וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצוגות תכלית וקבוצת ווטסאפ: התכנית להעלאת המוטיבציה ליחידת החילוץ

11.11.2017 / 20:35

בפיקוד העורף מצאו דרך חדשה להילחם בירידה ברצון להתגייס ליחידות השדה. לוחמי החילוץ יעבירו למועמדים לגיוס הרצאות ופאנל שאלות ותשובות, לצד יחס אישי וביקור בביתם של מתגייסים

צלמים זמניים מורשים

חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, בפיקודו של אלוף-משנה יאיר ברקת, מובילה לאחרונה סדרת ימי גיבוש במטרה להעלות את המוטיבציה למקצועות הלחימה בחילות השדה. המהלך מגיע ברגע ירידה חדה במוטיבציה, עם המעבר למקצועות הסייבר, המודיעין וההגנה האווירית – ואף למשמר הגבול. הרמטכ"ל גדי איזנקוט מוביל את התכנית באמצעות שורת צעדים ארוכה, ובהם העלאת דמי קיום ועידוד לימודים אקדמיים, אך בפיקוד העורף פועלים גם בחזית משלהם.

החטיבה הסדירה של פיקוד העורף כוללת את הגדודים תבור, רם, קדם ושחר. ייעודם של הגדודים הוא חילוץ והצלה באסונות כמו רעידות אדמה, אירועי חומרים מסוכנים, קריסות מבנים, שריפות, סריקת מנהרות ופריצה למבנים, כמו במבצע "צוק איתן". בשגרה, החטיבה עורכת סיורים, מארבים ומעצרים בגזרת יהודה ושומרון, גבול מצרים ובקעת הירדן.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים במשטרה: "ראש הממשלה ובכירי הליכוד מנסים להלך אימים"
נסראללה: ערב הסעודית מעודדת את ישראל לתקוף בלבנון
גורמים לבנוניים: "ראש הממשלה לשעבר חרירי במעצר בית בסעודיה"

תרגיל התגוננות במתווה של רעידות אדמה בבתי ספר ברחבי הארץ. פברואר 2017. דובר צה"ל
לוחמות של יחידית החילוץ של פיקוד העורף בתרגיל/דובר צה"ל

"לפני שנבחרים המועמדים לפיקוד העורף, אנחנו פועלים בבתי הספר ובמסגרות גדולות כדי להציג את הייעוד שלנו", סיפר מפקד בסיס האימונים החטיבתי של פיקוד העורף, סגן-אלוף חי רקח. "חודשיים לפני הגיוס, כשכבר נבחרו המתגייסים לשירות בפיקוד הערוף, אנחנו יוצרים עם כל אחד מהם קשר טלפוני, מבקשים ממנו לדרג את רמת המוטיבציה לגיוס לפיקוד העורף, מבקרים את כולם בבתים. בשבוע הבא, כשאגיע לבית של חייל באשקלון, אסביר לו ולהורים שלו מה הייעוד של פיקוד העורף ומה מחכה לו במהלך השירות".

בנוסף לכך, מדור מלש"ב (מועמדים לשירות ביטחון) של פיקוד העורף זמין 24 שעות ביממה באמצעות פניות בשיחת טלפון, דואר אלקטרוני ופייסבוק. "החלטנו לפתוח קבוצות ווטסאפ שבהן ניתן להעביר מידע ועדכונים. אנחנו אפילו פועלים דרך האינסטגרם", סיפר סגן-אלוף רקח והתייחס לשיטה החדשה: ימי גיבוש לפיקוד העורף שנועדו להציג מידע עבור הנוער ולהסיר את החששות מהשירות הצבאי. "אני מדבר בפני המשתתפים. מציג את הפיקוד והתכנים ומקבל שאלות מהקהל. לאחר מכן מתקיים פאנל לוחמים ותצוגת יכולות, ואז הרצאה של חיילים שהיו חלק מהמשלחת למקסיקו לאחר רעידת האדמה". הגיבוש האחרון התקיים השבוע ובו השתתפו יותר מ-200 בני נוער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משלחת צה"ל וצוותי חילוץ מקסיקניים פועלים לחילוץ נפגעים מרעידת האדמה במקסיקו סיטי. 23 בספטמבר 2017. רויטרס
לוחמי פיקוד העורף בפעולת חילוץ נפגעים ברעידת האדמה במקסיקו, לפני כחודשיים/רויטרס

בסוף החודש יחל גיוס לוחמים ולוחמות, מדריכים ומדריכות לפיקוד העורף. "רמת המוטיבציה לפיקוד העורף בעלייה. אחוז הנשר מפיקוד העורף הוא חד ספרתי. הנתונים החיוביים באים לידי ביטוי גם במספר הנמוך של עריקים, נפקדים וקבילות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully