כדי לתאר את הכאב והאבל שאנו חשים, ואי אפשר להתחיל לדמיין את הסבל של אלה שאיבדו את היקרים להם".

"אך בזמנים חשוכים כמו אלה, האמריקנים עושים את מה שהם עושים הכי טובים. אנחנו עומדים יחד, ומחזיקים ידיים. ודרך הדמעות והעצב, אנחנו נשארים חזקים", מסר טראמפ.

המושל אבוט אמר כי "אנו מתפללים למען כל מי שנפגע בפעולה המרושעת הזו". בחשבון הטוויטר שלו, הוא הודה לכוחות הביטחון על תגובתם לטבח, שצפוי לעורר מחדש דיונים על סוגיית הנשק בארצות הברית כפי שהתרחש לאחר מקרים דומים בשנים האחרונות.

עם זאת, הקונגרס נשלט על ידי הרפובליקנים, המתנגדים בכל תוקף להגבלות על מכירת כלי נשק, כך שגם לאחר הטרגדיה הזו לא צפויים להינקט צעדים משמעותיים.

צוותי זיהוי פלילי בכנסייה שבה אירע הטבח בעיירה סאות'רלנד ספרינגס, טקסס, נובמבר 2017. רויטרס
צוותי זיהוי פלילי בכנסייה/רויטרס
זירת אירוע הירי בטקסס 5 בנובמבר 2017. רויטרס
המניע של היורה עדיין לא ברור. אנשי FBI בזירת הירי/רויטרס

כוחות רבים נשלחו לזירה, שנחסמה לתנועה, והשריף המקומי אמר כי הוא אינו יכול למסור תגובה בשלב זה פרט לכך שהאיום הוסר. משפחות וחברים של המתפללים נמצאים בסמוך למקום, כשהם ממתינים לשמוע מה עלה בגורל יקיריהם וחבריהם.

בני משפחה וחברים ממתינים באזור הירי

קופאית בתחנת דלק מעבר לרחוב סיפרה לרשת CNN כי היא שמעה 20 יריות ברצף, בזמן שהתקיימה תפילה בכנסייה. דינה פלטצ'ר, בעלת עסקים באזור, אמרה לרשת CBS כי היא ראתה "טונות" של ניידות ואמבולנסים דוהרים בכביש.

קרי מטולה סיפרה לרשת NBC כי זה "נשמע כמו ירי חצי-אוטומטי, היינו במרחק של כמה עשרות מטרים מהכנסייה הזאת". לדבריה, "זאת קהילה קטנה מאוד, כך שכולם מאוד סקרנים לדעת מה קורה. מעולם לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות כאן. אלו דברים שקורים בערים גדולות. זאת קהילה כל כך קטנה. זה לא הגיוני".

(עדכון ראשון: 21:04)

תושבי העיירה סאות'רלנד ספרינגס מדליקים נרות לזכר קורבנות הטבח בכנסייה, טקסס, נובמבר 2017. רויטרס
תושבי העיירה האבלים אוחזים נרות לזכר הקורבנות/רויטרס
ירי בכנסיה בעיירה סאות'רלנד ספרינג, טקסס. AP
כוחות חירום בסמוך לזירת הירי/AP
מושל טקסס גרג אבוט עם תושבי העיירה סאות'רלנד ספרינגס באירוע מאולתר לזכר קורבנות הטבח בכנסייה, טקסס, נובמבר 2017. רויטרס
מושל טקסס גרג אבוט עם התושבים/רויטרס
ירי בכנסיה בעיירה סאות'רלנד ספרינג, טקסס. AP
ירי בכנסיה בעיירה סאות'רלנד ספרינג, טקסס/AP
תושבים בזירת הירי בסאות'רלנד ספרינגס, טקסס, ארה"ב. טוויטר, צילום מסך
תושבים ממתינים בסמוך לזירת הטבח/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק המפנה פצועים מהזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת אירוע הירי בטקסס 5 בנובמבר 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
זירת הירי ממעוף המסוק/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully