וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת לדאעש: אסד כבש מחדש את דיר א-זור שבמזרח המדינה

צבא סוריה השתלט מחדש על העיר שהוחזקה במשך כשלוש שנים על ידי הארגון הקיצוני, אחרי מתקפה מוצלחת בסיוע רוסיה, חיזבאללה ואיראן. ההתקדמות במזרח מעניקה לאסד גישה מחודשת לשדות נפט וגז. דיווח לבנוני: בכיר אמריקני ערך השבוע ביקור חשאי בדמשק

צילום: רויטרס

צבא סוריה השלים היום (שישי) את כיבוש העיר דיר א-זור שבמזרח המדינה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אחד ממעוזיו האחרונים של הארגון - כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית בסוריה. "העיר שוחררה לחלוטין מידי הטרוריסטים", דווח. אמש דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם על השלמת שחרור העיר, אך היום חוסלו כיסי ההתנגדות האחרונים.

המתקפה של הכוחות הנאמנים לבשאר אסד בדיר א-זור החלה בספטמבר, בסיוע חיל האוויר הרוסי ושל כוחות חיזבאללה ושל מיליציות שיעיות פרו-איראניות. הארגון הסוני הקיצוני אחז ברוב שטחה של העיר מאז 2014, פרט למובלעת אחת שבה כוחות צבא סוריים וכ-93 אלף אזרחים היה נתונים תחת מצור במשך שלוש שנים.

העיר דיר א-זור, בירת המחוז בעל אותו השם, נמצאת בגדה המערבית של נהר הפרת. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי הקואליציה האמריקנית, פתחו במתקפה משלהם נגד דאעש במחוז בספטמבר, כשהם התקדמו לאורך הגדה המזרחית של הנהר.

עוד בוואלה! NEWS:
הקדימו את אסד: הכורדים כבשו מדאעש את שדה הנפט הגדול בסוריה
דיווח בסוריה: כוחות אסד נכנסו לאחד ממעוזי דאעש האחרונים
הכורדים בסוריה: הושלם שחרורה של בירת דאעש בא-רקה

לוחמי SDF במחוז דיר א-זור, סוריה, 21 בפברואר 2017. רויטרס
העיר נכבשה על ידי צבא סוריה. דיר א-זור/רויטרס

החשיבות של העיר עבור דאעש נובעת מסמיכותה לגבול עם עיראק, וכן בשל עתודות הנפט באזור. כיבושה של דיר א-זור מבסס מחדש את נוכחותו של אסד במזרח המדינה, כשכוחותיו משתלטים על שדות נפט וגז בחודשים האחרונים.

דאעש עדיין מחזק בחלקים ממחוז דיר א-זור, המשתרע לאורך הגבול עם עיראק, שכוחותיה מנהלים מתקפה נפרדת נגד הארגון. צבא סוריה מתקדם עתה לעבר העיר אל-בו כמאל, ששוכנת על הגבול. אתמול תקפו אותה מפציצים רוסיים, לקראת תחילת המתקפה הקרקעית. לדאעש יש עדיין נוכחות קטנה במחוז חמאת שבמערב סוריה, וכן במובלעת מדרום לדמשק, שם הוא מנהל קרבות מול ארגוני מורדים.

עיתון לבנוני דיווח היום כי גורם ביטחוני אמריקני ערך השבוע ביקור חשאי בדמשק, ונפגש עם בכיר ביטחוני. לפי הדיווח בעיתון "אל-אחבאר", הגורם האמריקני הדגיש בפגישה כי מטרת ארצות הברית בסוריה היא לחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בלבד, וכי אין בכוונת האמריקנים להישאר בסוריה לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully