וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין קיצר את עונש המאסר של ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר

הנשיא קיבל את המלצת שרת המשפטים שקד, והפחית שנתיים וחצי ממאסרו של בר בן ה-82, שהורשע בקבלת שוחד - "לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לבר ולמשפחתו". בר יוכל לעמוד בימים הקרובים בפני ועדת שחרורים

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (חמישי) על קיצור עונשו של ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר, והמיר שנתיים וחצי מעונש המאסר של שלוש שנים שנגזר עליו למאסר על תנאי, ו-15 חודשים בפועל – כך שיוכל לעמוד בקרוב בפני ועדת שחרורים. בר הורשע בקבלת שוחד בגובה שני מיליון שקלים.

לפי הודעת בית הנשיא, ריבלין אימץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד, "לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לבר ולמשפחתו". בר, בן 82, מרצה את עונשו בכלא מעשיהו, אליו נכנס בתחילת השנה.

ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר נכנס לכלא מעשיהו , 1 בפברואר 2017. מגד גוזני
צבי בר בעת כניסתו למאסר/מגד גוזני

בר, שהורשע בקבלת שוחד בסך שני מיליון שקלים מיזמי נדל"ן, זוכה בדצמבר האחרון משני סעיפים ועונשו קוצר מחמש שנות מאסר וחצי לשלוש שנים בשל גילו. כמו כן, הופחת הקנס שהוטל עליו מ-1.5 מיליון שקל ל-800 אלף שקל לאחר שזוכה מהלבנת הון ועבירות מס.

בר, שכיהן כמעט 25 שנים כראש עיריית רמת גן, הורשע בפברואר 2015 בקבלת שוחד מארבעה יזמי נדל"ן שונים בעת כהונתו ובמסגרת חברותו במוסדות התכנון המקומיים והמחוזיים בשנים 2008-2003. תמורת השוחד, פעל בר כדי לקדם את פרויקטי הנדל"ן שבהם היו מעורבים היזמים. אחד מהיזמים, עמנואל ארביב, הפך לעד מדינה נגד בר. הוא הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט, עשיית פעולה ברכוש אסור והשמטת הכנסות.

ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר נכנס לכלא מעשיהו , 1 בפברואר 2017. מגד גוזני
צבי בר בכניסה לכלא מעשיהו/מגד גוזני

בתגובה להחלטת נשיא המדינה אמר כרמל שאמה הכהן: "אני מברך את בני משפחתו של בר שבפשעיו הביא אותם למציאות אכזרית של לאבד את אב המשפחה למאסר בגיל 80". הוא הוסיף כי הוא סומך על רשויות החוק שהונחו בפניהן נסיבות אישיות חריגות וכבדות משקל שחייבו את הפעלת מידת הרחמים באופן הכי רחב שאפשר עד כדי "הגחכת הענישה וההרתעה". לדבריו, קיצור העונש ל"מושחת סדרתי שאינו מודה ומביע חרטה על מעשיו ובנוסף מוסיף פשע על פשע בהתעקשותו עד היום, היא סטירת לחי ללוחמים בשחיתות ושפיכת חומר בעירה למדורת השחיתות שאוכלת כל חלקה טובה בשלטון המקומי ובאמון הציבור".

ליעד אילני, חבר מועצת העיר ומועמד לראשות עיריית רמת-גן אמר בתגובה כי צבי בר תרם רבות לביטחון המדינה ולעיר ואיחל לו אריכות ימים ובריאות. "חבל ששנותיו האחרונות הסתיימו כפי שהסתיימו והעיבו על כל עשייתו," הוסיף. לדבריו, "כוחנו כחברה נמדד גם ביכולת למחול כאשר הנסיבות מורכבות. אני מאחל לו אריכות ימים ובריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully