וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שקלתי להחליפה אחרי שהתעלפה": בכירה דמוקרטית לשעבר בספר נגד קלינטון

דונה ברזייל, ששימשה יו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה, טוענת כי שיטות המימון של המועמדת לבחירות היו "סרטן" וכי הקמפיין שלה התנהל כמו "איש מת". היא סיפרה כי היא חשבה על הרצת סגן הנשיא ביידן במקום קלינטון. "לא יכולתי לעשות זאת לנשים במדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

יו"ר ועדת המפלגה הדמוקרטית לשעבר דונה ברזייל תוקפת את מועמדת המפלגה בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית בספר חדש, שבו היא טוענת כי שיטות המימון של הילרי קלינטון היו "סרטן" במפלגה וכי היא שקלה לפעול להחלפתה, אחרי שהתעלפה בטקס הזיכרון למתקפת 11 בספטמבר בשנה שעברה. בקטע מהספר שפורסם בפוליטיקו ביום חמישי, סיפרה ברזייל, ששימשה יו"ר זמני במהלך קמפיין הבחירות, כי היא הבטיחה למועמד ברני סנדרס לבדוק אם הקמפיין של קלינטון רימה בהליך הפריימריז. לטענתה, היא גילתה הסכם בעייתי בין אנשיה של קלינטון, ועדת המפלגה וזרוע איסוף התרומות של המפלגה.

לפי ההסכם, תמורת שני מיליון דולר, שהוכנסו לקופת המפלגה המרוקנת, השתלטה למעשה קלינטון על מנגנון התרומות של המפלגה דרך פרצה בחוק. זה אפשר לשרת החוץ לשעבר לשלוט במפלגה ובקופה שלה, עוד בטרם היא הבטיחה את מועמדותה בבחירות המקדימות או נכנסה באופן רשמי למרוץ. "הייתי מיוסרת", כתבה ברזייל, כשתיארה את השיחה שבה סיפרה לסנדרס על מה שגילתה. "השלמתי את החקירה ומצאתי את הסרטן - אבל לא אהרוג את החולה", אמרה, לטענתה, לסנאטור מוורמונט באותה שיחה.

דבריה שופכים דלק נוסף על מערכת הבחירות הסוערת ביותר בתולדות ארצות הברית, כשהרפובליקנים, ובראשם הנשיא דונלד טראמפ, דורשים לחקור את הנושא. מנגד, חשיפת מזכר ההבנות בין הצדדים מערער את טענותיה של ברזייל. לפי NBC, ההסכם, שנחתם באוגוסט 2015, התייחס רק לפעילות בזמן הקמפיין לבחירות הכלליות - אחרי שנבחר מועמד לייצוג המפלגה - וכי הוא היה פתוח ליתר המועמדים.

הילרי קלינטון מגיעה להשבעת הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, וושינגטון. 20 בינואר 2017. רויטרס
קלינטון מגיעה להשבעתו של טראמפ, ינואר/רויטרס

לטראמפ זה לא שינה דבר, והוא קרא למשרד המשפטים ול-FBI לחקור את "שיתוף הפעולה האמיתי" - כזלזול בחקירת קשרי מקורביו לרוסיה. "הילרי המושחתת קנתה את ועדת המפלגה הדמוקרטית וגנבה את הפריימריז מברני המשוגע", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו ביום שישי. עם זאת, ברזייל עצמה דחתה את דבריו, ואמרה כי הוא הוציא את דבריה מהקשרם. "לא אמרתי שקלינטון זייפה את הבחירות", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

בקטע אחר מהספר, שפורסם היום בוושינגטון פוסט, היא אמרה כי היא שקלה להחליף את קלינטון בסגן הנשיא דאז ג'ו ביידן, אחרי שהמועמדת התעלפה ב-11 בספטמבר, בתקופה קריטית במרוץ. לדבריה, הקמפיין של קלינטון היה "אנמי" והיה לו "ריח של כישלון". היא תיארה דיונים חשאיים על האפשרות שהיא תעשה שימוש בסמכותה כיו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה כדי להתחיל בהליך הדחת קלינטון ועמיתה, טים קיין. היא סברה שהשילוב בין ביידן לסנאטור קורי בוקר יהיה הזוג שיוכל לזכות במספיק קולות מקרב מעמד הפועלים כדי להביס את טראמפ.

עוד באותו נושא

"סבלה מהחום": קלינטון נטשה את טקס הזיכרון לפיגוע בתאומים

לכתבה המלאה
דונה ברזייל. AP
ברזייל/AP

עם זאת, היא התחרטה. "חשבתי על הילרי, ועל כל הנשים במדינה הזו שהיו כה גאות בה ונרגשות כלפיה. לא יכולתי לעשות להן את זה", כתבה. היא תיארה קמפיין שנוהל בצורה כושלת, לקח כמובן מאליהם את קולות המיעוטים ושלח מסרים "טיפשיים" לציבור. היא כתבה כי לקמפיין היה כה מעט התלהבות מקלינטון, עד שבמטה בחירות בברוקלין הייתה תחושה של מחלקה בבית חולים שבה "מישהו מת".

ספרה, "סדקים: מאחורי הקלעים של הפריצות וההתעלפויות שהביאו את דונלד טראמפ לבית הלבן", יפורסם ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully