וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח סודי: "מרטין לותר קינג היה קומוניסט, השתתף באורגיות פרועות"

כחלק משחרור מסמכי קנדי, פורסם גם מסמך שחיבר ה-FBI על מנהיג זכויות השחורים, בתקופה שקדמה לרצח שלו. הדוח, שמתבסס בעיקר על שמועות, מתאר את "הסטיות" של קינג וכן טוען כי היה "מרקסיסט בכל לבו"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

מרטין לותר קינג נהג להשתתף ב"אורגיות פרועות" והיה קשור למפלגה הקומוניסטית של ארצות הברית – כך נטען בדוח סודי שחיברה הבולשת הפדרלית (FBI), שלושה שבועות בלבד לפני שמנהיג זכויות השחורים נרצח באפריל 1968. הדוח פורסם במסגרת שחרור אלפי המסמכים הקשורים לרצח הנשיא ג'ון קנדי, ולא ברור כיצד הוא קשור אליו.

אין עדויות לכך שהטענות בדוח, שחובר ב-1994 על ידי כוח משימה של ה-FBI שחקר את ההתנקשות בקנדי, אומתו אי פעם. רבות מהטענות התבססו ככל הנראה על שיחות פרטיות או על שמועות שהגיעו לאוזניי החוקרים מצד שלישי.

בין הטענות שהועלו, הייתה אחת שלפיה לקינג הייתה מאהבת בקליפורניה, שממנה נולד לו ילד. הטענה יוחסה ל"גורם אחראי מאוד בלוס אנג'לס שנמצא בעמדה לדעת זאת". עוד נטען במסמך בן 20 העמודים כי הוא היה מוקף ביועצים הקשורים למפלגה הקומוניסטית המקומית והיה "מרקסיסט בכל לבו". קינג הואשם גם בהתחמקות ממסים כדי לממן את פעילות ארגונו.

לקריאה נוספת בנושא
ביום מרטין לותר קינג, המתיחות הגזעית בארה"ב בוערת יותר מתמיד

מרטין לותר קינג. GettyImages
נטען כי קיים חיי הוללות. קינג/GettyImages

הדוח מצייר באור שלילי ביותר את קינג, שזכה בפרס נובל לשלום על המאבק הלא אלים שקידם למען זכויות השחורים בארצות הברית. הסיבה לחיבור המסמך לא ברורה, אך היה זה לקראת מצעד שתכנן קינג לקיים בוושינגטון.

מחברי הדוח הזהירו כי על אף שקינג נהג לקרוא בעבר להפגנות מחאה שקטות, "השילוב בין ההשפעה הקומוניסטית ללאומנים השחורים הקוראים לאלימות הופכים את המצעד לבעל פוטנציאל נפיץ במיוחד". קינג נרצח לפני המצעד.

קינג נחשב נואם כריזמטי בחסד, אך בדוח של ה-FBI נטען כי מעגל יועציו אישר כל דבר שהוא אמר. "הוא כל כך אטי, כך שלרוב הוא לא מוכן למסור הצהרות מלי לקבל עזרה ממישהו", נכתב. "קינג הוא מרקסיסט בכל לבו, מאמין בזה ומסכים עם זה, אך מאחר שהוא איש דת הוא לא מעז לחשוף זאת בפומבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דוח של ה-FBI המתאר את חיי המין של מרטין לותר קינג, 1968. ממשלת ארה"ב, אתר רשמי
שני העמודים האחרונים בדוח תיארו את חיי המין של קינג/אתר רשמי, ממשלת ארה"ב

הטענות על ה"סטיות המיניות" של קינג מוזכרות בשני העמודים האחרונים של הדוח, באוסף של שמועות. במהלך סדנה שהתקיימה בפברואר 1968, נכתב כי "אחד הכושים שהיה שם הביע בהמשך בחילה מההשתכרות, מהניאוף ומהיחסים ההומוסקסואליים שהתקיימו מאחורי הקלעים של הוועידה". עוד נטען כי "כמה זונות כושיות ולבנות הובאו לשם מאזור מיאמי. הן עשו אורגיות עם כמה מהנציגים במשך כל הלילה".

קינג, כך נטען, השתתף אף הוא "באורגיות שכרות במשך יומיים" בזמן ששהה בוושינגטון בינואר 1964.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully