וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: כתבי אישום ראשונים הוגשו בפרשת מעורבות רוסיה בבחירות

על פי הפרסום ב-CNN, אנשיו של החוקר המיוחד שמונה לבדוק את קשרי אנשי קמפיין הבחירות של טראמפ עם מוסקבה מתכוננים לבקש לבצע מעצרים של חשודים. פרטי הנאשמים וחומרת העבירות נותרו חסויים

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

חבר מושבעים בוושינגטון אישר הלילה (שבת) הגשת כתבי אישום בפרשת מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית בשנה שעברה - כך דווח ב-CNN. על פי הדיווח, שמותיהם של הנאשמים וכן סוג העבירות נותרו חסויים. מקורות המקורבים לחקירה מסרו כי הרשויות מתכוננות לבצע מעצרים של חשודים בפרשה. דובר צוות החקירה המיוחד בראשות רוברט מולר סירב להתייחס לדיווח.

צוותו מולר חקר לפני כשבועיים את ראש הצוות לשעבר של הבית הלבן ריינס פריבוס. עורך דינו של פריבוס ויליאם ברק מסר כי הוא "נחקר מרצון על ידי צוותו של מולר" וכי "הוא שמח לענות על כל שאלותיהם". שני גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו לרשת CNN כי חוקרים מיוחדים היו אמורים להתחיל לחקור בשבועות האחרונים את צוות הבית הלבן הנוכחי וכן עובדים בעבר בנושא מעורבות רוסיה.

לאחרונה נחקר גם ראש המועצה לביטחון לאומי, קית' קלוג, על היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, שהתפטר. לדברי אחד הגורמים, צוות החקירה של מולר צפוי לסיים את תשאול הקבוצה הראשונה של עובדי הבית הלבן עד סוף החודש.

עוד בנושא:
חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: יועציו הבכירים של הנשיא ימסרו עדות
חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: טיוטת מכתב פיטורי ראש ה-FBI תיבחן
"מחבר הדוח הרגיש על טראמפ נפגש עם חוקרי הקשר עם רוסיה"

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
צפוי לסיים את תשאול הקבוצה הראשונה של עובדי הבית הלבן עד סוף החודש. מולר/GettyImages

בחודש שעבר דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי מולר הודיע לבית הלבן על כוונתו לזמן לחקירה שישה יועצים בכירים של הנשיא דונלד טראמפ בעבר ובהווה. מלבד פריבוס, צפויים להיחקר מנהלת התקשורת בבית הלבן הופ היקס ודובר הבית הלבן לשעבר שון ספייסר.

על פי חשדו של מולר, ליועצים יש מידע על הדיונים שנערכו לקראת פיטוריו של ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר ג'יימס קומי, ועל פעולותיו של טראמפ בקשר לקשריו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין עם גורמים זרים, בהם שגריר רוסיה בארצות הברית. בנוסף, ליועציו הקרובים של טראמפ שיזומנו לחקירה יש גישה למסמכים אותם מבקש מולר להמציא. לפי מקורבים לחקירה, מולר ידרוש מהבית הלבן לזמן יועצים נוספים לתת עדות בנושא המעורבות הרוסית בבחירות, בהם גם יועצו הקרוב וחתנו ג'ארד קושנר

לדברי קומי, ההסבר של טראמפ לפיטוריו "היה מבלבל". ראש ה-FBI לשעבר הבהיר כי הנשיא אמנם לא ביקש ממנו לחדול מחקירת קשרי ממשלו עם רוסיה, אך כן דחק בו להפסיק את חקירת פלין. עם זאת, הוא אמר כי הוא אינו יכול להשיב אם טראמפ שיבש את החקירה, עבירה המהווה עילה למשפט הדחה נגד הנשיא בסנאט. קומי אמר כי אין לו ספק שרוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות.

עוד באותו נושא

חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: טיוטת מכתב פיטורי ראש ה-FBI תיבחן

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות כלפי איראן. רויטרס
מולר בודק מידע שהיה לנשיא על קשרי פלין עם רוסיה. טראמפ/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully