וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: כוחות אסד נכנסו לאחד ממעוזי דאעש האחרונים

אחרי ימים רבים של צעידה, ובחסות הפצצות כבדות מצד צבא סוריה ונאמניו, הצליחו כוחות המשטר להגיע לעיר אל-מיאדין במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה. בתחילת השבוע דווח כי הצבא הרחיב את שליטתו בגבול הדרומי

צילום: רויטרס

(בווידאו: תושבי דיר א-זור חוגגים את שבירת המצור של דאעש, בחודש שעבר)

הכוחות הנאמנים למשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד נכנסו היום (שישי) לעיר אל-מיאדין שבמזרח המדינה, אחד ממעוזיו האחרונים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. העיר שוכנת במחוז דיר א-זור, שנתון למתקפה מצד צבא סוריה ונאמניו ומצד כוחות כורדיים הנתמכים בידי ארצות הברית.

הכוחות הסוריים צעדו במשך ימים רבים לעבר אל-מיאדין, בליווי של התקפות אוויריות רוסיות אינטנסיביות, הפצצות כבדות של כוחות המשטר ושיגורי טילים רבים. רוסיה הגבירה בימים האחרונים את התקיפות האוויריות נגד ארגוני המורדים ועשרות בני אדם נהרגו בימים האחרונים בהפצצות ובלחימה בעיר ובסביבתה. בתחילת השבוע דווח כי הצבא הסורי ובעלי בריתו השתלטו על תשע עמדות צבאיות בגבול סוריה וירדן, והרחיבו את שליטת הצבא בגבול הדרומי.

לקריאה נוספת:
ליברמן בריאיון חג לוואלה! NEWS: "אסד ניצח את המערכה בסוריה"
דיווח: שבעה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה אווירית במזרח סוריה
אחרי ההסדרה: ישראל חוששת מהקמת בסיסים איראניים בשטח סוריה

לוחמי SDF במחוז דיר א-זור, סוריה, 21 בפברואר 2017. רויטרס
כוחות סורים בדיר א-זור/רויטרס

אתמול הודיע משרד ההגנה הרוסי כי צוללת רוסית ירתה טילי שיוט מהים התיכון לעבר עמדות של ארגוני מורדים בדיר א-זור. זאת, במטרה לסייע לצבא אסד בלחימה באזור. כמה שעות לפני כן מסר משרד ההגנה הרוסי כי 49 לוחמי ארגון "תחריר א-שאם", "ג'בהת א-נוסרה" לשעבר, חוסלו בתקיפה אווירית רוסית, וכי בין ההרוגים גם שבעה מפקדים בכירים בארגון.

ביום ראשון דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי לפחות 3,000 בני אדם נהרגו - בהם 955 אזרחים - במהלך חודש ספטמבר בלחימה ברחבי סוריה. בהודעת הארגון נמסר כי החודש האחרון היה הקטלני ביותר מאז תחילת המלחמה בינואר 2011, שהביאה למותם של מאות אלפים והכריחה מיליונים לעזוב את בתיהם.

אתמול הושגה התקדמות בלחימה בדאעש גם בעיראק, כשהצבא הודיע ששחרר את העיר חוויג'ה, שנכבשה בידי הארגון ב-2014. בהצהרה שמסר מפקד הכוחות בעיר לוטננט-ג'נרל עבד אל-אמיר יארללה נאמר כי "חיילים, שוטרים וכוחות מיליציה שחררו את מרכז העיר חוויג'ה וממשיכים בהתקדמותם". העיר בצפון המדינה הייתה אחד משני מעוזי הארגון הקיצוני בעיראק ועתה נותר בידיו חבל ארץ הסמוך לגבול עם סוריה, לגדות נהר הפרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully