וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התא"ל שהחזיק מכולה עם ציוד צבאי בביתו הושעה ל-14 יום

24.10.2017 / 0:24

מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק השעה את מרדכי כהנא, העומד בראש מערך הגנת הגבולות ומשמש קצין איסוף קרבי ראשי, באישור הרמטכ"ל איזנקוט. חקירת מצ"ח בעניינו נמשכת

צלמים זמניים מורשים

תת-אלוף מרדכי כהנא הוא הקצין החשוד בהחזקת ציוד צבאי ואזרחי במכולה - כך הותר אמש (שני) לפרסום. כהנא הושעה מתפקידו כקצין איסוף קרבי ראשי ומפקד מערך הגנת הגבולות למשך 14 יום בידי מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק. ההחלטה על השעייתו אושרה בידי הרמטכ"ל גדי איזנקוט. זאת, בעקבות חקירת מצ"ח שבה עלו חשדות כי קיבל והחזיק לאורך תקופה ממושכת באופן בלתי תקין ציוד במכולה שברשותו. מדובר צה"ל נמסר כי החקירה נמשכת וכי "בהתאם להתפתחויות בה יתקבלו החלטות בעניינו של הקצין".

כהנא, קצין מעוטר שפיקד בעבר על סיירת גולני ועל יחידת אגוז, חשוד כי החזיק במכולה ציוד צבאי בכמות "חריגה" לצד ציוד אזרחי, שכלל בין היתר מכונת כביסה. לאחרונה הוא מונה לראש צוות המומחים שהופקד על בחינת תאונת התומ"ת ברמת הגולן בחודש שעבר, בה נהרגו שני חיילי צה"ל.

כפי שחשפה שלשום העיתונאית כרמלה מנשה ברשת ב', כהנא חשוד כי החזיק מכולה פרטית שהועברה לבקשתו מבסיס לבסיס ובה אגר ציוד צבאי מגוון. בין היתר, הכילה המכולה רובה קלצ'ניקוב, אקדח ואמצעי לחימה רבים ונוספים, וזאת בניגוד לפקודות הצבא.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש: מתנגד לחוק האוסר על חקירות ראש ממשלה, זה אבסורד
גורמים צה"ל על דברי ליברמן: "לא ברור אם הירי מסוריה היה מכוון"
מתנחל מהשומרון נעצר בחשד למתן שוחד לשוטר – ולא הורשע

תת אלוף מרכדי כהנא. דובר צה"ל
פיקד על יחידת אגוז במלחמת לבנון השנייה. תא"ל כהנא/דובר צה"ל

כהנא פיקד על סיירת גולני במהלך מבצע "חומת מגן" ועל יחידת אגוז במהלך מלחמת לבנון השנייה. הוא נפצע במהלך שירותו הצבאי ובעבר הרחוק נפצע בפיגוע דקירה בירושלים. הוא יוצא ישיבת ההסדר ואחיינו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת כך.

הסניגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה רן כהן, וסגן אריאל חברון, המייצגים את כהנא מסרו: "תא"ל מרדכי כהנא משרת בצה"ל 28 שנים, רובן ככולן כלוחם וכמפקד בשדה הקרב בכל המערכות מאז מבצע 'חומת מגן'. מאז שנפתחה החקירה בעניינו, שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים והשיב לכל השאלות שהוצגו לו".

עוד נמסר כי "תא"ל כהנא סבור שיש למצות את החקירה עד תום ולאפשר לרשויות האכיפה בצה"ל לקבל את החלטותיהן בעניינו ולכן מקבל את החלטתו של מפקד זרוע היבשה להשעותו לפרק זמן קצר. בראייתו, נטילת אחריות אישית של מפקד בצה"ל אינה בגדר סיסמה ריקה וכך ינהג אם יימצא כי נפלו פגמים או ליקויים בהתנהלותו. מהמידע שברשותנו, אין בחשדות המיוחסים לתא"ל כהנא היבטים פליליים ולפיכך ראוי לסיים בהקדם את החקירה ולפזר את העננה הכבדה שמעל ראשו".

(עדכון ראשון: 21:35)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קובי ברק, מפקד זרוע יבשה בתרגיל בשיזפון, אוקטובר 2016. יותם רונן
מפקד זרוע היבשה אלוף ברק/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully