וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט שוב נצפה עם אדלסון: "מהתורמים הגדולים בהיסטוריית העם היהודי"

7.11.2017 / 11:10

בפעם השנייה בחצי שנה נראה שר החינוך במרכזו של אירוע חגיגי יחד עם איל ההון היהודי-אמריקני. זאת, בצל הדיווחים על התקררות ביחסים בין מו"ל ישראל היום לראש הממשלה נתניהו. בנט לוואלה! NEWS: "לא רוצה לקחת את זה לכיוון פוליטי"

נפתלי בנט, שלדון ומרים אדלסון בוושינגטון, ארה"ב 6 באוקטובר 2017. שמוליק עמרני, מערכת וואלה! NEWS
בנט עם בני הזוג אדלסון, אמש בוושינגטון/מערכת וואלה! NEWS, שמוליק עמרני

בוושינגטון ננעלה אמש (שני) הוועידה השנתית של הוועד הישראלי-אמריקני, IAC, בהשתתפות 2,700 אורחים מרחבי ארצות הברית, ונציגים בכירים - דוגמת שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, שר החינוך, נפתלי בנט, סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, וחברי כנסת נוספים ובכירים ממגוון תחומים. הארגון הקהילתי הקטן, שהתעסק בתחילת דרכו בעיקר בפעילויות תרבות וחגים לישראלים המתגוררים בארצות הברית, צומח בקצב מהיר מאוד, מה שהעלה השבוע שוב ושוב את השאלה האם הכוונה של ראשיו לאתגר את ההגמוניה של הלובי הפרו ישראלי איפא"ק בתור הארגון המוביל ביחסי ישראל וארצות הברית.

לשם השוואה, לפי מנכ"ל הארגון, אדם מילשטיין, בכנס בשנה שעברה נכחו כ-2,000 בני אדם, בשנה שלפניה כ-1,500, ובשנה שלפני כן 650 איש. נוסף על כך, נרשם זינוק במספר הסניפים של IAC ברחבי ארצות הברית. כרגע מחזיק הארגון 15 סניפים, ובשנה הבאה מתוכננים להיפתח חמישה נוספים. כל אלה העלו את ההערכות כי הארגון מתכוון להעביר את המיקוד מהזירה הקהילתית-תרבותית אל הזירה הפוליטית והציבורית.

עוד בנושא:
ביבי ושלדון כבר לא: צניחה דרמטית באזכורי רה"מ בישראל היום
פרסום ראשון: המיליארדר שלדון אדלסון מסר עדות בלהב 433
"אדלסון סיפר שנתניהו שוחח עמו על ביטול מוספי הסופ"ש של ישראל היום"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם שלדון ומרים אדלסון בוושינגטון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
החליפו חיוכים. בנט ואלדסון בכנס, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם שלדון ומרים אדלסון בוושינגטון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם שלדון ומרים אדלסון בוושינגטון/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עם זאת, בשיחה עם וואלה! NEWS אומר מילשטיין כי הכוונה שלו היא לא להתחרות עם איפא"ק. "הם לובי, אני תומך גדול של איפא"ק, הם ארגון פנומנלי בתחומי החקיקה וחיזוק הברית של ישראל וארצות הברית. הם מתמקדים במשימה הזו, זה ארגון של משימה אחת". לדבריו, "הם עושים עבודה נהדרת, קראנו לחברים שלנו להצטרף לאיפא"ק, בכל ועידה שלהם הם מאפשרים לנו לקיים אירועים במסגרת הכנס שהם מארגנים, דבר שהם לא מאפשרים לארגונים אחרים. הם רואים את השותפות כאסטרטגית, כסינרגיה. אנחנו רואים את עצמנו כמבצעים משימות אשר משלימות את המאמצים שלהם, ובמקומות שמעניינים את שנינו אנחנו משתפים פעולה".

אחד התורמים המרכזיים לארגון הוא איל ההון היהודי-אמריקני, שלדון אלדסון. השבוע, בנאומו בפני הקהל ההולך וגדל בוועידה, שהתקיימה לראשונה במרכז הכנסים המרכזי של עיר הבירה, הוא אמר: "זה מזכיר לי את הימים שבהם איפא"ק החל לגדול". בערב הגאלה המרכזי השתתף גם השר נפתלי בנט, אשר נראה משוחח ומחליף חיוכים לעיני המצלמות עם בני הזוג שלדון ומרים אדלסון.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם שלדון ומרים אדלסון בוושינגטון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שיתוף הפעולה מתרחב? בנט ובני הזוג אדלסון/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

גם בחודש יוני השנה, בעת טקס הנחת אבן הפינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, צולמו בני הזוג אדלסון יחד עם השר בנט ורעייתו גילת, כאשר הם נראו מחויכים ובמצב רוח מרומם, דבר שעורר ספקולציות לגבי התקרבות אפשרית בין בנט ובין המיליארדר אשר נחשב במשך שנים רבות למקורבו ופטרונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בחודש יוני, על רקע פרסומי הקלטות שיחות מוזס-נתניהו, דווח בערוץ 2 כי בני הזוג אדלסון התאכזבו מדברים שאמר ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, בהם הוא נשמע מדבר בזלזול על ישראל היום, העיתון שבבעלות אדלסון.

לשאלת וואלה! NEWS האם קיים שיתוף פעולה רחב יותר בינו ובין איל ההימורים מאשר זה שנראה מול המצלמות, השיב השר בנט: "ראוי שהציבור הישראלי יכיר את התרומה העצומה של הזוג הזה לעתיד העם היהודי ולמדינת ישראל. הם היום התורמים הגדולים ביותר של תגלית, הם הקימו את ארגון ה-IAC שנועד לחזק את הישראלים בארצות הברית. הם מחזקים את האקדמיה במדינת ישראל, ואני מוקיר אותם על זה, ובאמת אני חושב שהם יירשמו בשורה אחת עם פילנתרופים היסטוריים שהיו בעם היהודי".

על השאלה האם זה מקרי שזו הפעם השנייה בתוך חצי שנה שבה הוא נמצא יחד עם בני הזוג אדלסון במרכזו של אירוע חגיגי, ענה בנט: "אני לא רוצה לקחת את זה לכיוון פוליטי. שמחתי לכבד אותם ואת האירוע החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully