וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התא"ל שהחזיק ציוד צבאי בביתו הודיע על פרישה מצה"ל

6.11.2017 / 15:45

מרדכי כהנא, קצין האיסוף הקרבי הראשי, נפגש עם הרמטכ"ל וקיבל אחריות על מעשיו, הנחקרים במצ"ח. איזנקוט נעתר לבקשתו לסיים את תפקידו והדגיש כי זו לא ההתנהגות המצופה מקצין בצה"ל

צלמים זמניים מורשים

קצין האיסוף הקרבי הראשי, תת-אלוף מרדכי כהנא, הודיע היום (שני) על פרישתו מצה"ל אחרי שהתגלה כי הוא החזיק אמצעי לחימה וציוד אזרחי בביתו ללא אישור. הקצין הבכיר הודיע על כך בפגישה עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שנעתר לבקשתו לסיים את תפקידו. המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עדיין מנהלת חקירה בנושא.

במהלך הפגישה, קיבל תא"ל כהנא, ששימש גם מפקד מערך הגנת הגבולות, אחריות מלאה על מעשיו. הרמטכ"ל, מצדו, הדגיש כי מעשיו של הקצין אינם הולמים התנהגות המצופה מקצין בצה"ל, אך אמר כי לזכותו של כהנא עומדים גם עברו הצבאי המשמעותי במגוון תפקידי פיקוד ולחימה במשך כמעט 30 שנות שירות.

לקריאה נוספת בנושא
קצין בדרגת תא"ל נחקר בחשד כי החזיק ציוד צבאי בביתו
התא"ל שהחזיק מכולה עם ציוד צבאי בביתו הושעה ל-14 יום

תת אלוף מרכדי כהנא. דובר צה"ל
שירת בשורת תפקידים ב-30 השנה האחרונות. כהנא/דובר צה"ל

כהנא, קצין מעוטר שפיקד בעבר על סיירת גולני ועל יחידת אגוז, חשוד כי החזיק במכולה ציוד צבאי בכמות "חריגה" לצד ציוד אזרחי, שכלל בין היתר מכונת כביסה. לאחרונה הוא מונה לראש צוות המומחים שהופקד על בחינת תאונת התומ"ת ברמת הגולן בחודש שעבר, שבה נהרגו שני חיילי צה"ל.

כהנא חשוד כי החזיק מכולה פרטית שהועברה לבקשתו מבסיס לבסיס ובה אגר ציוד צבאי מגוון. בין היתר, הכילה המכולה רובה קלצ'ניקוב, אקדח ואמצעי לחימה רבים ונוספים, וזאת בניגוד לפקודות הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully