וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מקימה יחידה שתעסוק בלעדית באבטחת הר הבית

31.10.2017 / 20:40

"יחידת הר הבית" תכלול כ-200 שוטרים שיקבלו לידיהם ציוד טכנולוגי מתקדם, ויעסקו בשמירה על הביטחון והסדר הציבורי במתחם. השר לביטחון הפנים: "בתוך כשנתיים ירושלים תהפוך לאחת הערים הבטוחות בעולם"

צלמים זמניים מורשים

(בווידיאו: עימותים בשער האריות, ביולי האחרון)

יחידת "הר הבית" - כל הפרטים

- היחידה מוקמת בימים אלה במשטרה
- היא תכלול כ-200 שוטרים
- השוטרים יקבלו ציוד טכנולוגי מתקדם
- השוטרים יעסקו באבטחת המתחם, הגנה על המתפללים ושמירה על הסדר הציבורי

יחידה משטרתית חדשה לתגבור האבטחה בהר הבית מוקמת בימים אלו – כך הודיע הערב (שלישי) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "יחידת הר הבית" תכלול כ-200 שוטרים שיקבלו לידיהם ציוד טכנולוגי מתקדם, ויעסקו רק בהבטחת הביטחון והסדר הציבורי באזור המתחם הקדוש, וכן באבטחת המבקרים. כמחצית מהשוטרים יגיעו מהיחידה המאבטחת כיום את כל המקומות הקדושים. "בחזון שלי, בתוך כשנתיים ירושלים תהפוך לאחת הערים הבטוחות בעולם", אמר ארדן בערב הוקרה לשוטרי מחוז ירושלים.

לדבריו, "עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שקיימות כיום, העיר תהפוך למקום שישמש מודל לערים בעולם כולו, הן בהיבט מיומנות השוטרים הפועלים בה, והן בהיבט האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בה". היחידה החדשה תהיה כפופה למרחב דוד של המשטרה.


עוד בוואלה! NEWS:
"בשביל 500 שקל להרוג בן אדם?": קשישה נפצעה קשה בשוד בדימונה
החרדים דורשים: חוק הגיוס יכיר בלימוד תורה כ"חיזוק לעם היהודי"
ח"כ אמסלם נגד המשטרה: "למה שוטר מקבל חמגשית? שיביאו סנדוויצ'ים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מהומות בהר הבית 27 ביולי 2017. רויטרס
מהומות בהר הבית, בחודש יולי האחרון/רויטרס

בעקבות פיגוע הירי בהר הבית ביולי האחרון, שבו נהרגו שני שוטרים, המשטרה הציבה גלאי מתכות במתחם. המהלך גרר גל מחאות בקרב הציבור המוסלמי, והחלו מהומות אלימות. בהמשך הוצבו מצלמות אבטחה, וכמו הגלאים – גם אותם המשטרה נאלצה להסיר בשל ההתנגדות הנרחבת.

בצל המשבר, התכנסה אז הליגה הערבית לדיון חירום בקהיר ופרסמה הודעת גינוי לישראל. "כל הצעדים בירושלים בטלים ואנו דוחים כל שינוי היסטורי בירושלים, ומזרח ירושלים היא בירת פלסטין", נמסר. "אנו מגנים את הפעולות של ישראל לייהוד ירושלים ודורשים מהאו"ם לקיים את ההחלטות שלו". לאחר הסרת גלאי המתכות, מנהל הווקף, עבד אל-עזים סלהב, אמר כי "עמידתם של הפלסטינים חייבה את הכיבוש לחזור בו מצעדיו במסגד".

עם פרוץ גל הטרור בסוף 2015, הנחה נתניהו לאסור את עליית חברי הכנסת להר הבית, בניסיון להרגיע את הרוחות. בחודש אוגוסט האחרון קיימה המשטרה, באישור ראש הממשלה נתניהו, פיילוט למשך יום אחד שבמסגרתו עלו חברי כנסת להר הבית. רק שני ח"כים, יהודה גליק ושולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי ניצלו את האפשרות לכך. ח"כ גליק הגיש עתירה לבג"ץ בנושא, שבה טען לפגיעה בחופש הדת והפולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully