וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קטלוניה המודח הסגיר את עצמו; בלגיה תחליט אם לממש את צו המעצר

פוג'דמון הסגיר עצמו לרשויות במדינה שאליה נמלט לאחר שהואשם על ידי ממשלת ספרד בהמרדה. שופט המעצרים יחליט עד מחר אם לממש את הצו, ובמקרה כזה יכריע בית משפט מקומי אם להוציא אותו לפועל בתוך כשבועיים

צילום: רויטרס

נשיא קטלוניה המודח קארלס פוג'דמון, הסגיר עצמו לידי משטרת בלגיה היום (ראשון), שם הוא שוהה לאחר שנמלט מספרד. רשויות החוק בבריסל קיבלו לידיהם לפני יומיים את בקשת המעצר מידי הממשל בספרד שהוצא נגד הנשיא פוג'דמון וכן נגד ארבעה חברי פרלמנט קטלאנים נוספים, שהסגירו את עצמם גם הם.

שופט המעצרים יחליט מחר, בדיון שיתקיים בעניין החמישה, אם בלגיה תיעתר לצו שהוצא נגדם ותממש אותו. אם אכן תחליט כך, המקרה יעבור לבית משפט במדינה, שיכריע בתוך 15 יום אם לעצור את החמישה ולהוציא את הצו לפועל. התהליך כולו צפוי לקחת שבועות רבים, ופוג'דמון יכול לערער עליו בכל שלב.

לקריאה נוספת:
נשיא קטלוניה המודח שוקל להתמודד בבחירות - מהגלות: "זמן לאחדות"
בלגיה: נלמד את צו המעצר של ספרד נגד נשיא קטלוניה
צו מעצר לנשיא קטלוניה הגולה; שמונה בכירים נשלחו למעצר

נשיא קטלוניה, קרלס פוג'דמון, במהלך הצהרה לתקשורת בבריסל, בלגיה 4 בנובמבר 2017. רויטרס
הנשיא קרלס פוג'דמון בתדרוך בבלגיה, אתמול/רויטרס

לפני כשבוע, הכריז הפרלמנט הקטלאני בברצלונה באופן חד-צדדי על עצמאות מספרד, על בסיס תוצאות משאל העם מהחודש שעבר. בתגובה, ממשלת ספרד בראשות מריאנו ראחוי את סעיף 155 בחוקה, המאפשר לשלטון המרכזי של ספרד להשתלט על כל אחד מהמחוזות האוטונומיים המרכיבים אותה. מאז, הודחה הממשלה הבדלנית בקטלוניה, הוכרזו בחירות בזק שיתקיימו ב-21 בדצמבר וכן הודחו מפקדי המשטרה של קטלוניה.הפעלת הסעיף הובילה בין השאר להימלטות הנשיא פוג'דמון לבלגיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חגיגות בברצלונה בעקבות הכרזת העצמאות החד-צדדית של קטלוניה מספרד. 27 באוקטובר 2017. AP
מפגינים חוגגים את עצמאות קטלוניה בברצלונה לפני כשבוע/AP

אתמול קרא פוג'דמון להקמת חזית פוליטית מאוחדת שתתמודד בבחירות שייערכו בחודש הבא, ושתמשיך את המאבק לעצמאות החבל. "זה הזמן לכל הצדדים להתאחד למען קטלוניה, למען חירותם של האסירים הפוליטיים ולמען הרפובליקה", אמר פוג'דמון ממקום מושבו בבריסל. מוקדם יותר השבוע הבהיר פוג'דמון כי ישוב לספרד רק אם יובטח לו משפט הוגן.

באתר שהוקם למען ריצה משותפת בבחירות, נאספו כ-40 אלף חתימות בתוף שעות אחדות. בסקר שפורסם ביום חמישי זכתה הקואליציה למען עצמאות קטלוניה למרב הקולות עם תמיכה של כ-32% מקולות המשתתפים בסקר. בית המשפט העליון של ספרד הוציא ביום חמישי צו מעצר לפוג'דמון, וכן הורה על מעצרם של שמונה בכירים נוספים בממשלה המואשמים בהמרדה עורך דינו של הנשיא אישר כי הוצא נגדו צו מעצר. פוג'דמון מסר כי מעצר הבכירים הוא "טעות חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully