וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט תקף את דובר צה"ל: "לא מתנצלים על חיסול מחבלים"

שר החינוך הגיב להודעת תא"ל מנליס על ההרוגים בפיצוץ המנהרה, שלפיה "לא הייתה שום כוונה לפגוע בבכיר כזה או אחר". בפיצוץ המנהרה נהרגו שמונה מחבלים, בהם שניים מחמאס והיתר מהג'יהאד האסלאמי

צילום: צלמי וואלה!NEWS, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

שר החינוך נפתלי בנט תקף הבוקר (שלישי) את דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, על הודעתו בעקבות פיצוץ המנהרה, שבה אמר כי "לא היתה פה שום כוונה, בשום שלב, לפגוע בבכיר כזה או אחר", בהתייחסו לשמונת ההרוגים במנהרה. "אסור להתנצל על הצלחה בחיסול מחבלים", כתב בנט בטוויטר, "מדובר במחבלים שעסקו בחפירת מנהרת תופת בתוך שטח ישראל, שנועדה להרוג נשים וילדים ישראלים". "אין פנינו להסלמה, וכחבר הקבינט שעוד מצוק איתן מוביל לסיכול איום המנהרות, אני מעניק גיבוי מלא לפעולה. מטרת צה"ל לנצח את האויב וכך יש להמשיך", הוסיף בנט.

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, תקף גם הוא את דובר צה"ל וקרא לקדם דיון דחוף במטכ"ל בעקבות אותה הודעת דובר צה"ל, ואף "לחקור את ההתנצלות המוזרה". "מישהו כאן התבלבל, צה"ל ביצע פיצוץ מנהרה שאליה היו אמורים לחדור מחבלים לשטח ישראל ולרצוח יהודים - ובמקום לברך על כך, מישהו בצה"ל בחר להתנצל", אמר סופר. "מי מבין חברי הקבינט מוכן לחתום על הודעה כזו? אני קורא לשר הביטחון לקיים דיון דחוף על ההתנצלות של הצבא, וקורא לחברי הקבינט לעשות הכול על מנת שיחוסלו עוד מחבלים".

בנט בישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"לא מתנצלים על חיסול מחבלים". בנט/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

בהודעתו אמש, הוסיף דובר צה"ל על פיצוץ המנהרה בגבול הרצועה, כי "מרבית ההרוגים מתו במהלך פעולת החילוץ שהחמאס והג'יהאד האסלאמי ביצעו, אחרי שימוש בחומרי נפץ לצד עשן ואבק שמשפיעים מבפנים. לא השתמשנו בשום אמצעי שאינו מוכר וחוקי", הבהיר תא"ל מנליס.

דובר הג'יהאד האיסלאמי הכריז אמש בערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, כי פיצוץ המנהרה היא "הכרזת מלחמה ברורה מצד ישראל", וכי הארגון יקבע את דרך התגובה בשעות הקרובות. לדבריו, "כל האופציות פתוחות". גם ארגון חמאס הגיב על הפיצוץ, ומסר כי מדובר ב"פשע ציוני חדש" שהוא "הסלמה מסוכנת נגד העם במטרה להחריב את מאמצי האחדות הפלסטינית והשארת הפילוג".

לפחות שמונה מחבלים, שניים מהם מחמאס והיתר מהג'יהאד האסלאמי, נהרגו בפיצוץ המנהרה. בין ההרוגים בפיצוץ היו מפקד הג'יהאד האסלאמי במחוז המרכז ברצועה ערפאת אבו מורשד, וסגנו חסן אבו חסנין. הרוג נוסף הוא אחמד חליל אבו ערמאנה בן ה-25.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי אחד המחבלים שנהרגו במנהרה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פטריית העשן אתמול באזור הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
ערפאת אבו מורשד, מפקד מחוז מרכז הרצועה בגדודי אל קודס, הרוג בפיצוץ המנהרה בעזה 30 באוקטובר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מפקד הג'יהאד האסלאמי במחוז המרכז ברצועה, ערפאת אבו מורשד, שנהרג במנהרה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully