וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התייחס לראשונה לחוק הצרפתי: "לא רוצה שום חוק שקשור לחקירות"

29.10.2017 / 11:33

ראש הממשלה דיבר בישיבת שרי הליכוד ברקע הסערה על החוק, שאוסר על חקירת ראש ממשלה מכהן, ולדברי גורם בקואליציה, הוא "הבהיר שלא יתקיימו היום הצבעות על חקיקה". השרים אלקין ושטייניץ תקפו את יו"ר הקואליציה: "אתה מלבה את האש בקואליציה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה לחוק האוסר על קיום חקירות נגד ראש ממשלה בזמן כהונתו, וטען כי הוא אינו מעוניין בחוק הקשור בחקירות המתקיימות נגדו בימים אלה. "אני אומר כאן באופן ברור: אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי או שמתנהלות עכשיו ואינן קשורות בי", אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד בהתייחסו לחוק שאף זכה לכינוי "החוק הצרפתי". גורם בקואליציה טען כי במהלך הישיבה הבהיר נתניהו כי לא יתקיימו היום הצבעות על חקיקה.

ההתבטאות של נתניהו מגיעה על רקע האיומים של יו"ר הקואליציה דוד ביטן וח"כ דוד אמסלם (ליכוד) לפרק את הקואליציה בעקבות החוק. נתניהו עשה בשבועות האחרונים מאמץ ניכר להרחיק את עצמו מהמהלכים של ביטן ואמסלם אך בכירים בקואליציה מעריכים כי השניים לא היו פועלים כך ללא אור ירוק מראש הממשלה.

לקריאה נוספת:
ביטן דרש להצביע על החוק הצרפתי; ועדת השרים לא תדון בהצעות חוק
שרי הליכוד בביקורת על ביטן: "מלהיט את הרוחות בקואליציה"
ההצבעה על החוק הצרפתי תידחה; מאמץ לקדם חוק איסור המלצות משטרה

איוב קרא, בנימין נתניהו  בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא מעוניין בחוק בנוגע לחקירות", נתניהו וביטן בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במהלך ישיבת השרים פרץ עימות בין השר להגנת הסביבה זאב אלקין לביטן, לאחר שהאחרון ציין כי סיעת הבית היהודי הפרה הסכמים בעניין החוק הצרפתי. "אתה מבעיר את השטח", אמר השר אלקין. לדברי הביקורת הצטרף גם שר האנרגיה יובל שטייניץ. "אתה מלהיט את הרוחות בקואליציה וזה גורם לליבוי אש", הטיח בו. "בסוף גם השותפות האחרות יבואו בדרישות כאלה".

עוד באותו נושא

תרבות יום א': בקואליציה נערכים לאקשן של תחילת השבוע

לכתבה המלאה

חוק ירושלים רבתי: "פועלים בתיאום עם ארה"ב"

במהלך הישיבה התייחס נתניהו גם לחוק "ירושלים רבתי", במסגרתו יסופחו למטרופולין ירושלים רשויות מקומיות שמחוץ לתחומי הקו הירוק. לדבריו, החוק ירד מסדר היום בשל לחץ שהופעל על ידי ארצות הברית. "האמריקנים פנו אלינו וביקשו להבין את מהות החוק", אמר נתניהו. "כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם. אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים".

וואלה!TALK יעקב אילון ושר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. מערכת וואלה
"חוק ישראלי פנימי", השר ישראל כץ/מערכת וואלה

שר התחבורה ישראל כץ שיזם את החוק אמר כי "ראש הממשלה הבהיר שהוא תומך בחוק והייתה פניה של האמריקנים כדי להבין מה הוא אומר. הוצאנו את הענין המדיני, אין פה החלת ריבונות, היום אין הצבעות בכלל על חוקים, ואני מקווה שעד שבוע הבא הדיאלוג יתקיים ויבהיר להם שזה חוק ישראלי פנימי שבא לחזק את ירושלים בלי קשר למשימות מדיניות".

ח"כ עזריה מהקואליציה נגד הליכוד: "מאוד לא ברורה ההתנהלות הזו" | 103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully