וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אם הפלסטינים יכירו בישראל - הסכסוך ייפתר בתוך דקה

באירוע לציון 100 שנה להצהרת בלפור בלונדון גינה נתניהו את מחאת הפלסטינים נגד ציון האירוע, ואמר כי "הטרגדיה האמיתית היא שהמדינה היהודית לא קמה מוקדם יותר". מיי: גאה בתפקידה החלוצי של בריטניה בהקמתה של ישראל

נאומים של מיי ונתניהו בלונדון, אמש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (חמישי) כי על הפלסטינים להכיר בזכותו של העם היהודי למדינת לאום, והוסיף כי אם יעשו כן, "הסכסוך ייפתר בתוך דקה". באירוע שנערך בלונדון לציון 100 שנה להצהרת בלפור, שבמסגרתה הביעה בריטניה תמיכה בהקמת בית לאומי לעם היהודי, אמר נתניהו כי "מנהיגי הפלסטינים מכנים את ההצהרה 'טרגדיה', אבל הטרגדיה האמיתית היא שלקח שלושה עשורים להקים את מדינת ישראל. זה היה מאוחר מדי בשביל שליש מהעם היהודי שנספה בשואה". נתניהו הוסיף כי "אם ישראל הייתה קמה ב-1928 או ב-1938, מיליונים היו יכולים להינצל".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה באירוע כי ארצה "גאה בתפקידה החלוצי בהקמת מדינת ישראל". מיי הוסיפה כי בריטניה גם גאה במערכת היחסים שנרקמה עם ישראל וקראה "לחדש את המאמץ בתמיכה בשלום בר קיימא, שדרוש הן לישראלים והן לפלסטינים".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש ופרקליט המדינה נגד חוק ההמלצות: "העיתוי לא נכון"
נתניהו נפגש עם מיי בלונדון: "יש לשנות את הסכם הגרעין"
מאה שנים להצהרת בלפור והתעצמות איראן: רה"מ המריא ללונדון

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בדאונינג 10, לונדון 2 בנובמבר 2017. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומיי בלונדון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

"יהיה צורך בפשרות משני הצדדים אם אנחנו רוצים הזדמנות ריאלית להשיג את המטרה הזו, ובהן גם הפסקת בניית התנחלויות חדשות וסיום ההסתה הפלסטינית", אמרה מיי. לדבריה, "כשאנו עובדים למען הגשמת חזון השלום והדו-קיום של בלפור, עלינו להדגיש כי אין תירוצים לחרמות או לסנקציות. אין לקבל אותם והממשלה הזו לא תשתף פעולה עמם".

האירוע התקיים בבית הלורד רוטשילד במעמד שני ראשי הממשלות, צאצאיו של בלפור וראשי הקהילה היהודית.

למרות השמחה הגדולה שהאירוע מעורר בישראל, הוא גורר ביקורת נרחבת ברשות הפלסטינית. בעבר, הרשות איימה לתבוע את בריטניה על פרסום הצהרת בלפור, שגרמה, לטענת הפלסטינים, ל"נכבה" של העם הפלסטיני, ובשבועות האחרונים בכירים ברשות אמרו כי הם מתכוונים לפנות בבקשה רשמית לממשלת בריטניה ולדרוש להתנצל על ההצהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הלורד בלפור (משמאל) והלורד רוטשילד בסמוך להצהרת בלפור המקורית. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הלורד בלפור/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ביום רביעי תקף נתניהו בחריפות את מחאת הפלסטינים ואמר כי מדובר ב"עזות מצח שאין שנייה לה". באזכרה לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין בהר הרצל, אמר נתניהו כי "לא רק שהם לא מוכנים לקבל מדינת לאום יהודית, הם אפילו לא מקבלים בית לאומי יהודי". ואולם, גם את בריטניה נראה שהנושא מעמיד במעט מבוכה וניכר מאמץ לאזן בין ישראל והפלסטינים. שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, שצפוי להיפגש עם נתניהו מחר, פרסם השבוע מאמר ב"טלגרף" בו כתב כי הוא גאה בחלקה של בריטניה בהקמת מדינת ישראל, אך קרא להתקדם לפתרון של שתי מדינות.

בשל הלחץ הפלסטיני האירוע המיוחד אינו נחשב אירוע רשמי של ממשלת בריטניה אלא כאירוע פרטי. מנהיג האופוזיציה בבריטניה, יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין, לא ישתתף באירוע.

מלבד הטקס המיוחד, ראש הממשלה נתניהו מקיים במהלך שהותו פגישות מדיניות-כלכליות בנושאים שונים, בהם גם הגרעין האיראני והמו"מ המדיני. מוקדם יותר היום נפגש עם ראשת הממשלה מיי ואמר לה כי יש לשנות את הסכם הגרעין עם איראן, שלדבריו נחושה "לפתח נשק גרעיני".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בדאונינג 10, לונדון 2 בנובמבר 2017. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומיי במהלך פגישתם בלונדון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

"תודה על קבלת הפנים ועל שהזמנת אותי לציין בגאווה אירוע היסטורי גדול", אמר נתניהו למיי בפגישתם בדאונינג 10. "לפני מאה שנים, הצהרת בלפור סייעה לסלול את הדרך להקמתה מחדש של מדינה עצמאית לעם היהודי בארץ אבותינו. כעבור מאה שנה, שתי הדמוקרטיות שלנו, ישראל ובריטניה, הן שותפות ובנות ברית חזקות".

באשר לנושא הפלסטיני אמר נתניהו כי "ישראל מחויבת לשלום ואני מחויב לשלום", אך הוסיף כי על הפלסטינים "להשלים סוף סוף עם בית לאומי יהודי ועם מדינה יהודית. וכאשר הם יעשו זאת, הדרך לשלום תהיה קרובה הרבה יותר, ולדעתי, השלום יהיה בר השגה". במהלך היום, התקיימו מחאות מול שגרירויות בריטניה ברחבי העולם, במחאה על ההצהרה שרבים בעולם הערבי מתנגדים לה עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully