וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק ההמלצות" אושר בטרומית: "מנסים להציל את נתניהו מהחקירות"

8.11.2017 / 14:50

במהלך דיון במליאה בטרם ההצבעה על הצעת החוק תקפו ח"כים מיש עתיד את יוזם החוק ח"כ אמסלם, שאמר כי הוא פועל מ"דאגה לעם ישראל". ח"כ לפיד: "שלחו אותך להציל את ראש הממשלה"

צילום: רוני כנפו

(היועמ"ש: החוקים האחרונים שמקדמת הממשלה פוגעים בשלטון החוק, אתמול)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שזכתה לכינוי "חוק ההמלצות", הקובעת כי המשטרה לא תצרף חוות דעת לגבי תשתית ראייתית להגשת כתב אישום עם העברת חומרי חקירה לפרקליטות. יוזם ההצעה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הציג במליאה את ההצעה בטרם הדיון ואמר כי למשטרה "לא מפריע להכפיש אלפי בני אדם" וכי הוא פועל מ"דאגה לעם ישראל". לדבריו, "ראש הממשלה הוא חלק מעם ישראל, הוא לא מהחיזבאללה ומותר שיהיו לו זכויות כמו כל האזרחים. אתכם לא מעניין האזרחים אלא רק להפיל את ראש הממשלה". ההצעה עברה ברוב של 52 תומכים מול 42 מתנגדים.

הצעת החוק, שהיא למעשה תיקון לחוק סדר הדין הפלילי, קובעת עונש מאסר של שנה אחת למי שיפר את החוק. לאחר ההצבעה תעבור ההצעה לדיונים בוועדת החוקה של הכנסת. ההצעה צפויה לעבור שינויים משמעותיים, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, לפיהם היא תחול רק בתיקים שבהם קיים פרקליט מלווה, בהם כאלה המתנהלים נגד נבחרי ציבור ותיקי פשע חמורים. הצעת החוק תקודם בכפוף להסכמת המשרד לביטחון הפנים ומשרד המשפטים שמתנגדים להצעה במתכונתה הנוכחית.

שר החקלאות אורי אריאל שהשיב על ההצעה בשם שרת המשפטים אמר כי הנוסח הנוכחי של הצעת החוק "מעורר מספר קשיים ועלול לגרום להתמשכות מיותרת של החקירה ולעינוי דין ועבודת הפרקליטות עלולה להיפגע. הצעת החוק תוביל לכך שהזמן עד החלטת הפרקליטות יוארך משמעותית".

לקריאה נוספת:
היועמ"ש: החוקים האחרונים שמקדמת הממשלה פוגעים בשלטון החוק
חרף התנגדות הצמרת המשפטית: השרים אישרו את חוק ההמלצות
היועמ"ש ופרקליט המדינה נגד חוק ההמלצות: "העיתוי לא נכון"

דוד אמסלם במהלך ועדת הפנים בכנסת בעניינו של ליאור חורב 8 בנובמבר 2017. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
האשים את המשטרה ב"הכפשה". ח"כ אמסלם, היום/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

ח"כ רחל עזריה (כולנו) הצביעה נגד הצעת החוק, חרף המשמעת הקואליציונית אליה היא מחויבת. לדברי עזריה, "זו הצעה שפוגעת במשטרה ובפרקליטות ועלולה לפגוע בחפים מפשע שנקלעו לחקירה". לפני כשבועיים העניק יו"ר מפלגתה, שר האוצר משה כחלון, לחברי הסיעה חופש הצבעה על הצעת החוק.

במהלך הצגת ההצעה בטרם ההצבעה תקפו חברי כנסת מסיעת יש עתיד את אמסלם. יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד האשים אותו כי הוא "מנסה להציל את ראש הממשלה מהחקירות". לפיד הטיח באמסלם כי "שלחו אותו" מכיוון שהחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 "מגיעות למיצוי".

על כך הגיב אמסלם ואמר ללפיד: "אותי אף אחד לא שולח אף פעם. כנראה שבעולם המושגים שלך שולחים אותך. אמרת שאם היינו מוציאים את ראש הממשלה מהמשוואה זה אחלה חוק, האזרחים לא מעניינים אותך? מעניין אותך להפיל את ראש הממשלה. זו משימת חייך". ראש הממשלה נתניהו שאמר בעבר כי הוא לא מעוניין בשום חוק שקשור בחקירותיו, נעדר מההצבעה.

(עדכון ראשון: 14:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצבעה במליאה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקף את הצעת החוק ואת אמסלם שהציג אותה במליאה. לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully