וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עימות עם גבאי: ח"כ בהלול הודיע כי הוא שוקל לפרוש מהפוליטיקה

30.10.2017 / 21:35

הח"כ, שאמר כי לא ישתתף בישיבה לציון מאה שנים להצהרת בלפור, ספג ביקורת מיו"ר מפלגתו וממקורביו, והחליט לשתף בלבטיו לגבי המשך דרכו. "אין דבר שחשוב לי יותר מדו-קיום, מצער שגבאי לא מתכתב עם עמדותיי"

ח"כ בהלול התייחס לדבריו שעוררו סערה: "ברק ולבני אמרו דברים דומים". ערן גילווארג
ח"כ בהלול התייחס לדבריו שעוררו סערה: "ברק ולבני אמרו דברים דומים"/ערן גילווארג

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) הודה הערב (שני) כי הוא "שוקל את המשך דרכו הפוליטית", על רקע עימות חירוף בינו ובין יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, בעקבות החלטתו של בהלול להחרים את ישיבת הכנסת החגיגית לציון מאה שנים להצהרת בלפור. מקורבי גבאי תקפו בחריפות את בהלול על עמדותיו ואמר לערוץ 2 כי "בהלול לא יהיה בכנסת הבאה". זמן קצר לאחר מכן, בהלול פרסם פוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו, בו הסביר את החלטתו ואמר כי "אינני זקוק לתמרורי אזהרה".

מוקדם יותר היום, בריאיון בערוץ 2, הודיע בהלול כי לא ישתתף באירוע שייערך בשבוע הבא בכנסת. "זו איננה חגיגה גם לי וגם לאחיי היהודים. אתם קיבלתם בהצהרת בלפור את הזכות להצהרה עצמית, ואני בטוח שכל מי שראשו בקודקודו מבין שלעם ישראל מגיעה הגדרה עצמית, אבל מה עם בני עמי? מלבד הישראליות שלי אני שייך גם לפלסטיניות שלי", אמר. הוא הוסיף כי "אינני ראוי להשתתף כבן חורין בישיבה החגיגית".

עוד בוואלה! NEWS:
פעיל אמריקני הקורא לחרם נגד ישראל ניסה להיכנס לארץ - ונעצר
שקד וביטן הגיעו להסכמות – הקואליציה תשוב לעבוד כרגיל
ליברמן הציע את מגילת העצמאות כחוק יסוד - אבל בסיעתו כבר הצביעו נגד

הפוסט שפרסם ח"כ בהלול בפייסבוק

דבריו של בהלול עוררו סערה בקבוצות הפעילים של המפלגה, ואחרי הביקורת ממקורבי גבאי הוא בחר להסביר את עמדתו ברשת החברתית. "כל מי שמכיר אותי ואת עמדותיי יודע שאין דבר החשוב לי יותר מהחיים המשותפים בין ערבים ויהודים במדינה. המאבק לקיום שוויוני וכבוד הדדי והמרחב הדמוקרטי בישראל הוא נר לרגליי. בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה ועל זה אני נאבק", כתב. "מצער שראש מפלגתי החדש אינו מתכתב עם עמדותיי הידועות, משכך הוא אינו מתכתב עם השקפת עולמו של המיעוט הערבי בישראל השואף להכרה בתביעותיו לשוויון מלא תוך הכרה בזכויותיו לשותפות בניהול המדינה. במהלך התקופה האחרונה הבעתי לא פעם את אכזבתי מהכנסת ומהפוליטיקה, וציינתי שאני שוקל את המשך עתידי הפוליטי. אם אראה כי אין לי פלטפורמה לקדם את עקרונותיי לא אאחז בקרנות המזבח, ואינני זקוק לתמרורי אזהרה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אבי גבאי בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מקורביו קבעו כי "בהלול לא יהיה בכנסת הבאה". גבאי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

זהו העימות הפומבי השני בין גבאי לבהלול בשבועות האחרונים, מה שתורם להערכה גוברת במפלגת העבודה כי בהלול אכן לא יתמודד לרשימת המפלגה בכנסת הבאה. מוקדם יותר החודש, יצא בהלול בחריפות נגד התבטאויותיו של גבאי בעניין פינוי התנחלויות, ואמר כי "כיבוש השלטון לא נעשה על ידי זניחת העקרונות והערכים היסודיים של המפלגה. לא ייתכן הסדר מדיני ללא פינוי התנחלויות. אני מצר ותמה על אמירותו של מי שנבחר להנהיג את מחנה השלום".

כפי שפורסם השבוע בוואלה! NEWS, במפגש סגור שקיים גבאי בשבוע שעבר הוא התייחס לשינויים שהוביל בחוקת מפלגת העבודה לאחר כניסתו לתפקיד במטרה להרחיב את סמכויותיו ואת שליטתו בה. "כשיש לך כוח כזה, אתה שולט במפלגה. נקודה. אני כבר ניצחתי את המנגנון. היום, הם יודעים שאם מחר בבוקר אני מחליט שמישהו לא יהיה, הוא לא יהיה".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון אמר כי תגובת מקורביו של גבאי לבהלול היא "בדיוק ההבדל בין מרצ למפלגת העבודה". לדבריו, "מרצ היא מפלגה ציונית ולמרות זאת יש בה מקום של כבוד לחברים שאינם ציונים ואינם רואים סיבה לציין את הצהרת בלפור".

עוד הוסיף ח"כ גילאון כי: "ח"כ בהלול הוא מן המשובחים שבחברי הכנסת והוא מוסיף כבוד לכל מפלגה ציונית ודמוקרטית שהוא חבר בה. 'הציונות הגבאית' כנראה שוכחת שמדינת ישראל היא אמנם מדינתם של היהודים ששבו אליה אבל גם של כל אזרחיה הלא יהודים שחיים בתוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully