וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 9 חודשי מאסר: ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר שוחרר מהכלא

ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו של ראש העיר לשעבר בן ה-82, שהורשע בקבלת שוחד בסך שני מיליון שקלים מיזמי נדל"ן, ויצא מכלא מעשיהו. עונשו קוצר לפני כשנה בשל גילו

צילום: באדיבות חדשות 2

ועדת השחרורים החליטה היום (שלישי) לאשר את בקשתו של ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר לשחרור מוקדם. בר, שריצה עונש מאסר בגין עבירות שוחד, השתחרר לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע אף הוא בחודש שעבר על קיצור עונשו של ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר, והמיר שנתיים וחצי מעונש המאסר של שלוש שנים שנגזר עליו למאסר על תנאי, ו-15 חודשים בפועל.

לפי הודעת בית הנשיא מהחודש שעבר, ריבלין אימץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד, "לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לבר ולמשפחתו". בר, בן 82, ריצה את עונשו בכלא מעשיהו, אליו נכנס בתחילת השנה.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה: להעמיד לדין את החשוד ברצח חברתו בגרימת מוות ברשלנות
לצד נתניהו בארוחה החגיגית בלונדון: עדים בפרשת המתנות
"חשף שיניים – והתנפל": התן נשך את אבישג בת ה-4 בסלון ביתה

צבי בר משתחרר מכלא מעשיהו 7 בנובמבר 2017. חדשות 2, מערכת וואלה! NEWS
הוועדה אישרה את שחרורו. צבי בר, היום/מערכת וואלה! NEWS, חדשות 2

הוא הורשע בקבלת שוחד בסך שני מיליון שקלים מיזמי נדל"ן וזוכה בדצמבר האחרון משני סעיפים. עונשו קוצר מחמש שנות מאסר וחצי לשלוש שנים בשל גילו. כמו כן, הופחת הקנס שהוטל עליו מ-1.5 מיליון שקל ל-800 אלף שקל לאחר שזוכה מהלבנת הון ועבירות מס.

בר, שכיהן כמעט 25 שנים כראש עיריית רמת גן, הורשע בפברואר 2015 בקבלת שוחד מארבעה יזמי נדל"ן שונים בעת כהונתו ובמסגרת חברותו במוסדות התכנון המקומיים והמחוזיים בשנים 2008-2003.

תמורת השוחד, פעל בר כדי לקדם את פרויקטי הנדל"ן שבהם היו מעורבים היזמים. אחד מהיזמים, עמנואל ארביב, הפך לעד מדינה נגד בר. הוא הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט, עשיית פעולה ברכוש אסור והשמטת הכנסות.

עוד באותו נושא

ריבלין קיצר את עונש המאסר של ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר

לכתבה המלאה
צבי בר משתחרר מכלא מעשיהו 7 בנובמבר 2017. חדשות 2, מערכת וואלה! NEWS
בר בצאתו מהכלא/מערכת וואלה! NEWS, חדשות 2

ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן, שהיה יו"ר ועדת הביקורת בעירייה ונחשב מתנגד בולט של בר, מסר: "שמח בשביל הנכדים והילדים שלו שלא פשעו, פחות שמח על מה שזה משדר למושחתים ולאלה שנאבקים לחשוף אותם".

חבר מועצת העירייה ליעד אילני מסר כי בר תרם רבות לביטחון המדינה ולעיר ואיחל לו אריכות ימים ובריאות. "חבל ששנותיו האחרונות הסתיימו כפי שהסתיימו והעיבו על כל עשייתו" אמר אילני, שהכריז לאחרונה שירוץ לראשות העירייה בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה. "כוחנו כחברה נמדד גם ביכולת למחול כאשר הנסיבות מורכבות. אני מאחל לו אריכות ימים ובריאות".

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully