וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לא נאפשר איתור המחבלים במנהרה ללא התקדמות עם השבויים

מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב מרדכי הבהיר כי ישראל לא תאפשר פעולות לאיתור מחבלים תחת הריסות המנהרה שהותקפה על ידי צה"ל השבוע, עד שתחול התקדמות בנוגע לשבויים והנעדרים הישראלים בעזה. דברי מרדכי באו בעקבות בקשת הצלב האדום שביקש לפעול למציאת המחבלים

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, אמר היום (חמישי) כי ישראל לא תאפשר איתור מחבלים בהריסות המנהרה שהותקפה בגבול עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים. האלוף מרדכי אמר את הדברים בעקבות בקשת ארגון הצלב האדום לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שטופלה על ידי צה"ל השבוע.

בעקבות בקשת הארגון, האלוף מרדכי שוחח בנושא עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הבהיר במהלך השיחה כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הפרימטר הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים.

משפחת שאול הגיבה גם היא לבקשת הצלב האדום ואמר כי היא מקווה ש"ממשלת ישראל לא תעז להיענות לבקשת חמאס כל עוד הם לא משיבים את אורון. אורון נחטף למנהרה שאנשי חמאס חפרו, וכבר למעלה משלוש שנים מוחזק בעזה על ידם תוך שהם אינם מאפשרים לאנשי הצלב האדום לברר מה מצבו".

לקריאה נוספת:
בטכנולוגיה פורצת דרך: הפצצת המנהרה היא קדימון לעימותים הבאים
צה"ל: "הפיצוץ כוון למנהרה, לא הייתה כוונה לפגוע בבכירים"
בצה"ל מעריכים: כ-14 מחבלים נהרגו בפיצוץ מנהרת הטרור

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא יתאפשר איתור מחבלים". אלוף יואב מרדכי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

קצין בכיר בפיקוד הדרום העריך אתמול כי מספר הנפגעים בהשמדת המנהרה סמוך לקיבוץ כיסופים גבוה משפורסם בצד הפלסטיני, וכי חלק מהם קבורים בקצה המנהרה, בצד הישראלי. "האירוע לא הסתיים ואנחנו בתוך המבצע", הבהיר הקצין, שחשף את "המעבדה" שנבנתה באוגדת עזה ומרכז את המידע על המנהרות היוצאות מהרצועה.

הקצין אמר כי "מדובר בהישג מבצעי משמעותי. לא גילינו את המנהרה באופן אקראי. יש פה שיטה וחיבור של מערכת עם מספר יכולות. חיברנו בין כמה עולמות למערכת אחת".

הוא אף חשף בדבריו את "המעבדה" שנבנתה בשנתיים האחרונות באוגדת עזה, הכוללת מוקדי ידע ונציגויות ממספר רב של תחומים, יחידות וארגונים - בדגש על הנדסה, מבצעים, מודיעין, טכנולוגיה, בניית מכשול וחומה תת קרקעית, משרד הביטחון, חיל האוויר ועוד. ה"מעבדה" היא זו שמרכזת את כל המידע על שלילת אזורים בהם יש מנהרות, סימון אזורים חשודים, התכת מידע רב על עולם המנהרות והובלת הפעילות לקראת מבצע פיצוץ המנהרה.

עוד בוואלה!

מדריך גלישה ומטייל נהרגו בתאונות טיפוס בגלבוע ובגליל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצוץ כפי שנראה מאיזור גבול עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על ההתקדמות בלוחמה התת קרקעית מאז מבצע צוק איתן בתחום הטכנולוגיה והשיטה אמר הקצין הבכיר: "אנחנו מתקרבים אל היעד של הסרת איום המנהרות ההתקפיות. אנחנו בדרך לעקוף את האויב". הקצין הבכיר הסביר עוד כי השיטות והטכנולוגיה יודעים לאתר פעילות בעומק של עשרות מטרים בעומק האדמה. "לאתר את המנהרה ולאחוז בה זו פעולה אחת, ולפוצץ אותה זה אירוע אחר. השילוב ביניהם מייצר מאזן אימה אחר מתחת לקרקע. השילוב עם החומה התת קרקעית זו גיליוטינה של מנהרות".

להערכתו, בזמן הפיצוץ המבוקר של המנהרה נהרגו חמישה חופרים ששהו בה; תשעה פלסטינים נוספים, ביניהם מפקד בכיר מהג'יאהד האסלאמי ולוחם קומנדו ימי של החמאס; באשר לחמישה פלסטינים שנעדרים, ולא נפסלת האפשרות כי הם קבורים בקצה המנהרה בצד הישראלי.

הקצין הבכיר הוסיף: "לג'יהאד האסלמי יש יכולת לייצר תגובה. לא רק באמצעות שיגור רקטות". לפי הערכות הקצין, הג'יהאד אינו מחויב לכללי המשחק כמו חמאס, ובטח שלא לתהליך הפיוס - ולכן לא מן הנמנע כי הוא יגיב להפצצת המנהרה. "אנחנו נערכים לכל האופציות. בכל רגע יכול לקרות פה אירוע. אנחנו במצב שגרה מבחינת האזרחים, אבל אצלנו יש דריכות מלאה. כל מי שינסה להגיב נגד פעולה הגנתית של צה"ל ישלם מחיר יקר", אמר הקצין הבכיר, שיחד עם זאת העריך כי על רקע היקף ההרוגים והלחץ מהשטח ומאיראן הוא יתקשה לא להגיב.

מחסום של כוחות צהל באיזור כיסופים 30 באוקטובר 2017. שי מכלוף
כוחות צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה באיזור כיסופים/שי מכלוף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרוגי הפיצוץ במנהרה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully